Gå til innhold

AU AU:( hjelp...


07&10&13?

Anbefalte innlegg

Har vært plaget med mye hodepine siste dagene, og mye svimmel. Men nå har jeg begynt å få skikkelig vondt i magen høyt oppe på høyre side. Sånn veldig ømt, og hvis jeg kommer borti magen eller lener meg fremover river det skiekkelig :(

Er sikkert ikke noe å bekymre seg over da, men blir så redd når det er noe med magen:( Noen som har noe forslag til hva som kan hjelpe?kan jo ikke ta noe annet en paracet for smerter, men dette hjelper ikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ikke for å skremme deg, men skynt deg! Dette kan være svangerskapsforgiftning som om den blir alvorlig er livstruende både for deg og barnet. Kom deg til legen pronte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å skrive at jeg ikke er lengre en 17+5... og er vel ikke fare for det før etter 20 uker?

 

men tenkte litt på det først jeg også i og med jeg hadde det sist svangerskap men fikk ikke det før i uke 33 da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få svangerskapsforgiftning tidlig, og dine symptomer høres ut som hentet fra defenisjonen på problemet! Ikke kast bort mer tid på oss synsere på nettet, men ring til føden eller legevakten nå med en gang! Vær så snill å ringe nå med det samme! Dette er farlig både for deg og baby! Smerter øverst i magen på høyre side i kombinasjon med hodepine står som sterkt symptom på svangerskapsforgiftning. Ring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan få svangerskapsforgiftning når som helst! det er bare naturlig at den kommer senere! KOM DEG TIL LEGEVAKTEN PRONTO!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ringte legevakta, men fikk beskjed om å ta det med ro til mandag :(... hodet er ikke blitt noe bedre, men er blitt skikkelig forkjølet og feber, så har nok vært noe som har ligget å brygget... Magen er bedre store deler av tiden, eneste jeg kjenner er når jeg hoster...

 

Alikevel føler jeg meg noe usikker og tror jeg drar til legen eller jordmor i morgen å leverer urinprøve, og hører om de kan måle blodtrykk bare for sikkerhets skyld :)

 

Tusen takk for alle gode svar! er godt å ha noen å lufte tanker og spørsmål med :) skal oppdatere når jeg har vært hos lege/jordmor hvis jeg får time jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dra til legen i morgen for sikkerhets skyld! En hører så mange historier om slappe og dårlige legevakter rundt om kring som ikke tar folk alvorlig. Jeg synes det var rart du ikke fikk komme og sjekke deg, spesielt siden du fikk svangerskapsforgiftning forrige gang.

 

Godt at du føler deg litt bedre i magen. Men uansett er det bra du får sjekket det som er.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud!!! For noen sløkkede folk! Men masse lykke til og grugleder meg til oppdatering! Håper alt er bra og at du bare har blitt sjuk.. ikke at det er noe bedre ;) men at det ikke var noe gale :)

Tenker på deg <3

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det bare er en forkjølelse eller noe. Ikke at det er noe gøy, men det er jo et bedre alternativ...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært hos jordmor nå, og tror alt er bra. BT var noe høyt med 135/ 90, men ikke så mye at hun mente det var noe å bekymre seg over, 0 utslag på urin så da er vel alt bra heldigvis:)

 

hun mente smertene i magen kunne komme av at babyen lå å sparket og irriterte rundt i området der det hadde gjort vondt for når vi hørte hjerteslagene var det der det var vondt hun lå og knuffet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre! har vært så bekymret for deg i helga! Ta det litt med ro fremover nå så går alt fint! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Godt at det ikke var noe alvorlig da :)

Du får kose deg videre med din sparkende baby, og gi beskjed om at hun må slutt med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...