milliemor :) Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Jeg kjenner en kul under brystvorta til gutten min på 3 uker. Noen som aner hva det kan være? Er det hormoner eller noe som burde sjekkes? Takker for svar
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Det hadde tassen vår også. Men borte nå
Expat Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Dette heter heksemelk. http://www.snl.no/.sml_artikkel/heksemelk
Romeren Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Gutten vår hadde det når han var rundt 6 uker. Nevnte det for legen da jeg var på kontroll og han sa bare at jeg skulle holde den under oppsikt. Så lenge den ikke vokste, eller gutten hadde feber eller andre sykdomstegn var det ikke noe grunn til bekymring. (Tror de kan være redd for at det kan bli betennelse i kjertelen.) Hos oss gikk det over av seg selv, og det er veldig vanlig, ja...
nea80 Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Jeg spurte HS om dette og fikk til svar at hormonene i morsmelka påvirker brystkjertlene hos babyen (både gutter og jenter). Det er derfor disse kulene/hevelsen kan komme og gå, det varierer med dine hormonnivåer (om du ammer).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå