Gå til innhold

noen med erfaring med modningsakupunktur??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal prøve d til mandag, da er jeg 36+5.. aldri prøvd akunpunktur før..hvor setter di nålene hen? vil gjerne høre deres erfaringer..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var hos akupunktør ca samme tid som deg. Hun satt i ryggen,på beina,i hodet og i armene hvis jeg husker rett. Slappet veldig godt at ganske lenge,så plutselig fikk jeg veldig vondt i underlivet...pusta og peset og hadde det ganske vondt...ikke normalt sa akupunktøren/jordmoren og tok raskt ut nålene...i etterkant ser jeg at dette nok har startet fødselen for hadde veldig vondt i ryggen flere

dager etterpå og fødte 5 dager etterpå og det va vel 37+4.

Skjønte i etterkant at alt det vonde som jeg hadde med nålene i ryggen lignet veldig på rier. Kommer til å gjøre dette også denne gangen...syns det va greit å føde såpass før.

Skrevet

hei. takk for svar:) blir spennende og se om jeg kommer til og føde før..lykke til du også:)

Skrevet

hei, modningsakupunktur i uke 36/37 ska ikke sette i gang fødselen. Punkter som virker direkte slik skal akupunktøren vente med til rundt termin. Jeg har gått og fått nåler siden uke 36, og fått de i hendene, leggene og mellom tærne + en generell for avslapping mellom øynene. Jeg har ikke opplevd noe slikt som du forteller, derimot at unødvendig slitsomme kynnere har roet seg, har fått kjempegod søvn hver natt og ellers følt meg avslappet (ingen ryggvondter) i kroppen. Ved uke 39 + setter akupuntøren også nåler frempå magen for å virke direkte mot mormunnen.

Skrevet

hei, det er tydeligvis stor forskjell på hvor nålene settes. Sist graviditet fikk jeg nåler i føtter, legger og hender. Fødselen gikk fort og greit, og jeg har stor tro på akupunkturen hadde sitt å si. Er nå i uke 33 så setter igang igjen om noen uker. Går til en annen akupunktør, så det blir spennende å se hvor nålene havner denne gangen! lykke til:)

Skrevet

Jeg for min del må si jeg synes modningsakupunktur var penger ut av vinduet med førstemann, gikk til akupunktur fra uke 36/37, og fødte 12 dager på overtid. Etter tre døgn med vannavgang og igangsetting...

Så for min del virket akupunkturen bare på den måten at jeg fikk falske forhåpninger om at jeg skulle føde så fort og greit, noe som bare gjorde det verre at det ikke ble tilfelle. Hver gang jeg var der kjente akupunktøren (som også var jordmor) på "fødepulsen" min, som hun kalte det, og sa at nå kunne hun kjenne at jeg var klar, nå var det like før! Klart man blir forhåpningsfull da, med bekkenløsning, halsbrann og vann i bøtter og spann!

Denne gangen er jeg innstilt på at jeg kommer til å gå over termin og at fødselen kan trekke ut i langdrag. Tror det er like greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...