Gå til innhold

Søknad om foreldrepenger og terminbekreftelse etter uke 26...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre som har stusset over søknaden til nav om foreldrepenger? Der står det at man må sende med terminbekreftelse etter uke 26, men man får jo ikke endret termindato etter ordinær ultralyd...

Forrige gang jeg var gravid stod det ikke at det måtte være etter uke 26, så da sendte jeg inn kopi av papiret fra jordmor på ultralyd i uke 19. Jeg liker å være tidlig ute med sånne skjemaer og greier, men er nå usikker på om jeg må vente. Håper ikke de mener at man må til ny ultralyd etter uke 26 for å få en bekreftelse da, skjønner ikke greia...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor (eller lege) skriver ut en terminbekreftelse til deg neste gang du er på kontroll, eller du kan ringe og be om det.

Ellers er jeg forsåvidt enig at det er litt rart, er vel sjelden termindatoen skulle bli endret etter UL.

Skrevet

Faderullan der minna du meg på noe.. var hos jordmor idag, og hadde tenkt å spørre etter en terminbekreftelse så jeg kunne sende inn papirene til nav.. og tror du ikke jeg glemte det da..

min venninne sendte inn kopi av ultralyd termin skjemaet og hun fikk da pengene i tide.. som du sier så endres ikke terminen etter UL...

Skrevet

Snakket faktisk med legen min om nettopp det i dag. Grunnen er visst at det var en dame som hadde levert inn en graivd venninnes urinprøve, fått bekreftelse fra legen at hun var gravid, og svindlet staten. Visstnok gjort det flere ganger også. Han var kjempesint, for mente det var helt hull i hodet at ikke UL-bekreftelsen skulle være godt nok lengre, men foreløpig er det en gang sånn da. Ble visst endret i fjor en gang.

Jeg må ned i neste uke og hente bekreftelse.

25+4

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger :-)

Vel, like greit å bare få en bekreftelse fra legen ved kontroll etter uke 26 - så er jeg sikker på at alt går i orden. Trodde man måtte sende med den fra sykehuset.. men kan jo sende med den også :-)

Skrevet

NAV hvor jeg hører til sa at en kopi av utskriften en får på UL fungerte som terminbekreftelse her, samt en kopi av svangerskapsjournalen som de skriver på når vi er på kontroll. Jeg kopierer disse papirene og får noen på jobb (eller noe sånnt) til å skrive rett kopi og sender de inn uten å blande inn lege/jm - de har nok å henge fingrene i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...