Gå til innhold

lite symptomer, noen andre ??


jollysun27

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen andre her som egentlig har lite graviditetssymptomer ? Er 5+1 idag, tror jeg :) og ante hele greia noen dager før forventet mens pga metall/blodsmak i munnen. Testa positivt dagen før IKM. Videre har det kun vært mensmurringer/strekk og vonde bryster. Ingen blødning/spotting overhodet.

Litt betryggende om andre også kanskje har det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok helt normalt.

 

Jeg har heller ikke hatt de helt store tegnenen,annen enn utblitt mens,strekk når jeg ligger og beveger meg brått.

Og de to siste dagene har tilogmed det blitt mindre av.

 

Puppa er liiiit ømme,men ikke mer enn at jeg må knipe på de for å sjekke om de fortsatt er det. Hehe!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det, er jo optimistisk :)

 

Litt sånn opp og ned med de murringene syntes jeg.. en dag verre og en dag bedre.. men det kommer gjerne mot kveldstid. Brystene driver ikke akkurat tortur, men sånn at når bh'n detter av på kvelden er dem tunge og ømme. Ikke snev av å være ekstra trøtt, kvalm, sulten etc.

Kanskje veldig heldige da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal på tidlig ul jeg også, venter på time.. Vet at det er noe der, hcg-prøve i blod tatt mandag var på 6000.. mot 0 om man ikke er gravid.. Men er noe med å få kroppens bekreftelse.. hehe.. Burde vel egentlig være hoppende glad over ikke å være lamslått av div plager.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri mista tidligere.Har ei datter fra feb.05. Men brukt såå lang tid på å bli gravid - 4 år.. Så plutselig satt den. Er forøvrig samme barnefar. Så jeg vil bare ha "alt under kontroll" så langt det er mulig. Legen som har bestillt tidlig ul på sykehuset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med her jeg;) og kan også fortelle at jeg på ingen måte føler meg gravid...men har testet positivt hjemme (5 ganger;)), samt vært hos legen og målt hcg og alt er som det skal;) og jeg er ca 6+4....Er nesten litt sprøtt at jeg faktisk NESTEN skulle ønske at jeg var kvalm....bare for å føle meg litt gravid...men tror vi skal si oss lykkelige jeg;) Men jeg må innrømme at jeg gleder meg veldig til at magen skal komme litt til syne...sånn at jeg kanskje skjønner at jeg faktisk er gravid;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg også til magen blir godt synlig - d e t er vel den beste bekreftelsen :) På hvilken dag i hvilken uke tok du hcg blodprøven og vet du hvor høyt nivået var ? Jeg er ca 5+2 idag, men målte hcg verdiene mandag 8/2, da ca 4+5 og den var på 6000.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok hcg prøve en fredag når jeg var 5+5 også mandagen etter...husker ikke helt nivået, gikk bra ca 200 til omtrent det dobbelte...så altså myye lavere enn ditt...Fikk beskjed om at et hcg-nivå fra 75 og til 2000 var vanlig i uke fem. Så uten og være en ekspert på noe som helst, så ville jeg jo tro at du var noe lengre enn det du kanskje tror....? verdiene skal omtrent doble seg på 48-72 timer...så kanskje du er noen dager....eller en uke lengre enn du tror?

 

I dag er jeg 7 uker på vei:) helt sprøtt;) og fortsatt så føler jeg meg ikke gravid....leste at livmoren min i dag skal være omtrent på størrelse med en appelsin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett - jeg mener selv jeg er en uke lengre enn hva legen har regnet (fra første dag av siste mens).. men det vil de kanskje se på den tidlige ultralyden jeg går å venter på time til ?..

 

Ååå, hver uke er en milepæl :) Blir spennende fremover.. hehe.. jeg leste tennisball eller noe sånt.. masse stuff å lese på :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen...er ingen ekspert;) men slik jeg har forstått det så finner de ut ganske så nøyaktig hvor langt du er på vei på ultralyd....de måler vel og kalkulerer;)

 

Ja, hver eneste uke er en milepæl! Er glad ukene går fort, for jeg ser virkelig frem til uke 12....ting er vel sikrere da....bekymrer meg litt for mye kjenner jeg...men har klart og skyvd det litt vekk den siste uken...

