Glad tobarnsmamma Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Har dere allerede gjort det? Jeg stresser kanskje litt lite, men har ikke termin før i mai... Når er fristen for å søke om permisjonspenger egentlig? Er det andre søknader eller ting som må ordnes før fødsel? (med tanke på økonomi bl.a)
Gravid prinsessemamma<3 Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 jeg har termin 13 mai å fikk beskjed om det ikke var noen vits i å søke før mitten av april, dvs ca 1 mnd..men kanskje det er forskjelig fra komune til komune?
utrolig78 Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Jm sa vi kunne søke etter 28 fullgåtte uker, da de da regner babyen som levedyktig.
FruBoger fødeklar Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Søk så fort du vet termin sier nå jeg. Hvis det er til NAV dere snakker om er behandlingstiden regnet til 3mnd, og det er hvis alt er som det skal... Er vel bare å sende i vei papirene så fort man kan! Sist sendte vi fire måneder før termin,og da fikk vi svar to uker før jeg fødte om at det var greit. Får håpe NAV andre steder er raskere. (Og det er sommer-perioden,så det er vel kanskje nedbemmanet og mer å gjøre?)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Man kan ikke søke før du har fått terminbekreftelse av legen etter uke 26. (Bekreftelsen må være datert etter uke 26.) Jeg søkte nå denne uka og er 30+3 i dag. Fikk beskjed om å reise hjem da jeg kom i uke 26. Men å vente helt til det er en måned igjen er litt knapp tid, siden NAV har en behandlingstid på 8 uker(2 mnd). Du skal jo rekke å få vedtaket og evnt klage/godta dette også Så mitt svar er vel, etter uke 28 er fint å søke:-)
Bumblebeee Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Tror jeg søkte ca 6 uker før permisjon sist. Og jeg fikk aldri noen terminbekreftelse av legen, kopierte bare UL-arket og det funket fint som dokumentasjon det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå