Gå til innhold

Fly i april???


Frida?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det er forskjell mellom de ulike flyselskapene. Står i de ulike reglementene deres tror jeg. Typisk sånn at billigselskaper som RyanAir osv er strengest/ikke vil ha med gravide ganske tidlig.

 

Forresten...... Roma er digg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fly til Spania i påsken, da er jeg i 28+1 når vi drar (blir en uke).. Jeg fikk beskjed om at jeg fikk fly tom uke 32. Men er du lenger kommet enn uke 30 når du flyr, må du ha med legeerklæring. Jeg tror nok jeg tar med en legeerklæring uansett, just in case..

Men ulike flyselskap har ulike grenser, så det må du sjekke ut før du bestiller. (Tror det viktigste er å ikke ha høyt blodtrykk, det er jo mange som får mot slutten av graviditeten har jeg hørt.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer som skrevet over her fra selskap til selskap - men også på flyreisens lengde. Jeg skal ut og reise i jobbsammenheng når jeg er i 30 uke. Snakket med Norwegian, og de sier at de neppe kommer til å sjekke det men at det er greit å ha med legeerklæring som bekrefter hvor langt jeg er på vei og beskriver svangerskapets forløp.

 

Roma... ah, det fikk jeg lyst til også! :o) Det er en kjempefin by, god tur!! :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De flesta flybolag har en grense på 34 uker i Europa og 36 uker innrikes førutsatt at man er frisk og ikke skal ha tvillinger.

 

Jeg skal til Venezia i påsken og er då 32 uker (Swizz air og SAS). Jeg har fått beskjed om at det er nok at ha med seg helsekort for gravide. Pga litt økt risiko for blodpropp skal jeg også ha støttestrumper og drikke masse vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med dette hver dag..

 

 

Her har du fasit svar:

 

Fra uke 28, må du ha skriv fra legen som ikke er senere enn 2 uker gammel. På engelsk

 

Følgende må stå skrevet

•Graviditeten går problemfritt

•Termin

•Og at legen bekrefter at du er frisk og rask

 

Mangler du dette skrivet kan Ryanair nekte reise...:(

 

Etter uke 36 er det ikke lenger lov å reise med Ryanair

Har du tvillinger...osv er det ikke tillatt etter uke 32.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...