Snartmamma10L2<3*har født* Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Jeg er nå i uke 18 og er på spintimer 3 ganger i uka. Jeg merker nå at jeg får veldig fort melkesyre i beina, og tåler veldig mye mindre motstand på sykkelen enn før. Jeg må også tisse hele tiden, men i dag satte jeg opp styret litt, så nå trenger jeg ikke å tisse i den korte pausen lenger da dette lettet trykket på blæra Jeg har uansett lyst til å fortsette med spin så lenge jeg klarer siden jeg ikke klarer å løpe lenger pga bekkenet, men vet ikke hvor lenge det er vanlig at man holder ut...(?) Hvordan er det med dere andre som spinner? Noen andre plager?
85Anonym*Høygravid* Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Jeg trener ikke spinning, men areobic 3 ganger i uke. Og på to av de timene er det utrolig mye hopp, så da kan du si at jeg får litt trykk på blæren. Så et toalettbesøk i løpet av timene er vel nesten blitt en rutine:)
Gjest Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Jeg erstatta løping med spinning ganske tidlig, og må ta det ganske rolig for å komme gjennom timen:) Utrolig flaut å måtte gå på do midtveis i timen, men jeg klarer rett og slett ikke å presse meg hardt nok til at det blir trening av det om jeg sykler alene:) Jeg har sett damer på spinning som så HELT fødeklare ut, så jeg håper og tror at jeg klarer det fram til slutten. Er 21 uker på vei nå. Det er omtrent den eneste kondisjonstreninga jeg kan gjøre uten å få bekkensmerter dagen etter... Jeg trener også litt lett styrke og yoga og føler at det hjelper meg veldig med å opprettholde en nogenlunde ok form:) Litt skal jeg klare å trene helt fram til jeg føder. I det minste yogaen for den er veldig lite belastende.
mamman til minin Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Nå klarer jeg ikke å spinne på grunn av bekkenet, men sist jeg var gravid var jeg på spinning til 7-8 mnd. Styret ble høyere og høyere og på slutten satt jeg som på en trimsykkel fra 80-tallet
assisi Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Hei! Er i uke 21 og trener spinning ca 3 ganger i uken, pluss styrke et par ganger i uken. Jeg har også skrudd opp styret litt, og det hjalp både for pusten og blæra:-) Ellers har jeg ingen plager med det, og alle rådene går ut på det samme; tren som før, men lytt til kroppen. Jeg presser kanskje ikke like hardt som før, men blir sliten og svett og føler meg pigg både før, under og etter timen. Forsøker å drikke mer enn før, men tror igrunn det er omtrent som før.. Lykke til videre med treningen! Jeg tror vi har mye igjen for å være i god form både under fødsel og "rehab" etterpå:-)
Bea80 & Gullgutten Skrevet 13. februar 2010 #6 Skrevet 13. februar 2010 Du kan trene som før, men lytt til kroppen. Og husk at du ikke skal ha for høy puls. Forrige lege jeg hadde sa jeg ikke burde trene med puls over 130, men dette kommer du jo fort oppi. dvd du må ta det litt roligere og ikke presse deg for hardt. Til høyere puls du får til mindre oksygen får barnet.
blessed87 Skrevet 14. februar 2010 #7 Skrevet 14. februar 2010 hei jeg er også vant med å spinne 3-4 ganger i uken, men måtte slutte med det nå ( uke 20) fikk så mye kynnere,vondt bekken,sky høy puls fort,veldig fort utmattet og tisset annen hver sang følte jeg var så plagsomt med den tissinga at jeg fikk ikke så mye ut av timen. så nå går det i aerobic,step,styrke og tredemølla men trene skal jeg så lenge jeg kommer meg på bena vi har sååå igjen for det!! lykke til
Mjølkekua Skrevet 14. februar 2010 #8 Skrevet 14. februar 2010 Hei - så flott at du trener :-) Sist svangerskap spinnet jeg 3 gg i uken eller mer til ca 3 uker før termin. Aldri noen plager - bare velvære (i allefall etterpå).. Dro ned motstanden litt slik at ikke pulsen ble skyhøy og satte setet og styret litt lengre opp enn jeg vanligvis ville gjort. Hadde fortsatt fram til fødsel hadde det ikke vært for at de mistenkte svangerskapsforgiftning pga høyt bt (det utviklet seg heldigvis ikke). Denne gangen har det ikke være så lett å komme seg på trening pga lillegull, men trener spinning denne gangen også (bare litt mindre) og det går fortsatt flott. Alternativt trenger jeg sånn "skimaskin" og litt vekter, og tenkte jeg skulle prøve meg på en styrke/kondisjonstime u/ hopp denne uken :-)
Junibølle Skrevet 14. februar 2010 #9 Skrevet 14. februar 2010 Jeg er 21+5 og trener spinning hver uke. Har ingen problemer i forhold til tissing, men nå har jeg styret veldig høyt også da for å få minst mulig belastning på bekken og rygg. Funker kjempefint for meg, men som andre her sier, så har jeg litt mindre belastning på. Tenker ikke så mye på pulsen, men jeg forsøker ikke å bli alt for varm. Fikk beskjed ved UL at spinning kan være dumt på grunn av varmen. Men så lenge man ikke ligger helt på max og drikker masse kaldt vann, er det vel bare å trå til:)
Canari Skrevet 15. februar 2010 #10 Skrevet 15. februar 2010 Er 21 uker og trener spinnen ukeentlig. Synes faktisk det er en av de greieste tingene å trene når man er gravid, da man selv kan tilpasse belastningen etter dagsofrmen. passer også på å ikke bli for varm og drikker to flasker vann i løpet av timen. Trente til 5 uker før siste gang, da var det bare sropp! Kjenner at jeg denne gangen kanksje ikke kan trene like lenge, da det murrer litt i bekkenet dagen etter :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå