Gå til innhold

har vi rett på sosialhjelp?? hjelp oss!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par med et lite barn. jeg har fast jobb i en barnehage, og mannen min er nå arbeidsledig. han hadde et enmannsforetak noen måneder, men nå har han gått arb. ledig et par måneder og har ikke rett på dagpenger pga at han har vært selvstendig.

Har vært overalt og lett etter jobb. søkt på alt som er å søke på, iom at han er ufaglært er det desto vanskeligere å få jobb.

Noen som vet om vi har rett på sosial hjelp? er det noe annet vi kan ha rett på? håper noen vet litt om dette. får ikke noe ordentelig svar når jeg ringer nav, de er ikke så hjelpsomme dessverre:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere bør ha rett på bostøtte ihvertfall, skal ikke mye til for å få det og det har blitt satt av mer midler til det så flere skal få. Er ikke lenge siden de sa på nyhetene på tv at de oppfordret folk som hadde fått avslag tidligere til å søke, for nå kunne det hende de fikk.

Sett opp et budsjett over hva dere har inn og hva dere har av utgifter, ta med absolutt alt. Ring til nav og be om en time hos en av de økonomiske veilederene der, da skal du kunne få hjelp. Lykke til!

Skrevet

ok tusen takk for svar! vet du hva slags dokumenter vi må ta med?

Skrevet

Han kan ha rett på dagpenger selv om han hadde enmannsforetak i noen måneder. Han kan be om dagpenger basert på inntekten de tre siste årene (hvis han hadde inntekt i den perioden).

Dere kan ha rett på sosialhjelp, men det spørs hvor mye du tjener. Dere kan også bli bedt om å selge unna diverse ting (f.eks. bil) før dere kan motta sosialhjelp.

Hvis dere har huslån, kan dere ta kontakt med banken og be om avdragsfrihet?

Skrevet

Det skal gå ann å få økonomisk rådgivning på alle landets nav-kontorer. Du må ringe og be om en time. De kan ikke ordne økonomien din, men hjelpe deg å sette opp budsjett og komme med løsninger du kan prøve (hva du kan søke på, hva du kan be om hos bank og andre kreditorer osv).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...