Gå til innhold

"Din svangerskapsuke: 13" Hva tror du? (bilde)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

"Hos noen kan man nå begynne å kjenne livmoren rett over bekkenbenet når hun ligger på ryggen. Dette gjelder særlig flergangsfødende."

 

Greit nok at jeg er flergangsfødenede, men denne klumpen ligger vel mer enn en smule over bekkenbenet?

 

*skremt!*

 

Har tatt bilde, og jeg holder faktisk pusten inne her...

 

http://www.flickr.com/photos/47188880@N04/?savedsettings=4351785264#photo4351785264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tvillinger?;)

Livmoren min var også ganske stor tidlig under mitt andre svangerskap, men din var hakket større;) Er det lenge siden du var gravid sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillinger?;)

Livmoren min var også ganske stor tidlig under mitt andre svangerskap, men din var hakket større;) Er det lenge siden du var gravid sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken har streifet meg, eller kanskje det bare er en skikkelig tjukkas inni der? Hehe

 

Det er 5 år siden forrige graviditet, så det er jo en stund siden. Magen kom rundt uke 10, men nå er den blitt ganske stor og synlig. Kjenner livmoren hele tiden nå.

Skal på ultralyd neste mandag, skal bli spennende å se om jeg er lenger enn jeg tror, har flere på lur eller om det er en tjukkasbaby i magen min! :-)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da satser jeg på at jeg er lengre på vei. Ikke har jeg lyst på tvillinger (nok jobb med en!) og det frister ikke å føde en tjukkasbaby. Men er sååå spent på ul! Søren og at jeg må vente ti dager til! :(

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannen min tok en titt og er lege,Han sier at han tør å si at utifra dette bilde og uken du oppgir er dette mer en en :) Spenndene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eelis+kian

Sånn så min ut i uke 17 ;-)

 

Enten er det fler enn én, eller så er du lenger på vei enn du tror! Spennende, hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! :o/ Neste mandag får jeg vite om mannen din har rett. Håper ikke det, hehe. Jeg synes det er tøft nok med en baby om gangen, det er derfor det er 5 år siden sist! :-p

 

Tok dette bildet i dag, samme dagen som jeg er 12+0 og dermed ferdig med første trimester :-D

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at jeg hadde en sånn kul rundt ordinær ultrayd-tid forrige gangen jeg var gravid.

Er ikke så sannsynlig at jeg er lenger på vei egentlig, hadde regelmessig mens og 5 uker etter siste mens kom kvalme og etc. Har vært veldig dårlig og trøtt denne gangen, men nå har jeg ikke spydd på 5 dager! :-D Er fortsatt trøtt og sover 15 timer i døgnet, normalt sett så sover jeg bare 6-7 timer. Nå sover jeg 10 timer om natten og må ha to lurer på dagen.

 

Skal gi beskjed her inne etter ultralyden, da står jeg gjerne frem med nick også ;) Mannen og jeg er enige om å holde det hemmlig til etter ultralyden. Er ikke så enkelt å skjule denne magen, den er jo enda større når jeg står oppreist. Mannens gensere dekker magen enn så lenge, mine egne har jeg vokst ut av.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er den hvite singlet'en og puppene mine, hehe. Så går magen ned mot navlen, så opp i bue som går ned mot den rosa trusen min.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gravid med tvillinger (og var da andregangs), men hadde mye mindre mage enn det i uke 13.

 

Det eneste som kan avgjøre om du har tvillinger eller ei, er ultralyd.

 

Jeg mener ikke å være ekkel, men det kan jo være at du bare har lagt på deg litt.... Eller at du er lengre på vei.

 

Det er i allefall altfor tidlig å si at du har en kjempebaby. Husker ikke hvor store de er i uke 13, men er det ikke ca. 6 cm??

 

Uansett; lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...