Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #26 Skrevet 11. februar 2010 Vi møter våre nære venner som vi har hatt kontakt med gjennom mange, mange inkarnasjoner. Like etter overgangen gjennomgår vi livet vårt i reprise slik at vi kan lære av våre feil og rette disse opp til neste liv. Når neste inkarnasjon nærmer seg vil vi, sammen med våre venner planlegge betingelsene for neste liv. Slik at deriktige forutsetningene ligger til rette for de erfaringene man skal gjøre for det livet.
Gjest Ellemelledisi-duharfisi Skrevet 11. februar 2010 #27 Skrevet 11. februar 2010 Naiv, kravstor og lite intelligent er vel noen stikkord der. Skulle jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #28 Skrevet 11. februar 2010 23:32, du kommer til å få deg en overraskelse )
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #29 Skrevet 11. februar 2010 23:25 her - siktet til 23:21...var ingen andre under når jeg skrev hehe
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #32 Skrevet 11. februar 2010 Jeg lurer på hvordan man kommer til slik tro? Hvor har du det fra liksom? Bortsett fra ønsketenkning??!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #33 Skrevet 11. februar 2010 hvis jeg tar feil i at det ikke er noenting etter døden, så finner jeg jo ikke det ut - får isåfall må jeg vente til jeg er død til jeg finner det ut og er det ingenting kan jeg heller ikke finne det ut! kan ikke se at jeg skader noen ved å tro på flere dimensjoner og amer aktivitet etter et jordisk liv... og jeg er såpass inteligent at jeg greier å gjøre meg opp en mening uten å kalle andre som ikke tror som meg uinteligente og naive, alle har rett til sin sannhet
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #34 Skrevet 11. februar 2010 23.32 har startet sin egen lille religion her ser jeg... Ganske så kreativt da. Formidler du dette til barna dine også? Må bli en salig blanding, som i min mening bare fører til angst og kunnskapsløshet. Luller du deg mer inn i dette, er det ikke lenge før man blir buret inn.
Gjest Ellemelledisi-duharfisi Skrevet 11. februar 2010 #35 Skrevet 11. februar 2010 JEG har det fra egne opplevelser fra et medium. Jeg hadde ikke trodd det jeg tror i dag hvis det ikke var for henne.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #36 Skrevet 11. februar 2010 Ja, skjønte når jeg så bedre etter - er også 23:34 - en opplyst utgave av meg selv ;-)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #37 Skrevet 11. februar 2010 Uff. Så det var ikke din egen fantasi du støtter deg til. Men et navlebeskuende psykotisk medium. HA HA. Tenk å la en annen styre sitt eget sinn på den måten. Det er skummelt det!!!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #38 Skrevet 11. februar 2010 enig med Ellemelledisi-duharfisi. det finnes mer enn himmel og jord. men vi mennesker bruker jo ikke mer enn 10% av nøtta, så er ikke så rart vi er trangsynte, enkelte.... kremt*
Gjest Ellemelledisi-duharfisi Skrevet 11. februar 2010 #39 Skrevet 11. februar 2010 Skummelt ja. Kanskje jeg egentlig er GAL!!!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #40 Skrevet 11. februar 2010 Går an å være så åpen at hjernen faller ut. Går ikke an å ta en med sånne meninger på alvor!!
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #41 Skrevet 11. februar 2010 Skal ikke se bort fra det. Er litt enig med anonym over her. At livet vi har nå og her er nok. Begynner man å gå i dybden på det du sier, er det vanskelig å følge logikken..
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #42 Skrevet 11. februar 2010 Den populærvitenskapelige antagelsen om at vi bare bruker 10 % av nøtta vår er ikke bare misvisende, den er direkte gal. Hvis du har greie på evolusjon så forstår du sikkert at vi ikke ville ha hatt så stor hjerne hvis vi bare brukte 10 % av den... Det koster å ha så stor hjerne! Ingen andre pattedyr har så stor dødsrate forbundet med fødsel f.eks... Denne kostnaden må veies opp av at vi som art vinner noe på det, ellers hadde de invidene med store hjerner dødd ut.. .. Det skjønner du sikkert hvis du tenker deg om:-)
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #43 Skrevet 11. februar 2010 Er det mer galskap å tro på reinkarnasjon enn å tro på biblen? Min tro kommer fra egne opplevelser. Slik jeg ser det, må det skape mer angst å tro at dette livet er det eneste vi har og at vi opphører å eksistere etter døden.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #44 Skrevet 11. februar 2010 ja fortsett å tro at du bruker hele hjernen din, en og annen forsker vil sikkert riste på hodet av det...men så lenge du føler det er riktig så er det det for deg. også kan man jo si at menneskeheten har gjort ganske mye de siste 100 år som har blitt sett på som uintiligent å tro kunne gå...så jeg vil tro at om 100 år fra nå, vil de sitte å riste på hode av hvor lite vi egentlig visste i 2010...skulle gjerne vært flue på veggen
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #45 Skrevet 11. februar 2010 si meg: kjenner du evolusjonsteorien?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #46 Skrevet 11. februar 2010 er ikke fullstendig ukjent med begrepet, noe du lurte på?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #47 Skrevet 11. februar 2010 jeg tror på liv etter døden:) min svigermor har vært på sånn rekarnasjon, eller hva det nå enn heter. og hun kunne fortelle fra 3 liv tidligere. og hvordan hun døde. var utrolig spennende og høre på og sånne mediun som Lisa Willians, mener der skeptikere at hun lyver når hun leser folk? og disse barna i ''synske barn'' på kanal FEM? er det en haug med sprøyt dette også?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #48 Skrevet 11. februar 2010 23:32 her Nei jeg har nok ikke startet min egen lille religion. Denne spirituelle troen vokser ganske hurtig. Ikke bare i Norge, men i hele verden. Neale Donald Walsch bøker, samtaler med gud, har ligget på bestselgerlistene i mange land i en årrekke. Norge henger litt etter, men mye skjer i disse dager. Budskapet er at gud ikke er dømmende. det finnes ingen straff og at livet på jorden er en illusjon som blir skapt for at vi som sjeler skal erfare oss selv. Sjelen vår består av av lys og er ren kjærlighetsenegi. Gud ønsker at vi får bedre kontakt med vår egen sjel, slik at følelser som hat, bitterhet, mistenksomhet og egoisme ikke styrer våre handlinger. Om nå dette bare bare skulle være oppdiktet, så ser jeg fremdeles ikke problemet med å leve etter dette.. Det dreier seg kun om kjærlighet. Og hvis vi skal anklages for å være naive, så javel, det kan vi leve med ) Jeg er mer redd for å være kynisk...
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #49 Skrevet 11. februar 2010 Jeg så et program om dette og folk som lå i koma, og en person som lå i koma fortalte at hun hadde evnen til å vandre ut av kroppen mens hun lå i koma, og en dag vandret sjelen ut til kantina på sykehuset, der mora og besteforeldrene satt rundt et bord. De snakket om noe helt spesielt, og hun husket alt etter at hun kom til seg selv. Da spurte hun mora si om episoden, og alt stemte. De hadde ikke snakket om dette på rommet hennes, fordi det var noe de ikke ville prate om rundt henne.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #50 Skrevet 11. februar 2010 00:17- jeg har lest en bok av han:) kjempefin. det står at jorden består av to enrgier- frykt og kjærlighet. og det eneste helvette som finnes er menneskeskap. jeg tror at f.eks dype depresjoner osv. er vårt lille helvette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå