Lykkeliten 2 Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Har vært å kjøpt meg en angelsound nå i dag men klarer ikke å finne babyens hjertelyd.. bare min egen og en hel del andre rare lyder inni der. Er 15+0 uker på vei i dag så vet ikke helt hvor jeg skal prøve og høre men har prøvd å bevege den rundt på magen fra trusekanten og opp til navelen. Noen som har noen gode råd? ble skikkelig bekymret jeg nå
BeritogMausi Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Hei lykkeliten, har også kjøpt meg en angelsound for en stund siden. Nå er eg 17+6 men kunne bruke den allerede i uke 15. Men eg var overrasket over hvor langt nede eg hrte hjertelyden. Altså aldri direkte under navlen og heller rett over trusekanten. Viktig er også at du beveger angelsounden veldig langsom og kan gjerne trykke den litt på magen. Og det er ikke alltid jeg hører hjertelyden. Den kan forsvinne veldig fort hver gang snuppen snur seg. Lykke til!
NormaJean Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Jeg tipper at du finner den med litt øvelse, det er sikkert ingenting å være urolig for:-) men dette er vel ett godt eksempel på hvorfor man ikke bør kjøpe seg en doppler? man kan bli unødig urolig hvis man ikke får til å bruke den rett. Forsøk å lete litt lenger ned, du er jo bare 15 uker.... Eller legg den vekk og vent til neste lege kontroll. Men jeg feks, har i dette svangerskapet morkaken på fremsiden og JM sliter fremdeles med å finne hjertelyden (er 27 uker) Sist svangerskap så var det bare å legge doppler på magen og den fanget opp hjertelyden med en eneste gang.
Gravid prinsessemamma<3 Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 vet du,enkelte lega lytte ikke etter hjerte før etter uke 20 en gang..dette pga "fare" for ikke å finne hjertelyden, å det vil bekymmre mor unødei! du må huske, at babyen din ikke er store vesene, å at hjerte er enda mindre:) du skal se det, at du ikke har noe å bekymmre seg over:) så lenge du føler deg fysisk fin- dvs ikke noe smerter,blødninger el som ikke hører svangerskapet til, så er nokk alt fint med babyen:)
Snartmamma10L2<3*har født* Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 prøv også fra venstre til høyre litt overalt under navlen. jeg finner alltid hjertelyden nede til venstre. men det er mange ganger jeg ikke finner den i det hele tatt, og jeg er 18uker på vei. og noenganger når jeg hører den kan den forsvinne leeenge før den kommer tilbake fordi babyen flytter på seg (og der den har flyttet seg kan den legge seg til å sove f.eks =) og da kan det ta tid før du finner den igjen. så bare prøv igjen etter en stund. lykke til!
Lykkeliten 2 Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2010 Takk for svar alle sammen . Jeg hadde gledet meg sånn til å høre hjertelyden og hadde nok litt store forventninger. Får smøre meg med litt mer tålmodighet og prøve igjen om en stund
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå