Gå til innhold

Hva trur dere skjer etter dere er død?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tro kan ikke forklares.

Bare erfares.

Vokste selv opp i hjem med foreldre som er ateister. Er selv kristen, og vet godt hva det vil si å se det fra begge sider. Som sagt: det kan bare erfares.

Veldig glad for at jeg tok imot Jesus når Han kalte på meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

denne er om en liten 5åring som kan huske sitt tidligere liv:)

Skrevet

Hehe, for en diskusjon...skulle nesten ligget på krangleforumet denne :D

Vel, siden jeg ikke vet noe helt sikker om hva som skjer når en er død velger jeg å tro på det som høres "best" ut..Er ikke typisk kristen, tror ikke spesielt på Gud og Jesus - men at det eksisterer noe der ute, det tror jeg nok på..

Jeg tror på at når vi dør kommer vi til et sted der vi treffer våre forfedre, og man begynner på en måte på nytt igjen..

Hvorfor i all verden skal man tro på at man dør og så blir alt svart? Ikke rart man gruer seg til å dø da...

Nei..det er lov å være optimist sier nå jeg :)

Hilsen "Optimisten!"

Skrevet

En britisk psykolog Ian Stephenson har gjort det til sitt livsverk å intervjue barn som husker tidligere liv og undersøke påstandene de kommer med (det siste livet er som regel kort tid før man fødes igjen, så det er mulig å sjekke påstander om navn og steder). Boka er ført i pennen av en journalist v navn Tom Shroder som tvilte på at reinkarnasjon var mulig, men som ble overbevist av hva han fikk se og høre. Den heter Gamle sjeler, les den!

Vil også anbefale bøkene til Sylvia Browne okm livet etter døden og Brian L Weiss sin bestselger Mange liv, mange mestere!! Han er en amerikans psykiater som under behandling av en pasient i hypnose oppdaget at hun fortalte om seg selv fra tidligere liv og derme begynte å grave i dette temaet. Boka er en av de absolutte bestselgerne på feltet.

Jeg tror at dette kan forklare ting for mange og overbevise de som tviler på hva som skjer ved vår død. Jeg har selv alltid trodd på reinkarnasjon, og føler jeg har levd vanvittig mange liv. Enkelte nattlige drømmer jeg har virker til å være minner fra tidl liv, de er ekstremt klare og jeg er en annen person (ofte mann) i en totalt ulik kultur fra min egen. Fikk bekreftet at dette er mulig (drømme om glimt fra tidl liv) i en av S. Browne sine bøker, Drømenes liv. Hun er et verdenskjent medium og jeg anbefaler virkelig alle å lese litt av det hun har skrevet.

Er ikke redd for å dø, mtp hva jeg vet venter etterpå. På sjeleplanet (der vi er mellom livene) er alt deilig. Men jeg er redd for å reise fra de jeg elsker her på jorden og håper jeg enda har lenge igjen.

Skrevet

Jeg tror på et liv etter døden, men har ingen forestilling om hvordan dette kan være. Jeg har hatt mange opplevelser som gjør at jeg tør å tro på dette, og det er en stor gave i livet, er ikke redd for å dø.

Andre kan kalle meg naiv og dum, men det gjorde de også med de som hevdet at jorden var rund også og at man kunne reise til månen. Det som synes som umulig, ulogisk og uforklarlig nå - kan kanskje forstås bedre siden.

Skrevet

"dermed" og "Drømmenes liv" skulle det stå. Så slipper vi hudfletting for litt kjapp tasting her.

Skrevet

jeg tror på et liv etter døden ,altså den andre siden ,hva med når du kan se dine kjære ,og hører at noen prater til deg? uten å være gal da ? kan noen forklare meg det da?

Det må være noe mere liksom ,men hva det vet jeg ikke ....

Skrevet

Jeg tror på et liv etter døden. Kanskje vi blir gjenfødt i en annen kropp det øyeblikket vi dør?

Skrevet

han lille gutten fra scotland, som er vist i linken ovenfor, er 5 år. fra og med han var 2 år, begynnte han og snakke om den lille øya han var ifra og familien hans der:) det var et intervju av en familie i america også, der guttungen i tidlig alder sa at han var faren, til pappan sin, altså bestefaren:)

når faren skiftet bleia hans, sa han at han pleide og skifte bleia di(pappa) når du var på hans alder:) godt og høre at en faktisk blir gjenfødt:) det håper jeg skjer meg også:P

Skrevet

Jeg håper at mine etterfølgere husker og tenker på meg med glede.At jeg gjorde en positiv forskjell her i verden. Og så tror jeg at kroppen min blir til jord, og næring for naturen. Rett og slett The Circle of Life ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...