Gå til innhold

Tips & triks til svangerskapet


Hjertelyd & Knøtteline

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte at vi kunne dele tips og triks vi har funnet/lært som kan gi et litt bedre svangerskap og/eller fødsel.

 

Jeg er førstegangs og har ingen egen erfaring, men har fått anbefalt det britiske merket Mama Mio som spesialiserer seg på produkter til gravide og nybakte mødre. Produktene er uten "nasties" (dvs. skadelige tilsetningsstoffer) og lukter svært godt. Jeg har kjøpt "Tummy rub stretch mark oil" og synes den er deilig å bruke selv om jeg ikke vet om den kommer til å funke :) Produktene selges på lookfantastic.com, jeg vet ikke om det finnes en norsk forhandler.

 

Er det andre som har noen gode produkter eller andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rimelig tips ; var veldig mye plaget av halsbrann i tidligere svangerskap- har begynt litt nå også .... Eneste som hjelper, iallefall lindrer en liten stund, er melk.

Har vært igjennom det meste på apotek og butikk, men hos meg var det kun melk som hjalp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var veldi plaget med halsbrann ved min forige graviditet...og det eneste som hjalp var garvisol(fæle greier man får på apoteket) og ifa...faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

noen tips mot svangerskaps kløe?? holder på å bli gal!!!!

 

mot kvalme så anbefaler jeg å ha mariekjeks på nattbordet, spis et par før du står opp. det er som regel når ein reiser seg opp, og ting begynner og lee på seg inni magen at en blir dårlig, men kjeksen gjør at ting "holder" seg litt mer sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er å investera i ei god støttestrømpebukse med plass til gravidmage viss du har planar om å gå med skjørt i sommar (og det er det vel ein del som har i varmen). Fins hos bandagist, i alle fall i byane (f.eks Medicus i Oslo). Kostar masse, typ 8-900kr, men GULL verdt for å unngå hovne bein og åreknutar dei siste fire-fem mnd, ikkje minst i varmen, el på dagar kor ein må stå masse. Eg har anlegg for begge deler, men klarte å halda de i sjakk ved hjelp av ei sånn strømpebukse. Støttestrømper er også bra, men dei stoppar under knea - ikkje så lekkert når skjørtet er kortare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et godt tips! Har forresten sett at de har Mama Mio-produkter hos den kule mage i Oslo - men de koster bare brøkdelen av prisen om du bestiller fra England.

 

Fikk et treningstips av en venninne som hadde noen lette bekkenløsningsplager: Vannaerobic! Hindrer uheldig belastning av ledd mv. samtidig som man får trent både styrke og utholdenhet. Det tror jeg at jeg skal prøve - leste i Aftenposten at forskning viser at 5 % bedre kondis gir opp til en halv time kortere fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trur på det der med trening! Eg var på sats seinast fire dagar før fødsel, på spinning, og eg fødde på under fem timar frå første ri til guten var ute, utan behov for smertestillande. Trur definitivt det var mykje pga god form.

 

Apropos mama mio, så er det masse som er billegare å kjøpa på nett enn her heime, både til mor og barn. Ein må bare huska å legga til evt toll og moms i tillegg til porto, litt avhengig av koss butikken merkar varene.

 

Eit tips til, til dei som kjenner nokon som skal til USA, evt skal sjølv: Få dei til å hamstra TUMS mot halsbrann (heartburn på engelsk)! Det er totalt ufarlege tyggetablettar med fruktsmak som er geniale mot oppstøt, består av kalsium som bare er sunt. Virkar betre enn alt me har i Norge, fattar ikkje at ingen importerer det hit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...