Gå til innhold

Hva trur dere skjer etter dere er død?

Anbefalte innlegg

Skrevet

trur dere på sjele-vandring?

Jeg gjør ivertfall det:)

Fortsetter under...

Skrevet

Da blir man til jord og så vokser det blomster oppå.

Det sa min morfar og det holder jeg fast ved

Skrevet

Da kommer alle som ikke tror på Jesus til helvete.

De som tror på Jesus kommer til Himmelen.

Skrevet

Det samme som før du ble født?

Skrevet

Håper jeg kan få fulgt med de jeg er glad i på en eller annen måte, uten å skremme de :D

Utover det har jeg litt lyst til å spare en masse penger som skal gå til gravøl! Det skal være en skikkelig fest hvor det ikke skal mangle på noe! Utpå natta kan selskapet ta seg en tur på grava mi å hele på noen flasker øl og ta seg en dans! Det kan man faktisk påvirke selv :)

Skrevet

Man opphører å eksistere rett og slett.

Annonse

Skrevet

vi består av energi og energi kan ikke bare forsvinne...hva som eksakt skjer ser jeg når jeg er død, men at this is it har jeg ingen tro på

Skrevet

Jeg tror det er mer gøy etterpå:) Men lev livet nå, det er kort nok som det er!

Skrevet

Kroppen og energien i den resirkuleres selvfølgelig tilbake til naturen, men bevisstheten, det du oppfatter som deg, forsvinner i det øyeblikk de elektriske signalene i hjernen stopper.

Skrevet

Hvordan forklarer du mennesker som har opplevd ting etter å ha vært erklært døde, men blitt gjenopplivet, oktaviastar? De har sett kroppen sin ovenfra, og etterpå beskrevet hva som har blitt gjort med dem.

Sjelen har gått ut av kroppen, og deretter gått inn igjen, iflg disse menneskene.

Hvordan forklare dette?

Skrevet

Hjerneaktiviteten har ikke stoppet helt enkelt og greit. Det er jo elektriske impulser i hjernen en tid etter at hjertet stopper så synes ikke det er det minste merkelig at man oppfatter ting en liten stund etter at man i andres øyne er "død".

Skrevet

må man ikke egentlig være død for å vite dette sikkert da?

Skrevet

Det er nok ikke sånn at du merker det selv, liksom!

Klart det er mulig å bli erklært død uten å være det, det finnes det mange eksempler på!

Ut over det, så skal jeg etter min død materialisere meg som en KONGEØRN, og flakse rundt og bekrefte for alle at "Neida, det finnes ingen Gud eller Jesus, ei heller er det noen perleport!".

Annonse

Skrevet

ok, kongeørna.. så du mener at det blir svart etter du er død da? veldig kjederlig spør du meg.

jeg trur at vi er energi. når vi dør, vil energien gå videre. vi valgte selv hvilket liv vi ville håndtere, og nå gjør vi det. så den dagen jeg går videre, får jeg håpe at jeg har IQ nokk til og velge et annet liv, ikke fullt så innviklet som det er idag.

~sola

Skrevet

Er det bare to alternativer? Altså svart eller Gud/Jesus???

Nei, du sola, det er nok flere nyanser enn som så!

Skrevet

det var ikke det jeg skrev, kongeørna.

og ikke skrev jeg at jeg kommer til Gud heller.

~sola

Gjest Ellemelledisi-duharfisi
Skrevet

Kroppen vår er bare oppbevaring av sjelen. Når kroppen ikke virker mer, blir sjelen fri og kommer til et sted på "den andre siden", som vi også kaller himmel. Jeg er ikke spesielt kristen, så Gud og Jesus har ingen betydning for meg. Men jeg tror helt klart vi får det lettere hvis vi har oppført oss godt i livet på Jorden.

På den andre siden blir vi møtt av de vi har mistet i løpet av livet..her blir vi (eller sjelen/ånden) til vi er klare til å prøve et nytt liv og vi fødes på ny.

Vi starter på ny frisk og minnene blir erstattet med nye..men minner om forrige liv kan manes frem under terapi og hypnose.

Tror jeg, tralalla. Og det hjelper å tro godt om døden, så er jeg heller ikke så redd for det som venter.

Skrevet

Vel, når du kan tolke at jeg tror det blir svart ut i fra mitt utsagn, så tolket jeg at du var en stakkars kristensjel.

Skrevet

Ufattelig naivt, kravstort og lite intelligent å tro på et liv etter døden. SUKK.

Skrevet

Jeg tror vi er kun materie - biologi, fysiologi, kjemi... intet mer og intet mindre. Jeg tror ikke på noen sjel, kun et sinn som er resultat av elektriske impulser, kjemiske signaler osv..

Når kroppen vår opphører å eksistere, opphører også sinnet å eksistere, fordi de er ett, selv om de oppleves som atskilt.

Det blir svart - ingenting - dødt. Det er vondt å tenke på, og uforståelig.

Nå vet jo jeg også at ingenting som er kan gå over i noe som ikke er, men kroppen vår går jo tilbake til naturen i form av en atomspredning, så i prinsippet kan vi bli til hva som helst. En del av en elefant, to blomster og en jordklump osv, men sinnet vårt er borte, fordi den er et resultat av den unike sammesetningen av atomer som kroppen vår utgjør!

Sånn tror jeg det er!, men jeg blir veldig redd av å tenke på det, selv om det ikke vil være vondt eller skummelt hvis det stemmer. :-)

Gjest Ellemelledisi-duharfisi
Skrevet

Og du fiser, 23.21.

Skrevet

ah endelig en altviter :D Beundrer de som vet alt og kan alt, skulle gjerne jeg og ha gjort! og alltid kjekt å få det oppklart at jeg er naiv, kravstor og lite intelligent...

(selv om vitnemålet vitterlig påstår noe annet...meeeen anyhow...)

b

Skrevet

Det er et hav av mennesker over deg, 23:25. Hvem sikter du til?

Skrevet

Å tro på sjelvandring er religion og tro. Religion er umulig å forene med intelligens, refleksjon og fornuft. Tough luck. Livet er nå. Gjør det beste ut av det. Evig liv er det som gjenlevende sitter igjen med. Er ikke det nok da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...