Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

enda en natt med lite søvn. Våknet med sterke smerter i lysken, trodde benet skulle dette av. Måtte litte på ryggen og gispe etter pusten. Etter en time fikk jeg slappe av. Til daglig kjenner jeg det mer og mer i korsrygg og halebeinet, spesielt etter en lang dag på en superaktiv jobb.

Men det verste er altså på natten, og ikke hjelper det å hvile i perioder heller. Og stort sett er det kun på høyre side

Legen tok noen fysikalske tester på meg og mente bekkenet var opk, men at det kunne skje noe fremover.

Nå er jeg da i uke 21, nærmer meg 22. Og ikke vet jeg om dette er normalt vondt og sutring fra min side, eller om det er en bekkenløsning jeg faktisk skal ta på alvor.

Noen flotte damer med mye kunnskap som kan gi råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke noen guru, men har begynt å kjenne det for alvor nå (uke 21) og har forhørt meg litt hos JM og fysioterapeut - fått litt gode råd. Det jeg har merket mest er at jeg får vondt etter å ha gått trapp og på glatta, så da jeg i forrige uke skulle over en gangbro med totalt nediset trepp tenkte jeg meg om to ganger og ble med en rullestolbruker bort til heisen. Spurte litt småflau om det var greit at jeg ble med, "du skjønner, jeg begynner å kjenne litt bekkenløsning og tenkte å være feig". Damen i rullestolen så på meg med et lurt smil og sa "det synes jeg du skal - det er pga bekkenløsning at jeg sitter her". Ta det på alvor, du!!!!

Skrevet

hva mente legen din med at det kunne skje noe fremover?

jeg har også vondt i den høyre lysken. får sånne smertetokter 1- 2 ganger i uka, men hos meg sprer smerten seg oppover magen også.

Jeg var hos legen, men han mente det var ligamensmerter (selv om de kan vare over et døgn)

jeg skal ta det opp med JM neste uke da jeg skal på UL, for det er ekstremt plagsomt når det er i gang, og jeg får ikke gjort noe hele dagen :(

Skrevet

takker for svar....

Legen mente jeg var i risikosonen, pga jobben min og fremovertippet bekken. Jobber som personlig trener og instruktør og da bendes kroppen i alle retninger. Men hos meg er dtete ikke ligamentsmerter, men begynnende bekkenproblemer. Og kommer spesielt om jeg ligger på høyre side og uten enorm pute mellom bena.

Haha, har prøvd ve side med pute og endte opp på høyre uten pute mens jeg sov. Nei får heller være litt forsiktig med for ekstreme bevegelser. Og gir meg med jobbingen om en måneds tid.........

Skrevet

Hei:) jeg har vært plaget med bekkenløsning siden jeg fikk mitt første barn for snart 7 år siden, jeg er absolutt ingen guru. Men jeg har vært sterkt plaget, vært avhengig av krykker og omtrent ikke klart å bevege meg i 2 av 3 svangerskap. Plagene har startet før uke 15, så jeg har ikke hatt mer vondt utifra hvor stor magen er. Smertene har vært like hele veien. Jeg fikk til slutt prolaps i korsryggen pga langvarig feil belastning. ( jeg arbeidet ved et sykehjem med mange tunge løft også da...) Jeg sliter daglig med ryggvondt og er avhengig av fysioterapi og osteopati 1 gang i uken, samt svømmetrening 2 ganger i uken, for i det hele tatt klare å komme meg opp av senga hver dag.

Uansett, det jeg prøver å si er at det du beskriver kjenner jeg meg igjen i, og jeg hadde bedt legen henvise meg til fysioterapi. Det er de som er eksperter på dette, ikke legen. Men det er du, og bare du, som kan si noe om hvor ille dette er for deg og om du føler du trenger hjelp. Bekkenløsning eller ikke, det der høres ut som smerter og plager man må ta alvorlig før det blir verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...