Gå til innhold

Hvor lange er/var deres babyer på 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt tull på helsestasjonen, så får ikke 6 mnd kontroll før om noen uker. Tulla er 6 mnd akkurat og jeg målte henne hjemme ved bok ved hode og målebånd bortover gulvet-metoden. Den har vært veldig nøyaktig før i hvertfall (stemt på kontroller). Der fikk jeg henne til å bli 67-67,5 cm. Målte flere ganger, og fikk samme hver gang. Er ikke det litt lite? Hun var 54 cm når hun ble født, 66 cm på 4 mnds kontrollen og 66,3 cm på 5 mnds kontrollen. Føler hun "krymper" hehe... Har et par gutter fra før og de var ca 70,5 cm og 72 cm på samme alder. Men jenter skal veø være kortere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge babyverden.no så er gjennomsnitts-jentebabyen 67 cm lang og da er jo tulla di akkurat passe :o)

Lille tryll var 69,5 cm på 6 mnd-kontroll

Skrevet

Jeg har jo en stoooor gutt da :) Var 77,5 cm og 10,5 kg på 6 mnd kontrollen :)

56 cm og 4,6 kg ved fødsel

Skrevet

Lillemor var 64,5 ved 6 mnd kontrollen og rett under 7 kilo. Men var bare 47 cm da hun ble født, da og 3380 g.

Skrevet

jenta mi er er 6 mnd om et par uker, men var på hs stasjon i går å da var hun 69cm og 9,6kg, hun var 50cm og 3,9kg ved fødsel. er vel forskjell fra barn til barn..

Skrevet

Gutten vår var 72 cm og 8,6 kg ved 6 mnd, han har alltid vært lang og slank og godt over gjennomsnittet i lengde. 67 cm er helt normalt for en 6 mnding, det er nok de andre guttene dine som var lengre enn vanlig.

Skrevet

Jenta mi var 9200 g. og 70 cm på 6mnd knt. god og rund til tross for at hun var "bare" 3170 g og 47 ved fødselen :) Er store individuelle forskjeller mellom barn, og man kan ikke sammenligne med noen andre egentlig. Så lenge de er friske og raske spiller det jo ingen rolle ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...