Life is a gift Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Første fødsel tok 3 timer fra første ri til gutten var ute. Jeg hadde MYE (vonde) kynnere store deler av svangerskapet, så jordmødrene lurer nok litt på om kynnerne var mer modningsrier - og at det hadde begynt å åpne seg før selve fødselsdagen. Jeg er nå gravid i 33 uke med nr to, og får stadig beskjed av både lege og jordmor at jeg MÅ si fra MED EN GANG jeg kjenner noe denne gangen, for jeg kommer til å føde RASKT!! Vonde kynnere er tilbake, men ikke daglig. Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med raske fødsler?? Vil jeg ha så dårlig tid at jeg kan risikere å måtte føde hjemme med 2 åringen min - om mannen tilfeldigvis skulle være ute akkurat da f.eks? Del gjerne din erfaring!!
Gjest Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Hei! Nå har ikke jeg hatt rask fødsel med førstemann. Er under 2 uker unna med nr2. Men, som helsearbeider vil jeg anbefale deg å ikke være lenge alene med 2-åringen din. Sørg for at du har noen hos deg, eller som kan komme på kort tid! Videre ville jeg hatt tlf.nr til sykehus/ambulanse klart på mobilen. Lykke til
mami:) Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Jeg hadde rask fødsel med mitt 1barn. 2,5 time fra 1 rie til han var ute! Fikk ikke noe beskjed om å være påpasselig med nr 2 eller lignende. Jeg hadde i mitt 2 svangerskap det litt som du beskriver, en del vonde kynnere, men hovedsaklig de siste 14 dagene. Denne fødselen gikk unna i rekordfart, 45 min fra første rie til hun var ute. Så begynner å merke at angsten kommer snikende mer og mer denne gangen. ( 10 uker igjen) Så vil anbefale deg å snakke med jordmor/legen din om det. Trenger ikke bety at du får en rask fødsel denne gangen også, men sjansen er der jo.
gullegget Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Nummer 3 kom på 1,5 time. Jeg har fått beskjed om å reise til føden med en gang jeg merker noe. Jeg ordner meg med naboer og venninner. Besteforeldrene bor 30 min unna og vi har 30 min å kjøre til sykehuset.
Bellen^2 Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Jeg hadde styrtødsel med nummer 1, og regner med at det blir en rask fødsel på nummer to også Har snakket mye med JM om hva vi skal gjøre. Hun har beroliget meg med at denne gangen kommer jeg nok til å merke at fødselen er i gang mye tidligere og da skal jeg ta kontakt med føden og komme inn for en sjekk med en gang. Vi har ikke lang vei til sykehuset, ca 15-30 min kjøring (kommer an på rushet) og har ordnet oss med familie, venner og naboer som står klare som barnevakt når det skulle trenges til storebror på 3 år. Har også pakket en del tepper og håndklær i en pose i tillegg til fødebaggen, sånn just in case vi ikke skulle rekke inn. Har også blitt oppfordret til å heller bli hjemme og ringe 113 hvis vi tror vi ikke rekker inn i tide i stedet for å måtte føde under transport. Jeg har hatt mye kynnere under begge svangerskapene, og har merket at de har tatt seg opp i styrke nå på slutten. Så lenge de ikke er regelmessige er jeg ikke bekymret, men med en gang de blir det kommer jeg til å kontakte føden:) Evt, hvis vannet skulle gå eller jeg får blødninger. *Lykke til*
tullemor75 Skrevet 13. februar 2010 #6 Skrevet 13. februar 2010 Jeg har en fødsel på 1time og 15min bak meg. Denne gangen skal jeg legges inn og settes igang fordi vi har lang reisevei til sykehus, i tillegg merker jeg lite før jeg har en 6-7cm åpning og derfra går det VELDIG fort. Jeg fikk beskjed om å følge godt med å ringe ambulanse tvert hvis jeg mistenker noe, for å unngå baksete fødsel med far som jordmor.. Lykke til!!
baby nr 3 på vei! Skrevet 13. februar 2010 #7 Skrevet 13. februar 2010 Min første fødsel tok 2 1/2 time, andre gang tok det 2 timer fra jeg våkna om mårran til jenta var ute. og det må sies at jeg har 45 min kjøring til sykehuset. Var redd jeg ikke skulle komme frem.! Gruer meg nesten til denne kommer. Jordmor snakket litt om at kansje jeg skulle settes i gang, så jeg fikk være på sykehuset fra fødselen starter. Når setter en igang da? før termin?
j05-g07-fødeklar Skrevet 13. februar 2010 #8 Skrevet 13. februar 2010 Jeg har hatt det akkurat som Mami:) Min første fødsel tok 2,5 t fra første ri til hun var ute. Nr 2 var ute 45 min etter første ri. Begge gangene har fødselen begynt med vannavgang. Jeg er nå 28 uker på vei med nr 3 så jeg er veldig spent på hvordan det blir denne gangen. Har heldigvis kort vei til sykehus.... Så du kan nok forvente deg en kjapp fødsel denne gangen også. Jeg fikk ingen advarsler fra hverken jm el lege om at jeg måtte være påpasselig med å komme med en gang jeg kjente noe... Jeg tror ikke at jeg denne gangen får noen kjappere fødsel enn nr 2....magefølelsen sier det, pluss at nr 3 er jo ofte en luring da )) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå