gutt06+jente10*Fødeklar* Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 har termin 10 april selv og har så vidt begynt å gjøre klart til tulla. har det meste i hus,men står samlet på et rom. fått opp kommode og vasket litt klær i dag,men tar det med ro ellers. sist gang hadde jeg alt klart leeeeenge før,hehe,litt mer avslappet nå. er sykemeldt så har jo goooood tid,men føler liksom at visst jeg får alt klart snart, så kommer jeg til å bli så utolmodig,går greit enda,er liksom ikke såååå lei enda;) dere andre da???
simba>>>3gutter Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Har vasket litt tøy og kjøpt vogn som står stuet bort i boden. Har ikke tenkt til å gjøre så mye mer før jeg går ut i permisjon eller at det ser ut til at det vil skje noe før tiden. Går ofte til kontroll på sykehuset pga mulig komplikasjoner. Dette er nr tre så jeg har ikke dårlig tid i det helt tatt, skulle det skje noe før tiden får gubben ordne det viktigste sikkert med litt hjelp av noen venniner som nesten ikke klarer å vente!
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Har ikke termin før 19 jeg da, men svarer uansett =p Det aller meste er egentlig klart..hihi..mangler noen pysjer, litt stellesaker + pose til vogna. Jeg er også sykemeldt, men vi får så mye besøk frem mot påske, at da får jeg ikke freden og roen til å holde så mye på med sånt, så jeg syns det er greit å ha det meste klart før den tid Pluss at jeg er passe lei, det er liksom bare ungen som mangler nå, hehe
bittelill Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Jeg har termin 15. april, og har stort sett ingenting klart. Men har en gutt på 18 mnd fra før, så har jo det meste av utstyr fra før. Vi fikk ikke vite kjønn på ultralyd, så vet ikke om jeg trenger å kjøpe så mye klær, men tror kanskje jeg kjøper litt for sikkerhets skyld. Trenger ny sprinkelseng, lekegrind, må ta frem bagvogn og vaske litt madrass og slikt, trenger nye gulpekluter, må vaske arveklær, trenger nytt lammeskinn, bleier, må vaske bilstol og sette base i bilen, men ellers tror jeg ikke det er allverdens. Vet ikke helt når jeg skal begynne å gjøre disse tingene. Om en måneds tid? Med førstemann hadde vi handlet inn alt når jeg var 20-23 uker på vei
noninona Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Har termin samme dag som deg. Har ikke startet enda med noen særlige forberedelser. Har en lita jente på 17 mnd fra før, så det meste er klart fra henne. Må vaske litt tøy og slikt etterhvert. Jobber fortsatt 100% så begynner vel ikke med det før permisjonen stater. Greit å ha noe å fylle dagene før fødselen med ;-) Sist fødte jeg 10 dager etter termin så jeg føler jeg fortsatt har god tid. Er klart mer avslappet denne gangen enn sist!
Bamsenøtta Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 Har termin 6. april og har smått begynt å gjøre klart ting. Siden det er min første vet jeg ikke helt hva som bør være klart når... Men så langt så er vogn i hus, vugge, endel babyklær og sengtrekk. Så det som kommer i de nærmeste ukene blir vel bilsete og madrass til vogga=) Kjenner at jeg har veldig lyst til å ha alt klart nå, men på samme tid prøver jeg å ikke gjøre alt nå slik at ventetiden blir lang
min_lille+en spire Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 Har termin 1.april, og har så smått begynt å gjøre klart. Har arvet mye klær av familie, så det er vasket og i orden. Ellers fikk jeg vite at vogna kom i dag, så det er bare å hente den. Vogge skal vi låne, og får den i morgen, men må jo ha madrass og sengetøy da. Føler at jeg ikke er litt klar for å få babyen i hus enda, at det fremdeles er så mye som må ordnes, men det blir vel klart i tide ) Er også sykemeldt så jeg har vel god tid til å ordne ting fremover.
Gjest Mangebarnsmamma Skrevet 13. februar 2010 #8 Skrevet 13. februar 2010 Godt å høre at det er litt ulikt hvor langt dere er kommet;D Jeg har termin 1. april og har slett ikke alt klart. Arver vogn, men har ikke sjekket den ennå. Ikke sjekket bilsetet fra sist (noen år siden det var i bruk)... Bleiene og mye av arveklærne er vasket, men vi har ikke noe sted å ha det, holder på med ombygging:( Det ordner seg nok:) Er ikke så mye på jobb, så har jo litt tid (selv om jeg til tider er ganske dårlig). Det morsomste med forberedelsene er at de andre barna synes det er så spennende:)
vero:o) Skrevet 13. februar 2010 #9 Skrevet 13. februar 2010 har termin 17 aprill..men har ikke jort noenting enda,vet liksom ikke hva det sku vere har en på 2år så har det meste fra før av....men bør vel gå igjennom klær og stellesaker å se hva jeg trenger.....
magnhild81 *fødeklar* Skrevet 13. februar 2010 #10 Skrevet 13. februar 2010 Jeg har termn 21. april, og har ikke fått gjort så mye ennå, klær og sånn er vi ganske i rute med, vuggen er kjøpt, det samme er sprinkle sengen, det trenger bare 2 strøk med hvit maling, så er det klart for å komme inn på babyrommet. Ellers må jeg kjøpe ny madrass til både vuggen og sprinklesengen og så må vi få takk i stellebord men ellers tror jeg vi har det meste i hus, er bare å få ryddet ut av lillegutt sitt rom (akkurat flyttet inn i nytt hus, og rommet hans har blitt oppbevaringsplass, mens resten har kommet i orden) Vogn og bilsete ska jeg kjøpe av ei venninne, så det er bare å hente når det nærmer seg termin. Føler jeg har kontroll på det meste, det som i grunnen bekymrer meg mest, er om mannen er hjemme, når lillegutt kommer, han jobber offshore og er vekk i 6 uker i slengen, viss lillegutt kommer før termin, som de brødrene gjorde så er det ikke noe problem, men bestemmer han seg der i mot for å bli derinne til termin eller ennå lengere har vi et stort problem, for min kjære ska egentlig reise 2 dager før termin, men dette tenker vi ikke på nå... den tid den sorg...
Leod Skrevet 13. februar 2010 #11 Skrevet 13. februar 2010 Har også termin 10. april, og en gutt født i 06 Er nok litt mer avslappet denne gangen når det gjelder forberedelser. Har det meste fra sist gang, men må jo se i gjennom og vaske litt tøy. Og vet jo at hvis ting plutselig skjer litt fortere enn tenkt, så har de bleier på butikken og melk i pupp eller fra kartong.. Tror også jeg hadde blitt veldig utålmodig hvis alt var helt klart allerede..
Daydreamer 81 Skrevet 14. februar 2010 #12 Skrevet 14. februar 2010 Heia. Vi har termin den 4. april og har endel i hus nå. Det er vår første så vi har ikke helt oversikt over hva en trenger. Jeg jobber fulltid og kommer å gjøre det frem til permisjonen....så vi handler litt nå når vi har tid. Vet ikke hvor mye jeg orker å shoppe når jeg høygravid og tungpustet, så vi koser oss med det nå. Tiden går så ufattelig fort! :-)
mamman til to gutter Skrevet 14. februar 2010 #13 Skrevet 14. februar 2010 Jeg har termin 5.april og har egentlig ingenting klart... Venter nr2, så har jo mye etter førstemann, men klærne ligger fortsatt på loftet, vogna står i gangen, men med sportsdelen på ettersom vi en veldig sjelden gang fortsatt bruker den til eldste. Vogga er i hus, men vi må kjøpe ny overmadrass og kanskje en ny madrass. I tillegg er mannen borte en uke nå og jeg klarer ikke å få ned ting fra loftet alene, så kommer ikke til å få begynt med noe før jeg er i uke 34... Det verste er at jeg ikke har tenkt tanken at jeg snart bør begynne å finne frem ting før for et par dager siden og det var litt for sent for å få begynt før mannen dro. Noen nye klær må vi også handle ettersom eldste er født midt på sommeren... Trøster meg med at alt ikke var klart med første heller, da hadde vi bare handlet inn klær i str 56 og de druknet han i, så vi var på kjøpesenteret med han når han var 3dager og handlet klær og dagen etter var de nyvasket og klare til bruk. Og vogga får alltids mannen skrudd opp mens jeg er på sykehuset hvis fødselen skullle komme plutselig.
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 14. februar 2010 #14 Skrevet 14. februar 2010 hei:) jeg har termin 3 april. har ikke gjort så mye enda men har det meste i hus bortsett fra bilsetet... skulle noe uventet skje nå så får sambo hive seg rundt:) har tenkt på å pakke litt i baggen snart... er ikke dumt å være litt klar i tilfelle.... er 33+3 i dag og det spørs nok om de hadde stoppet det hvis fødsel hadde begynnt nå....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå