Gå til innhold

Gravid og nervøs


Miss.Lindberg

Anbefalte innlegg

Heisann. jeg er ei jente på 23 som er gravdi for første gang. Var ikke helt planlagt men når ting først har skjedd er jeg kjempe gla for det. Men det er så mye som jeg lurer på og er engstelig for at skal skje. Er det noen som kan fortelle meg om eventuelle tidligere svangerskap om hvordan ting er i denne perioden? Har fått termin 10.9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med graviditeten :)

 

Veldig vanskelig å skulle si noe spesielt om svangerskapet egentlig... Dette er mitt 4, og alle har artet seg helt forskjellig! Alt i fra de minste symptomer til mer "tydelige" symtomer.

Noe som imidlertid har vært likt, er f.eks. ekstremt god luktesans, avsmak for lukt (og self også smak!) av spesielt alkohol! Lyder.... altså irriterende tyggelyder ;) irritabilitet, halsbrann....

 

Men utover det kan ikke svangerskapende sammenlignes.

Denne gang har jeg for eksempel ekstremt ømme pupper, noe jeg aldri har hatt tidligere. Har også vært uvel, heldigvis uten oppkast, noe jeg heller aldri har vært før.

 

Fysisk har jeg fått mage mye før denne gang enn før.

Første gang fikk jeg ikke mage før jeg var 6 mnd på vei, med nr.2 husker jeg faktisk ikke helt sikkert, men tror det var rundt 3-4 mnd., så hadde jeg en sa i uke 7 og til og med da hadde jeg litt mage, og nå er jeg i uke 9 og har helt tydelig mage...

 

Første mage var kun mage, ingenting annet. Andre gang la jeg mer på meg over det hele- kunne også se magen bakfra, på sidene, noe som ikke var synlig med nr. 1.

Alt i alt- veldig forskjellige situasjoner hver og en :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...