Gå til innhold

Termin 12. feb - i morgen...


LilleKnott

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg så at det er flere her som har termin i morgen.

Noen som merker noe?

Selv har jeg nok blitt alt for opptatt av datoen, men har ventet på denne dagen så lenge nå.

 

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi får holde motet oppe :)

Humøret er litt opp og ned her, men det er ikke lenge igjen uansett.

 

Kanskje i helga ja... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tegn her heller...men har jordmortime i morgen og håper hun kan kjenne etter åpning denne uka og..(gjorde det forrige fredag, hadde da 2 cm og var helt moden).

 

Er 3 gangs fødende, og hadde styrtfødsel sist, over på 25 min fra første ri...og vi har 40 min til sykehuset... Jeg kjenner at panikken tar meg mer og mer nå, for at det skal gå så raskt denne gangen også...så innerst inne håper jeg at det kunne kommet igang under kontrollerte former på sykehuset...

 

Er 5 dager over egen menstermin...har med de to andre gått 14 dager over mens termin, men født 3 dager etter UL termin den første, og 8 dager før UL termin nr 2 (ja, på nr 2 var det 3 ukers gap mellom mens og UL termin, hadde 8 cm åpning før riene begynte, og det var ved at de tok vannet kontrollert på sykehuset, da var hun altså ute 25 min etterpå).

 

Så er jeg også veldig spent i og med nr 2 var født med leppe/ganespalte, denne gangen har jeg fått 2 ekstra ultralyder og de mener 99% sikkert det ikke er noe denne gangen, men det sa de sist og etter ultralyd (riktignok en del år siden), så jeg tør liksom ikke slippe gleden helt løs før han er ute..... :-)

 

Er liksom ikke heeelt klar for å føde hjemme eller i bilen og få "sjokket" der heller... :))) Huff..dette har vært den definitivt hardeste dagen av denne siste tiden til nå....kjenner at jeg er mentalt veldig klar for å få ut lillebror, jeg har alltid vært den som folk sier er så sterk og klarer alt...men akkurat nå har jeg bare lyst til å være litt liten og svak... :))))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 3 gangs, og er liivredd for å få en haste-fødsel.. 30 minutter til sykehuset.. Så er samboer på jobb, og han skal hente meg først, så er så redd for at det ikke skal bli tid.. Men på en annen måte så vil jeg jo ikke bruke så lang tid heller.. :P

 

Du har nok en helt frisk gutt i magen, men man blir jo ikke helt sikker før man ser det med egne øyner, og har de på brystet. Du har sikkert sett nr 2 vært gjennom alt for mye til nå, så det er ikke rart at du tenker sånn.. Men det er vel nesten umulig at du skal få 2 barn med leppe/ganespalte. Lillebror er frisk som en fisk skal du se :)

 

åå... Sitter her nydusja.. IGJEN!!! Og venter på at noe skal skje.. Hehe..

Rart at man kan vente i 9 mnd, så nå terminen er der så virker dagene som uker..

 

Lykke til om det skjer noe med dere :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rart at noe som egentlig er så nærme nå kan føles så langt unna.... :) To timer til jordmorbesøk her i dag, blir godt bare med en sjekk igjen, så får man kose seg gjennom helga så godt man kan :)

 

Ang leppe/ganespalte på lillebror så er det ikke sånn helt usannsynlig egentlig, for både mamma, jeg og altså min datter nr 2 har det....selv om jeg ikke tror det er så mange i norge som har fått det 3 generasjoner på rad... :-)))) Men ja, man føler liksom at man har fått litt sin dose, og bare sånn liten ting som å kunne amme denne gangen vil være megastort... :-) Største sjokket sist var vel at jeg hadde fått vite at det IKKE var, etter å ha vært på 3d ultralyd hos fostermedisinekspert, og når det da var spalte alikevel så ble det liksom litt sjokk alikevel... Er vel kanskje litt de følelsene som kommer tilbake nå, for selv om jeg har sett han på ultralyd og sett fin oppstoppernese og ingen leppespalte så tør jeg alikevel ikke helt tro det før han er ute... :-) Men, om det er ganespalte eller ikke, det har de ikke kunnet se, så ang ammin må jeg vente til fødsel for å få vite uansett.

 

Nå må jeg også si at det er jo ingen katastrofe om det skulle bli spalte...bare uendelig lykkelig hvis det ikke skulle bli :)))) Mye tøffe tak med operasjoner osv ja...

 

Og jeg tror kanskje det gjør meg litt ekstra hysterisk nå på slutten....dette her med at når fødselen starter er helt tilfeldig blir liksom siste lille dråpen....kunne virkelig tenkt meg og hatt "kaoskontroll" på det ihvertfall...hehe :)))) Men det er vel å drømme å tro at man får komme seg inn til noen kontrollert start når man først har kommet så langt som nå og ikke ytret noe om det før....

 

Tenker på dere alle ihvertfall, blir spennende å se hvem av oss som føder først - LYKKE TIL! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker deg mange sykehus frie år fremover iallefall. For det høres ut som dere har hatt deres tid der. Se bort fra et lite opphold under og etter fødsel da. Det håper jeg du får snart :)

 

Nå er dagen snaaart over... Og ingen babyalarm enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingenting som skjer her heller...

Bortsett fra en haug med telefoner fra familie og venner som lurer på om vi fremdeles er hjemme. Det er hyggelig, men jeg venter jo enda mer da.

 

Nå skal vi ut å gå tur, så blir det thaisuppe til kvelds,

håper på god effekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor i går og hadde da knappe 3 cm åpning og enda mer moden... Hun "rota" litt til der, og jeg fikk smertefulle tak fra jeg var der i 14 tiden og utover kvelden. Dabba litt av før jeg la meg, men for første gang dette svangerskapet så fikk jeg tak også på natta. Ikke rietak, men murringer, som holdt på til kl 4....så ga det seg :)

 

Har hatt en fin dag sammen med gubben, vært på bakeri og spist godt sammen på formiddagen, og spist god mat nå i kveld. Ikke noe særlig flere vondt'er har jeg kjent heller...men kom en god del slim nå istad når jeg var på do...litt spent på om det kaaan være starten på slimproppen, men sannsynligvis er det bare litt ekstra mye utflod tenker jeg....

 

Det positive var at på sykehuset jeg skal føde så får man bli satt igang når man er 10 dager over, så uansett er det bare 9 dager igjen til noe skjer....merket at det gjorde veldig mye med humøret mitt :) Og, jeg som var litt hysterisk her i innleggene over har klart å finne tilbake roen...akkurat det er veldig godt altså - så lenge det varer.. ;-)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere som hadde termin 12. feb ?

I dag er vi 4 dager over, og nå håper jeg det er vår tur snart :)

 

I dag skal jeg på sykehuset for kontroll. Håper det kan skje noe snart. Har hatt to netter uten noe særlig søvn. Ingen rier, men mensvondt lavt nede i magen og rygg. Syntes også babyen er mindre aktiv, men det er trangt der inne nå.

 

 

Ønsker alle lykke till :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er flere som venter :) Håper inderlig det er vår tur snart jeg og nå....

 

Har sovet relativt godt de siste nettene, hadde veldig diare en gang på natt til i forgår, og lurte veldig på om det skulle bli starten, men neida...jeg lå der lys våken og ventet på tak i magen - men det kom ikke.

 

Ellers synes jeg også det har blitt veldig rolig i magen, dvs, kjenner det jo veldig godt når han først beveger på seg, men er ikke så ofte det skjer lenger. Men er vel som du sier at det er liten plass inni der nå....

 

Følger med på dere, er liksom ekstra moro å følge med på de som har samme termindato :) Da er vi flere i samme båt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg..:)

Begynner å bli veldig lei og sliten nå gitt, og håper hu snart har bestemt seg for å komme. Kroppen verker mye mer nå enn bare for ei uke siden og plutselig føler jeg meg veeeldig gravid.

 

Jeg og sliter med vond korsrygg og mensvondt lavt i magen. Får håpe det er et godt tegn. :)

 

Er dere som fortsatt venter førstegangs eller flergangsfødende??

 

Lykke til folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen 12.feb damer som føder snart? Eller som har født?

 

Tror jeg skal føde hver dag jeg nå, men det skjer ingenting.

Har noen tak nå og da. Og har økt gå turene mine opp til 1,5 time hver dag for å se om det hjelper.

 

Blir satt i gang på mandag, men vil så gjerne at det skulle starte av seg selv.

 

Ha en fin helg!

Så får vi håpe det kommer noen babyer her snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her fortsatt....ingen baby enda..og nå må jeg innrømme at tålmodigheten begynner å bli veldig tynnslitt...

 

Var en tur på føden for kontroll i går, de var kjempesnille og tok meg inn for å sjekke åpning osv, hadde litt blodblandet slim som kom ut helt til i dag tidlig etter det, men absolutt ingen rier...

 

Skal tilbake på overtidskontroll på mandagen, hvor de skal ta ultralyd osv av navlestreng og morkake osv......men jeg som hadde forstått tidligere at de satt igang senest 10 dager på overtid fikk nå vite at er alt bra så lar de det gå til 14 dager over... At noen så få dager kan virke som så uendelig lang tid.... :)

 

Jaja..prøver å kose meg så godt jeg kan her hjemme, gubben lager de herligste matretter, ungene har vinterferie og vi koser oss jo, men merker at dagene blir lange for det ja...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...