Gå til innhold

Modningsakupunktur og bringebærblad kapsler


Coolwater

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med modingsakupunktur og bringebær blad kapsler. Har som vanlig lest litt rundt på nettet, og alle disse tipsene dukker opp.

Har funnet en akupunktør som også er jordmor som tilbyr modningsakupunktur/fødselsforberedende akupunktur for 500 kr første gang og så 370 kr etter det. Litt usikker på om det kan ha effekt, i såfall høres det jo litt forlokkende ut. Når det gjelder prisen vet jeg ikke hva som er vanlig.....

Uff, farlig for meg å være delvis sykemeldt- får jo tid til å surfe etter all mulig greier rundt svangerskap og fødsel. Men liker å være forberdt på ting jeg skal være med på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du når man kan begynne med dette? Er det uke 34 eller 36?

 

Jeg kommer til å betale 300 kr timen for modningsakupunktur.. Så synes 500kr og 370 kr hørtes mye ut.

 

Vet ikke hvilken effekt dette har sånn generelt,men annen form for akupunktur har hatt kjempebra effekt på meg, så derfor vil jeg prøve modningsakupunktur denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun jeg snakket med anbefalte 1 gang i uken fra uke 36.

 

Hvor i landet bor du?

 

Dette er i Bergensområdet....

Gidder liksom ikke betale mer enn nødvendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg skal på sånn type akupunktur behandling til mandag... veldig spent, har hatt god effekt av andre type akupunktur behandlinger før, så dette vil jeg absolutt prøve.. =)

 

Jeg bor i fr.stad, og kommer til å betale 300 kr første gang og 200 kr andre gangene..

 

Gå inn på www.akupunktur.no der får du en oversikt over alle seriøse akupunktører i ditt område, for det er vist noen som sier di er det, men som egentlig ikke er det.. Jeg tok en ringerunde og hørte på priser, for dem er forskjellig i pris.. det dyreste jeg fant her i fr.stad var 590 kr første gang og 350 kr andre ganger...

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg gikk til modningsakkupuktur med førstemann... forå sei det sånn so vart eg ikkje særlig moden! Fødselen tok 36 timar og eg hadde kun 3 cm åpning dei 30 første timane, og jordomora poengterete at eg va hard som sement der nede... Men når det vart fortgang på sakene gikk alt veldi radig og eg sydde ingenting. Eg kjem ikkje til å bruke pengar på dette igjenn, får sjå korleis det går uten dinne gangen:)

 

Nåken funka de for nåken ikkje... babiesene kjem ut uansett og vondt e de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det varierer fra kvinne til kvinne om man har effekt av disse tingene. For min egen del tror jeg det hadde en viss effekt.

 

Da jeg ventet mitt første barn fikk jeg høre skrekkeksempelet fra min mor da hun ventet meg. To uker på overtid, en laaang og traumatisk fødsel osv.

 

Så jeg ville være best mulig forberedt. Drakk te av bringebærblad fra uke 30, begynte omtrent ved samme tid med lett tøying med jordnøttolje (var veldig redd for å revne).

 

Vannet gikk i uke 37+5, og jeg tenkte med gru på igangsetting. De ville gi det to døgn for å se om riene kom av seg selv. Men måtte til kontroll med en gang vannet gikk (på kvelden) samt dagen etter. Da det var gått et døgn og jeg var til sjekk ba jeg om å få modningsakupunktur der. To timer etter behandlingen begynte murringen, og fra da av kom riene tettere og tettere. Kunne raskt slå fast at jeg var i gang.

 

Fra jeg kom til sykehuset med 1 cm. åpning til hun var ute tok det rett i underkant av seks timer. Aktiv fødsel i fire timer. Det ble en fin opplevelse, uten komplikasjoner. Måtte ha to pyntesting.

 

Jeg tror det er mange grunner til at fødselen ble så bra. Jeg var i fin form hele svangerskapet, følte meg trygg på jordmoren som fulgte oss under fødselen, ba også om varme kluter og olje i det lilletuppa ville ut- noe som både var smertelindrende og kanskje forhindret unødvendig revning. Men jeg tror nok kanskje at akupunktur, bringebærblad-te hjalp litt det også.

 

Drikker det denne gangen (nr. to) også, og planen er å prøve modningsakupunktur fra uke 37.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Coolwater, er det på Askøy du har funnet akupunktøren? Jeg går der og ser att det er akkuratt samme pris som eg har betalt. Har ikke erfaring med modningsakupunktur. Har gått der for jeg er så mye plaget med halsbrann og kvalme. Men vurderer og prøve det når eg har komt litt lenger i svangerskapet. Hun jeg går til er i hvertfall veldig flink og grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg benyttet modningsakupunktur ved forrige og første svangerskap, synes selve behandlingen var ganske ubehagelig- Hater nåler og ble varm og ukomfortabel. Men datteren min kom til verden en uke før termin, i løpet av 5 timer (fra vannet gikk til hun lå på magen min). Vanskelig å vite om akupunkturen hjalp eller ikke, men hadde en fin fødselsopplevelse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun holder til på Askøy. Syns det var veldig positivt at hun også er jordmor på Storken, tenker da at hun vet hva hun driver med...

Har aldri prøvd akupunktur før, så det kan jo bli litt spennende.... Men hun spurte om jeg hadde andre plager fordi vi da kunne lage ett helhetlig behandligsopplegg. Sliter med bekkenlåsning, men går til en manuellteraput for det...men ble jo litt nysgjerrig om det er noe man kan få akupunktur mot...

Er jo veldig bra å høre at du er fronøyd da Bibbi-82...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jordmor anbefalte meg og prøve henne. Jeg synest også det er veldig betryggende att hun jobber på storken. Stoler på att hun vet hva hun gjør da:)

Og om du skal føde på storken, så kanskje det er hun som dukker opp da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he tenkte også at jeg da "kjenner" to jordmødre på Storken- tror det er der jeg vil føde:-)

Blir i allefall spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde vert veldigt kjekt og fått en jordmor en kjenner når man kommer inn og skal føde. Jeg har søkt fødeplass på Voss, så lite sannsynlig jeg treffer på en jordmor jeg har sett før.

Men men går vel bra for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...