Gjest Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Trenger litt ny inspirasjon! Begynner å bli lei vår evinnelige bacon, pepperoni, løk og ost pizza - selv om den er kjempegod:)
erteposen + 4 Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Jeg vil gjerne ha blåmuggost og mozerella på min:)
mamma&mikkel Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 smører bunnen med creme fraishe, deretter blåmuggost og mosarella, toppes med pepperoni og soltørket tomat...dryss over ruccola salat når du serverer!! Helt fantastisk nydelig pizza!!!! ANBEFALES!!
Gjest Ellemelledisi-duharfisi Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Masse forskjellig, sist hadde vi kylling, skinke, løk, mais og squash, ruccola og hjemmelaget rømmedressing på. Vi bruker ikke ost pga melkeallergi. Tror jammen vi må ha pizza i morgen:-)
Gjest Ellemelledisi-duharfisi Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 Ja! Soltørket tomat. Vi bruker ferdig marinerte.
It's all about me Skrevet 12. februar 2010 #6 Skrevet 12. februar 2010 Dette er min favoritt som jeg får veldig mye skryt av (legges på i skrevet rekkefølge): Tynt lag saus. Krydder 90% av osten Marinert kylling Peppes sine hvitløkskjøttboller Vårløk el. purre Soltørkede tomater (helst Ridderheims) Fersk champignon (masse) Resten av osten.
melkekua™ Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 Forskjellig typer ost naaaaaam Kjøttdeig (svin, kylling, storfé, elg) med tacokrydder Skinke og kjøttboller (evt tacokjøttboller) Tomatsausen må inneholde basilikum og oregano Rart med det, men jeg kan ikke ha paprika eller sopp på pizza'n min :-s
lillepixie Skrevet 12. februar 2010 #8 Skrevet 12. februar 2010 Ferdig nå-bunn Karbonadedeig med ferdigmiks smo er knallgod. Maaaasse hvitløk og litt chilli i denne. Har på mais og paprika. Steker rødløk raskt i panna med litt salt og sukker og legger oppå(blander ikke inn i kjøttet) Har på fersk blandingsost av jarlsberg og mozarella. MMMMMMMMM:)
Rampongi Skrevet 12. februar 2010 #9 Skrevet 12. februar 2010 Jeg pleide i mitt gamle liv å lage en pizza med tykk bunn, med søt chilisaus blandet med tomatsaus, ananas, ost og kyllingbiter. Den var vanvittig god synes jeg.
Galskapens overhode Skrevet 12. februar 2010 #10 Skrevet 12. februar 2010 løk, paprika, purreløk, tomat, ananas, kjøttdeig, bacon.. sist brukte jeg kyllingkjøttdeig og krydret det med tacokrydder, og blanda alt fyllet med salsasaus.. NAM!!!
Snakkelittmeddeg Skrevet 12. februar 2010 #11 Skrevet 12. februar 2010 Er ikke avansert der gitt ) Ferdig bunn Kjøttdeig blandet med toro sin tomat og løk + krydder (hvitløk og grillkrydder) Ost
Helann og lillebror Skrevet 12. februar 2010 #12 Skrevet 12. februar 2010 I forskjellige varianter: Tomatsaus/ketchup, kjøttdeig/pølsebiter, tacochips, paprika, løk, tomat, soltørket tomat, ananas, mais, champinon, oliven, fetaost, pesto. Og ost på toppen, selvsagt. Men ikke alt på en gang, altså...:-)
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 12. februar 2010 #13 Skrevet 12. februar 2010 Jeg skal prøve en ny pizzavri i dag, som jeg fikk tips om her inne for noen dager siden.. Smør et lag med creme fraiche på pizzabunnen (har alltid spelt) spekeskinke rødløk ost ruccola Skulle visst være fantastisk! he he, så jeg håper virkelig det:) Det jeg PLEIER å ha, er: Bunn av speltmel pizzasaus (rød) sopp løk bacon kyllingfilet i biter ost på toppen Er VELDIG god den også altså
melkekua™ Skrevet 13. februar 2010 #14 Skrevet 13. februar 2010 Dytter denne opp til deg som lette etter tråden ;o)
auro Skrevet 13. februar 2010 #15 Skrevet 13. februar 2010 Kjøttdeig som blandes med dolmio ekstra hvitløk pastasaus. Oppå det tomat, sopp, purre og så ost.
Ranveig R Skrevet 13. februar 2010 #16 Skrevet 13. februar 2010 Om eg blir lei pizza, eller vil ha variasjon (for eg blir ærlig talt aldri lei, kunne ete pizza til frukost, lunsj, middag og kvelds kvar dag) går eg for den tyske varianten "Flammkuchen" (= flammekake) Deigen er tilsvarande pizzadeig, men skal vere heilt tynn. I staden for tomatsaus skal det eit tynt lag rømme, og så skal det dryssast over nokre små, steikte baconbitar (eller bitar av soltørka tomat dersom ein ikkje et kjøt), løk og bitte litt ost. Bunnen skal på ingen måte dekkast av fyllet, slik den skal på pizza. Masse krydder (gjerne type urtesalt e.l.) må til. Høg varme og kort steiketid.
Renate :-) Skrevet 13. februar 2010 #17 Skrevet 13. februar 2010 Kylling eller svinekjøttdeig... Blander i en pose taco krydder og ett glass taco saus... Har i en boks med mais.. smører på pizzaen og dekker med nachos og har masse ost oppå, nam nam nam
Rødhette <309+<312 Skrevet 13. februar 2010 #18 Skrevet 13. februar 2010 Nå fikk jeg lyst på hjemmelaget pizza altså!!! På pizzaen pleier vi å ha: kjøttdeig, eventuelt kylling bacon ananas mais chilli pepperoni champingnon pizzasaus og selvfølgelig ost Og jeg pleier å ta oregano eller pizzakrydder krydder i pizzabunnen, strør oppå bunnen når den er skjevlet ut før fyllet kommer på. også må jeg ha ost i kantene og krydder på toppen igjen, eeeelsker krydder
Tommage♀♂ Skrevet 13. februar 2010 #19 Skrevet 13. februar 2010 I går hadde vi "lag selv-pizza". Da serverte jeg kjøttdeig med tacokrydder, oppskåret skinke, soltørket tomat (marinert) med basilikum, marinert biffkjøtt, strimlet rødløk, strimlet paprika, nachos, forskjellige typer ost... Hadde laget en stor deig på forhånd, og stekt løk og hvitløk som jeg hadde i hurtigmikseren sammen med en boks hakkede tomater = pizzasaus. Og hadde rømme, salat, salsa og dressing på bordet i tillegg. Så laget de seg den pizzaen de ville ha. (Vi har sånn liten pizzaovn da, så den stekes kjapt. Men går sikkert fint å gjøre det i stekeovn også)
Lillesnuppis Skrevet 13. februar 2010 #20 Skrevet 13. februar 2010 Jeg bruker 1 pose med pizzafyll fra toro med tomat og løk. Steker opp paprika og løk i små biter. Steker kjøttdeigen med paprikapulver, salt og papper. Har litt tomatpure i sausen og blander alt sammen. Lar det avkjøle og brer det over pizzabunnen. revet ost på toppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå