Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Usikker på hva som passer, vil ikke ha den religiøse dritten som er vanlig. Går det an å bruke "men går jag över ängarna"? Den er nydelig..
Gjest Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Du kan bruke nesten hva du vil, tror jeg. I morfar sin begravelse så spilte vi "You say goodbye and I say hello", med The Beatles, etter morfars ønske. Presten rynka litt på nesen, men det gikk greit;) Ellers så er jo "Gje meg handa di, ven" en nydelig sang å bruke i en begravelse
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Vil ikke ha en prest eller religiøs svada i begravelsen. "gje meg handa" er vel eksempel på akkurat det. Noen som har forslag på ikke-religiøse sanger?
flypapir Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 I min fars begravelse spilte vi faktisk en Elvis-låt. Han var en ivrig Elvis fan og den sangen passet kjempebra der...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Ja ,det går ann . Vi hadde tir na noir av vamp og Eg ser av Bjørn Eidvåg i min fars begravelse . Vi vurderte ogsa :In the arms off a angel.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 arms of an angel er nydelig, oppfatter ikke angel som en religiøs referanse.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Engler er vel også "religiøst svada", som HI skriver?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #8 Skrevet 11. februar 2010 så mange sanger man kan bruke... i søsteren min sin begravelse hadde vi "tir na noir" med vamp, "sister" med anthony and the johnsons, portveien 2 sangen "døren låses", "Mysteries" av beth gibbons osv alle sangene var valgt av forskjellig fordi de hadde en spesiellt betydning.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #9 Skrevet 11. februar 2010 Tir na noir Tears in heaven Eg ser Yesterday Husker ikke navnet, men den sangen Celine Dion synger i Titanic er også fin begravelsessang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå