Aprilbarn mamma Skrevet 12. februar 2010 #1 Skrevet 12. februar 2010 Noen som har tatt celleprøve så sent i graviditeten. Har hatt små blødninger og hvis jeg får mer av det så skal jeg inn å ta en celleprøve. Blir litt bekymret.
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 12. februar 2010 #2 Skrevet 12. februar 2010 Har tatt celleprøver i svangerskapet, men ikke sent. FIkk beskjed om at det ikke var noe vits i pga at selve graviditeten kunne gi andre verdier. Skal ta prøver 8 uker etter fødsel jeg da, men jeg har ikke blødd noe. Ring legen/sykehuset og hør hvorfor du evt må ta prøver sånn at du slipper å gå rundt å bekymre deg unødig.
lille-line Skrevet 12. februar 2010 #3 Skrevet 12. februar 2010 jeg ble tatt celleprøve på da jeg var hos fastlegen min- første gang etter at jeg fant ut at jeg var gravid... blødde bare bittelitt-så vidt det var rett etter prøven... va nåkka "unormale" utslag på prøven, så skulle egentlig til oppføllingsprøve i desember, men blir utsatt til etter fødselen for ikke å "pitle" for mye- å lage unødvendige infeksjoner så sent i svangerskapet... celleprøve er visst litt forskjellig om legene foretar når man er gravid... enkelte gjør det som standarprøve når man er gravid, mens andre igjen helst ikke vil røre... men så vidt jeg forstår, skal det egentlig ikke være noe problem å ta den selv om man er gravid... men jeg vet ikke...bare vet at min forrige fastlege tok det på meg, å den legen jeg har fått nå som jeg har flyttet, ikke vil gjøre det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå