Gå til innhold

Hvor vonde kynnere er vanlig????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste dagene hatt skikkelig vonde kynnere. Får ikke sove om natta, og blir kvalm pga smertene (spydde hele forrige fødsel),

De kommer regelmessig slik som veer...blir litt stressa kjenner jeg.

Er 21 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Likt som meg da, både sist fødsel og kynnerne nå. Jeg blir helt svimmel og kvalm, vondt i hele magen. Fikk beskjed om å ta en paracet og hvile litt fra føden...det som virkelig hjalp var en sjokolade:P

De er vel på ni;P

Skrevet

ble hele setninge min borte, "de ble vel på ni" gir mye mening:D

de er vel på nippet med riesmerte, ikke noe særlig å øve på før fødsel!

Skrevet

Hm, prøve sjokolade mot kynnere, den var fin:)

Skrevet

Uff, ville ringt sykehuset om dette. Er sikkert ikke afrlig, men sånne ting bør sjekkes.

Skrevet

Takk for svar Fru Boger.

Hvor langt er du på vei?

Og hvor ofte mye har du kynnere? Blir jo gøy hvis dette skal holde på frem til fødsel :S

Skrevet

Jeg var hos jordmor på tirsdag og da tok jeg opp dette med kynnere, for jeg har ufattelig kraftige kynnere til tider. De kan være så ille at jeg må ligge helt i ro uten å bevege meg før det er over....

Ho sa at hvis jeg begynte å bli bekymret og fikk de ofte og gjevnlig måtte jeg kontakte føden straks...

Så mitt råd til deg er å ringe føden,du får sikkert beskjed om å komme inn til undersøkelese...

Kan være en ide det, kanskje du får noen råd der og kanskje slapper mer av etterpå....

Lykke til :)

Skrevet

Jeg ringte føden,og fikk beskjed om at det var så tidlig i svangerskapet ennå at det var ingenting de kunne gjøre. De ba meg om å ta en paracet,legge meg ned litt og slappe av. Jeg er 23 uker på vei.

Legen min tar aldri telefonen,eller sentralbordet der... ikke engang en telefonsvarer som kan gi deg beskjed om når de er der,flotte saker. Og jordmoren var opptatt,derfor ringte jeg føden. Man kan alltid gjøre det;)

De ville ikke ta meg inn til undersøkelse engang,for det er vanlig med vonde kynnere som andre gangs.. og jeg nevnte klart og tydelig at jeg var svimmel og jeg til og med så prikker til tider...

De ville ha meg til å ringe legen min... flotte saker?:P

Skrevet

Hei. Har slitt med vonde kynnere selv fra uke 14. Har i tillegg kraftig bekkenløsning så var allerede sykemeldt, eller så hadde jeg blitt det. Har fått treningsforbud ut sv.skapet da jeg har en litt svekket livmorhals fra før pga consiering. Ver trening kom kynnerene hele tiden. har fått beskjed om å ta det mest mulig med ro. '

FruBoger:Synes det var merkelig av føden å ikke ta deg inn for en sjekk. Idiotisk av dem å si de ikke kan gjøre noe da det er fortidlig. Du er jo faktisk i tillegg i uke 23 hvor barnet kan reddes om det skulle bli født. Utrolig dårlig håndtering av gravide synes jeg!! Blir helt satt ut.

Er selv redd. Har hatt kynnere i nesten hele dag (min 18 uke nå) Og i tillegg har jeg sittet i ro mesteparten av dagen. Det dreier seg faktissk om et liv vi bærer på inni magen. Noen personer skulle aldri vært jordmødre!!

Skrevet

I mitt 2. svangeskap hadde jeg så sterke og vonde kynnere at jeg nesten hadde født før jeg forsto at det ikke var kynnere men veer!

Jeg snakket med mange andre gravide som sa at jeg helt sikkert ville merke forskjell på kynnerne og veer for jeg var direkte bekymret for om jeg faktisk ville merke forskjell. Var så dårlig om natta at jeg måtte stå opp og ta en dusj eller bare sto på knærne i senga. Kvalm og uvel innimellom også.

Jeg var på to ul ekstra pga dette fordi jeg var så bekymret for om det var normalt. Men alt var fint og det var visst normalt for enkelte.

Det er jo likevel ok å konferere legen sin med det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...