septbaby09 Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Fullammer ennå, og mini er 4 mnd. Jeg kan lett spise 1 sånn 200 g plate hver dag, å blir ikke kvalm engang. Her en dag spiste jeg nesten opp 2 stk!!! Hva skjer, hadde aldri klart det før! Er det bare meg, eller det fler som lider samme skjebne. Hadde planer om å være i matchvekt nå, men med denne spisingen går det ikke unna, har 5 kg igjen!! Virker som ammingen tar endel av all denne energien jeg putter i meg, da jeg ikke går opp ihvertfall....
Kengurine Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Hei hei Godt å høre at vi er flere. Jeg er kanskje ikke så ekstrem som deg, men det går kanskje mer på vilje enn ønske - hehe. Men 100-150 gram går fint rett ned. (Deler med sambo, slik at jeg skal prøve å få litt mindre dårlig samvittighet... Det har endt med at jeg ikke kan ha sjokolade liggende i huset. Vi kjøper kanskje litt til helga, med den forsvinner ganske så fort. Fullammer jeg også og vekta er stabil. Så får vi se hvordan det går om et par mnd når det ikke er så mye amming... Men - jeg prøver å ikke ha dårlig samvittighet, for det blir galt, men heller kose meg litt. Jeg hadde sjokoladeforbud i slutten av svangerskapet, så jeg tror nok at det er derfor behovet har blitt større etter jeg fødte, for da kunne jeg lissom spise lovlig igjen... Kos deg med sjokkisen - God helg!
snille_snille Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 Jeg har det akkuratt likt! Her en dag spiste jeg alle 4 påskeggene (i den lilla kartongen) og det bare på et par timer! De er jo skikkelig søte og hadde ALDRI klart det før uten å bli kvalm. Jeg veier mindre enn jeg gjorde før jeg ble gravid, og er egentlig der jeg kunne tenke meg å være, men denne magen min er mye mer slapp og fleskete enn før. Jeg misstenker at jeg har mindre muskler og mer fett nå rett og slett:( Lurer virkelig på hvor mye jeg hadde veid nå hvis jeg ikke hadde spist så masse sjokolade...
endelig mamma:) Skrevet 12. februar 2010 #4 Skrevet 12. februar 2010 Har det på helt samme måte, sjokolade er det eneste jeg tenker på omtrent.. Og nå har jeg begynt å gi fast føde, og ser vekten sakte, men sikkert begynner å gå oppover. Må slutte med all sjokoladespisingen, men det er ikke lett!
las chicas Skrevet 12. februar 2010 #5 Skrevet 12. februar 2010 er påskeeggene kommet??? *springe på butikken* jeg spiser også lett en plate med sjokolade. ikke noe problem. har egnetlig aldri vært noe problem å spise mye sjokolade for meg (med tanke på kvalme, ikke vekt...) har kjøpt diett sjokolade noen ganger, og DA blir jeg kvalm. kanskje det er det som er løsningen på sjokoladespising: kjøpe diettsjokolade som man blir kvalm av.....??
septbaby09 Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2010 Ha ha, jeg også hev innpå med 4 egg på et par timer her om dagen. Før ble jeg kjempekvalm av 2. Uff hva skjer!! Nei, til mandag er det slutt her i huset. Da skal vi på slanker`n begge to, å trene mye, skikkelig naziregime nå altså... Jeg også lurer på hva jeg hadde veid om jeg hadde spist sunt som før,og trent masse. Trente 5 dager i uka fast før jeg ble gravid haha... så her føles kroppen skikkelig slakk og ekkel. Vi har også kosa oss masse, samboer å jeg. Men nå er det stopp. Snart sommer, og frister lite med bikini å strand nå haha
Gjest eelis+kian Skrevet 12. februar 2010 #7 Skrevet 12. februar 2010 Jeg har fått litt inntrykk av at det er veldig vanlig å ha sjokoladedilla når man ammer. Kanskje fordi kroppen trenger så mye ekstra energi? Jeg spiser i hvert fall også MASSE sjokolade... Hadde dilla på isbiter mens jeg var gravid, hvorfor kunne jeg ikke bare holdt meg til det?
