Gå til innhold

Thailand eller Etiopia - noen med erfaringer?


Søskenhåp adopterer

Anbefalte innlegg

Vi er i startgrupa på adopsjon. Vingler veldig mellom Thailand (Verdens barn) eller Etiopia (Adopsjonsforum) - og må nå velge byrå. Noen med erf. fra disse landene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jeg vet er at Thailand er et bra land, men man må ofte vente veldig lenge etter tildeling. Jeg kjenner noen som måtte vente ett år før de kunne hente. Jeg trodde Ethiopia hadde sluttet med adopsjon? Ellers er Sør-Afrika bra, ventetiden er forholdvis kort og man reiser for å hente 2 uker etter tildeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har nå valgt Thailand :-) og håper vi kommer på liste der. Det er jo begrenset med søknader i året på dette landet, men Verdens barn sa at vi skulle bare søke så da regner jeg med det går greit. Det er heller totaltiden som teller for oss, om det er lang tid fra tildeling til hentereise er ikke så vesentlig. Da får vi også god tid til å venne oss til tanken og barnet får god tid i fosterfamilien å forberede seg på at det snart skal få nye foreldre tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med valget! De som jeg kjenner som adopterte fra Thailand var veldig fornøyde med alt. Bortsett fra at de måtte vente veldig lenge på det barnet de visste skulle bli deres sønn. Men nå er han hjemme og verdens nydeligste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenhåp for Edvart, kom på thailandforumet på ønskebarn.no! :-)

Der er jeg også, et koselig forum! Gratulerer med valg av land!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...