Gå til innhold

Går dere i full jobb fremdeles jenter??


SnartToGull

Anbefalte innlegg

jeg er nå 26+3 og er 60% sm...jobber to dager i uken...har bekkenløsning og jobber på småbarnsavdeling i bhg....tror ikke jeg klarer å holde ut så mye lengre...men synes det er tidlig å bli 100% sm bare 6 mnd på vei??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke 28 og 50 % sykemeldt.. Har veldig lang reisevei til jobb, og er mye alene med barna pga av mannen sin jobb... Så begynner å kjenne at jeg ikke orker å holde hverdagens tempo for tiden... Sliter med å komme meg på jobb i 50 %, og de dagene jeg er sykemeldt har jeg mer enn nok med å levere våre to små i barnehagen, før jeg tilbringer resten av dagen i senga... Så lurer på hvor lenge jeg klarer å stå i dette før jeg må be om mer sykemelding..

 

Føler det litt som et nederlag.. Liker å vise verden at jeg kan klare alt på en gang, og at det ikke er noen sykdom å være gravid... Men når man bare sitter på jobb og tenker på at man er trøtt og gruer seg for bilturen hjem, føler jeg at det jeg utretter på jobb er minimalt.. Føler ikke at jeg er til hjelp når jeg er der egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 20% sykemeldt pga bekkenløsning. Går tilfysio, men føler ikke det hjelper så veldig..tung jobb med mye løfting og bøying. Og går på betong gulv hele dagen. Spørs hvor lenge jeg holder ut, håper på ut mars iallefall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 27+1 og jobber 100% - bank i bordet;) - som butikksjef i en leketøysbutikk. Går fint så langt og satser på at jeg jobber 100% t.o.m 24. april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også 100 prosent og synes det går veldig greit. Var sykemeldt da jeg kastet opp fire uker i høst. Fin form

nå. Litt trøtt og litt bekkenvondt, men det går greit! Vondt i bekkenet hadde jeg nok hatt hjemme også. Termin 25.mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Till Husmusen+lille prompen!!

 

Âr du klar över hur farligt det är att köra bil när man är trött och utsliten??? Tycker du helt seriöst att hon ska riskera både sitt egna,sitt barns och andra sina liv bara för att du är gjerrig på skattepengarna dina????? Då hoppas jag inderligt att du blir påkörd av en som har somnat bakom ratten för att den inte hörde på kroppen sin utan pressade sig in i det sista,så kan du få kjänna på hur det kjänns på kroppen din. Kanske du inte blir så JÂVLA gjerrig på skattepengarna dina då!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i grunnen mangen som "dømmer" di sykmeldte som er gravide..men lukk øyrene.Jeg er 100% sykmeldt,men kunne jobbet 40-50%..men vrien arbeid giver som sier enten jobb fullt eller fullt sykemeldt..legen og nav er i bildet,men arbeidsgiver kan ikke tilrette legge arbeidsoppgavene mine.Er kokk alene på et kjøkken hvor jeg koker til ca 70-80 mann..har ingen sjangs:(.. Kunne godt tenkt meg og jobbet.

Men for di som er trøtte og slitne noe som er veldig vanlig i svangerskapet så synst jeg ikke det er kriminelt å ver sykmeldte..hvem takker deg for å slite seg ut på jobben?? hvor mange mnd iløpet av et arbeidliv er det snakk om?? Skal fungere hjemme og spesielt hvis vi har små barn fra før.

 

Og skattepenger jaja,betaler skatt di sykemeldte og og har gjort det før di blir sykmeldte så den var ikke rettferdig..er mangen andre som utnytter systemet..Men hent dere innmed god samvittighet og gå gravid er ingen sykdom,men mye kan komme med en graviditet spes hvis du har noen plager fra før..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du leste hele innlegget mitt over om hvorfor jeg er 50% sykemeldt.. Men...

 

Jeg er ALDRI ellers sykemeldt.. Og kan for ordens skyld legge til at jeg kjørte i fjellveggen på gatten for en liten mnd siden... Sliter med angst for å kjøre på veien som fortsatt er glatt, og reiseveien er like 1,5 timer lang hver vei som før... Men jeg prøver å holde meg i jobb så lenge som mulig likevel...

 

Takk til deg som lenger nede kommenterte at det kunne være farlig å kjøre når man er trøtt og sliten... For tiden er min største belastning på jobb faktisk å bli daglig pirka på og kritisert av folk som mener de har mer å gjøre når jeg er sykemeldt... Og som indirekte sier de gleder seg til jeg går i permisjon.... Hjelper ikke på en allerede dårlig selvtillit.... :-(

 

Og skatt betaler jeg en god del av selv også.. Og akkurat nå har jeg behov for å få litt igjen for de kr selv......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :-)

 

Jeg er absolutt ikke for å utnytte systemet, eller benytte seg av sykemelding uten grunn... Men har man behov for det, og som du sier har små barn fra før (disse arbeidsoppgavene kan jo aldri legges på hylla til etter fødselen), så er det siste man trenger å bli åpent uglesett for å misbruke skattepenger..

 

Velger å tenke at så lenge jeg bidrar med skattepenger selv ved å være yrkesaktiv, har jeg også rett til å bruke av fellesskapet når jeg har behov for det.. Verre med de som aldri har vert i jobb, og får utbetaling fra fellesskapets skattepenger hver mnd.... I årevis...... Noen av disse kan sikkert ha gode grunner til hvorfor de ikke kan jobbe, men er nok mange av disse som spekulerer i systemets muligheter til å la være å arbeide....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber fremdeles 100% og er glad formen er så bra at det går. Jobbet 100% helt frem til permisjonsstart sist også. Fin måte å få ukene til å gå for. Husker fra sist de 3 siste ukene med bare venting var laaaange. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...