MammanTilEmma❤ Skrevet 12. februar 2010 #8 Skrevet 12. februar 2010 var akkurat lik.. måtte ha sjokolade vær dag når jeg gikk gravid, sånn var det etterpå også.. en 200g gikk ned på høykant! men så måtte jeg bare kutte ut å kjøpe sjokolade i uka. å det ha gått greit, men har vært så ille at samboer må handle mat i uka, for drar jeg så kommer jeg hjem med en sjokolade:)
Anettemor82 Skrevet 12. februar 2010 #9 Skrevet 12. februar 2010 ja, det er ikke lett å holde seg unna. fullammer jeg også og har såvidt begynt å trene litt igjen, men hva hjelper det når jeg da spiser masse sjokolade. Jeg prøvde å holde meg til helgen, men helgen kommer alltid så sakte synes jeg. jeg prøver å holde meg til 100 gram eller 50 gram.. Tenker på sjokolade hver dag jeg også. og nå er det endelig fredag. pleier å kjøpe en 100 grams men idag tror jeg det må bli en stor eller eventyrposen;)er slankere enn jeg noen gang har vært, men vil jo ikke gå opp igjen heller når jeg nå har blitt slik jeg ønsker..
septbaby09 Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 12. februar 2010 eelis hehe jeg også hadde dilla på isbiter, kunne knaske opp en svær bærepose på et par dager. Hentet på puben under der vi bor hehe, for de hadde sånne spesielt gode hehe... Ja hvorfor har ikke den dilla fortsatt ;( og syrlig frukt hadde jeg også dilla på... men nå er det bare sjokolade, og gjerne litt bakevarer...uff.... nei mandag er det stopp!!!!!!!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 12. februar 2010 #11 Skrevet 12. februar 2010 JAAA, SJOKOLADE!! MÅ HA DET!!!!! Trodde det bare var jeg som hadde særdeles dårlig disiplin for tiden, godt å se at vi er flere i samme båt. Prøver å spise så sunt som mulig nå ettersom pjokken er prisgitt det han får servert, men klarer bare ikke å la sjokoladen være! Går som regel i 70% kokesjokolade da jeg innbilder meg at det er sunnere... As if!
Trultetryne Skrevet 12. februar 2010 #12 Skrevet 12. februar 2010 Jeg også! Jeg klarer ikke å la det være :/ Aller helst Freia Melkedrøm med bringebær og yougurt eller Smash eller Melkesjokolade eller Stratos.. egentlig er det ikke så nøye så lenge det er sjokolade. Uff, jeg må skjerpe meg..
_Løvemamma_ Skrevet 13. februar 2010 #13 Skrevet 13. februar 2010 Jeg hadde det også sånn. Nevnte det for ei vennine som driver en helsekostbutikk. Hun fortalte at ofte er grunnen til at man får så fryktelig lyst på sjokolade, at kroppen manger lecitin. Lecitin er et stoff som får fett og vann til å blande seg, og som det finnes massevis av i sjokolade. Lecitin er viktig for mange prosesser i kroppen, og i forbindelse med amming er det viktig for at melken ikke skal skille seg. Da får man veldig lett tilstoppede melkekanaler (noe jeg merket da jeg kuttet ut sjokolade helt enukes tid. Men jeg skjønte jo ikke at det hadde noen sammenheng.) Nå tar jeg lecitintilskudd og krom (som stabiliserer blodsukkerert så man får mindre søtsug), og klarer meg stortsett fint uten sjokolade
slummymummyanthekids Skrevet 13. februar 2010 #14 Skrevet 13. februar 2010 Bra å finne denne tråden, her jeg sitter alene hjemme på lørdagskvelden, godt nede i 200g plata....
Gjest eelis+kian Skrevet 13. februar 2010 #15 Skrevet 13. februar 2010 Seriøst, Løvemamma?? Jeg har hatt brystbetennelse pga tilstoppede melkeganger to ganger, og nå når jeg tenker over det, har det vært etter en periode uten sjokolade. Da har vi jo en god unnskyldning for å fortsette med fråtsinga, hehehe ;-D
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 13. februar 2010 #16 Skrevet 13. februar 2010 Takk for tipset, Løvemamma! Det skal jeg jammen prøve :-) Men siden det "dessverre" er helg og stengte butikker nå, må jeg nesten spise litt sjokolade resten av helga av medisinske hensyn, hihi.
kladde Skrevet 13. februar 2010 #17 Skrevet 13. februar 2010 Puh! Trodde virkelig det bare var meg. Har blitt så ille nå at jeg prøver å kaste unna sjokoladepapirene så ikke mannen min skal se hvordan jeg fråtser. Og sjokolade mot brystbetennelse altså? Johoo!!! Akkurat den unnskyldningen jeg trengte ) Har lecitinkapsler i skuffen, men de smaker ikke på langtnær så godt!
_Løvemamma_ Skrevet 14. februar 2010 #18 Skrevet 14. februar 2010 Hehe, ja. Hun var utsolgt for det da hun fortalte om det, og fikk det ikke inn før en ukes tid senere, så da spiste jeg all sjokolade jeg kom over med god samvittighet i mellomtiden. 'Jeg gjør det jo for babyen min, hun må jo få sunn og god melk!' Men veldig greit å kunne føre hele tankerekker selv om jeg ikke har spist sjokolade på noen timer, også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå