Gå til innhold

4 mnd og våkner mange ganger på natten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini spiser ca hver tredje time på natten sett bortifra 19-00. Det i seg selv kan være litt slitsomt, men i tillegg til det våkner han mange ganger bare for å få smokken i munnen. (angrer sånn på at jeg innførte den smokken...) I natt prøvde vi å legge han på eget rom for å se om han våknet pga lyder fra oss, men det var det samme da også så jeg la meg til slutt på samme rom som mini. flere som har hatt det sånn og som har gode råd? Hadde vært kjekt om han kunne bare sove mellom måltidene, evt kutte ned på ett av dem..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du ikke skriver så mye om hva du har prøvd kan det godt hende disse tipsene ikke passer, men uansett...

Har du prøvd å gi mat oftere på kvelden før han legges? Hvis du ammer f.eks hver time. Slik at han kan 'bunkre opp' best mulig. Så kan du i tillegg vekke han og gi mat før du legger deg så han holder lengst mulig.

Ang masing etter smokk eller mat på natta. Er det sån at han våkner ordentlig? Dersom han bare grynter i halvsøvne kan du prøve å overse det og se om han sovner igjen av seg selv. De våkner jo ofte av 'gammel vane' uten at de alltid er så sultne. Dersom han er mett burde han kunne få en dypere søvn og ikke våkne dersom smokken mangler.

Siden han er 4 mnd kan du jo også vurdere å innføre fast føde dersom du ikke allerede har gjort det. Kanskje han trenger mer næring i løpet av dagen.

Skrevet

enig som over her, men du trenger ikke vekke han for å gi han mat. her gir jeg jenta mi pupp mens hun sover. går bra det. :) hun blir 5mnd om ett par dager og våkner også annenhver time for å spise.

Skrevet

Sånn er det her også, fryktelig frustrerende!! Kan godt sove fra kl 19- 00 max da, men etter det våkner han omtrent hver time, noen ganger mat, andre ganger smokk, og noen ganger bare sutrer han, lager sånn rar lyd.

Ringte hs for å høre. Og dette sa hun til meg.

Kanksje han er overtrøtt og sover for lite dagtid(sov bare 40 min ca pr lur) men ikke blitt bedre nå etter at han sover fra 1-2 timer pr lur.

Jeg skal bestemme meg på forhånd når han skal ha mat. eks, 19, 23, og 06 feks, i da er det morgen, og vi står opp, ahhh jesp, men uansett så våkner han kl 06!!

Om han vil ha mat til andre tider, skal pappa stå opp og roe, fordi det kan være lettere, siden vi lukter melk. Målet med å roe er å øke intervallene mellom nattmåltidene, slik at om han feks spiste kl 00, og våkner 1.30 feks, så la pappa roe 30 min til en time for på denne måten venne dem til å spise med lengre intervaller.

Lykke til hilsen en trøtt førstegangsmor hehe :)

Skrevet

Septbaby09: Jeg synes det virker som om våre barn er ganske like for det er stadig vekk enten jeg eller du som har lagt ut ett innlegg hvor vi kan kjenne oss igjen i:) Når det er sagt for å svare på svarene mine så har jeg prøvd å amme mer på kvelden, men han vil ikke ha mer eller gulper mye fordi det blir for mye. Jeg opplever at jeg har ganske mye melk i puppene så det burde være nok. Jeg tror han bare våkner av gammel vane. Det er absolutt max det han sover på kvelden for stort sett våkner han før det og da tenker jeg at kanskje han sover lenger etterpå, men neida. Da startet bare oppvåkningen tidligere og han spiser annenhver time fra da av (f. eks ni). Det hjelper som sagt å gi smokken for å avlaste ammingen, men han spytter den så fort ut igjen. Når han våkner så er han ikke helt våken med en gang, men hvis jeg drøyer det litt øker gråtingen og han våkner helt (vekker storebroren til slutt også..)

Jeg synes det som hs sa til deg septbaby09 høres lurt ut, men jeg må overtale mannen litt da for han er ikke mye villig til å steppe inn. Men nåp er det helg så da burde han kunne det. Jeg tror også nemlig at det har med at vi lukter melk å gjøre. Det var derfor vi prøvde å legge han på eget rom så han ikke skulle lukte meg.

Ang. fast føde så har jeg hørt at det kan slå begge veier så jeg er litt skeptisk til det. Han er også stor nok (7,6 kg og 67 cm)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...