 

Er det forresten ditt første? eller har du barn fra før? dette er min første graviditet...nettet er nyttig og ha da! Leser og leser og leser...alt jeg kommer over;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg også til rundt uke 12. ganske mye safere da .. Pga relativt lite symptomer så bekymrer jeg meg også litt mer enn hva jeg skulle ønske.. men det blir faktisk lettere og lettere å ikke tenke så mye på det :)

Har en datter som fylte 5 idag.. men likevel sååå annerledes å være gravid igjen.Var ikke dårlig sist heller men samtidig ikke såå symptomfri som nå :P Og er jo snart 6 år siden jeg ble gravid med henne, så blir vel nesten som å begynne på nytt igjen.. :)

Du er jo egentlig veldig heldig som ikke har mer symptomer når det er første mann :) mange som blir døøødsdårlige med førstemann :)

 

Blitt skikkelig lesehest jeg også, faktisk ganske mye som har endret seg siden jeg gikk gravid i 2004 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg, jollysun27! Fikk min første i 02, mye som har endret seg! Går med en følelse av å være førstegangsfødene, husker veldig lite fra første graviditet.. Hehe.. Jeg hadde lite symptomer med førstemann, ble litt småuggen når jeg ble sulten, litt ømme bryster og var ganske trett...Men er noe helt annet dette sv.skapet! Er stort sett kvalm, veldig sliten, og så hormonell at min kjære vurderer om han skal våge å snakke til meg!! Hehe... Heldigvis så tåler han en del :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi.. sprøtt hvor forskjellig det kan være.. Har vært så og si fri for div plager til nå, men idag har jeg vært helt firkanta i hode og øyne.. *ler* skikkelig gåen rett og slett.. vet ikke om det er tilfeldig eller om det virkelig er hormontåka som kommer sigende.. 5+5 idag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lite symptomer! Er i uke 7(etter terminkalkulator).. Å det eneste jeg "plages" med er vonde bryst, og mensmussinger!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4+1 i dag og har akkurat testet positivt. Føler meg skikkelig oppblåst og er småsulten og TØRST konstant! Blir plutselig litt småsvimmel innimellom også og har murringer og strekksmerter nederst i magen... Syns det er litt vel mye "symptomer" her, jeg... Er riktig nok nesten 9 år siden jeg gikk gravid sist gang og husker ganske lite fra da, men kan ikke helt forestille meg at jeg merket det så godt den gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg heller ikke særlig gravid, jeg er i uke 6. Har kun merket litt murring i magen, litt oppblåst-følelse, kanskje litt humørsvingninger (tror samboern er med på den, hehe) men ingen kvalme, eller ømme bryster. Jeg fikk i går en ekstrem nakkestivhet, vet ikke om det er en vanlig plage eller ikke, jeg får ihvertfall ikke bevegd hodet i særlig stor grad (blir morsomt å dra på jobb i morgen..) Har tatt 3 hjemme prøver, alle positive, og ingen mens. Så jeg er relativt sikker på at jeg faktisk er gravid, hehe. Får håpe det ihvertfall.

 

Vi er vel heldige da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4+6 i dag og har ikke så mye symptomer enda. Litt ömme bryster, litt murring nederst i magen av og til og oppblåst i magen. Har ikke matlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå kommet til 6+6.. og "gravidtåka" begynner å sige på ;)

Siste uka syntes jeg å bli littegranne "uggen", ikke direkte kvalm men når jeg er sliten så blir jeg litt uggen - regner med det er noe som trigges av trøtthet og kroppen gir beskjed om å huske på å hvile nok. Fremdeles strekk?murringer i magen og ømme bryster. Begynt å måtte opp om natta for å tisse, d e t er ganske irriterende :P

På en måte godt å kjenne og få bekreftet at det er noen inni der. Håper ikke det blir noe verre symptomer, akkurat passe nå egentlig. Og så får jeg bare tenke på at det er maaange som har det myyye verre enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg på her jeg og.

Er 6+0 i dag og har helelr ikke altfor mye symtomer, mensmurringer og strekk når je reiser meg brått og såre brystvorter når jeg dusjer faktisk:)..lurte på om jeg var litt kvalm i går kveld...men vet ikke helt:) Helt dumt å ønske å være kvalm, men vil så gjerne vite at alt er som det skal. Tok hcg 4+2 og hadde 260 og så 4+6 og hadde da 2600 så det var helt fint:) Skal faktisk på tidlig UL i morra og er fryktelig spent, håper det banker et lite hjerte der sånn at jeg kan la skuldrene synke litt.

 

snupis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er nå 6+5, første gang gravid. For omtrent en uke siden begynte jeg å bli småkvalm/rar i magen, det fikk jeg hver dag i 4 dager, så var det over. Nå merker jeg at jeg har en anelse ømme bryster, ellers ikke noe mer. Er jo veldig greit å ikke ha noen plager da, men samtidig bekymrer jeg meg litt, håper det ikke er noe galt. Men som jeg leser er det mange som ikke har plager også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nesten ingen symptomer før jeg var 8 uker på vei (er nå 9+2). Var litt øm i brystene, men det var alt.

 

Nå er jeg kvalm, trøtt, uvel omtrent hele tiden, har litt strekk i livmoren. Dette er mitt første barn og jeg er 37. Skal på tidlig ultralyd imorgen, egentlig bare for å se om det er liv og om alt ser OK ut foreløpig.

 

Synes egentlig det er litt uvirkelig at jeg skal bli mamma, men gleder meg veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...