Gå til innhold

er så utrolig usikker :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke verdens undergang å ikke vite, men det irriterer meg grådi! spesielt når jeg er hos legen og skal forklare hvor langt jeg er!

Jeg har termin 5 juli og her på BIM står det at jeg er i min uke 20 og begynner på min uke 21 i morgen eller på lørdag.. men er med i babyverden.no og og der er jeg bare 19 + 4! Noen som vet hvor jeg kan finne ut sånn nøyaktig nesten? og på babyverden er det mindre uker igjen enn på BIM.. litt irritert! hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge deler stemmer.

På bim går de ut fra dette :Du er i din 20. (tjuende) uke, på samme måte som vi er i det 21. århundret, men bare skriver 2010.

På babyverden teller de uker og dager, alstå 19+4.

Det betyr at fra du går inn i 19+ er du i din 20. uke. Det er viktig å få med punktum etter ukenr når du skriver slik som bim.

Håper du forstod.........

Skrevet

Jeg vet bare at legen min alltid regner ut terminen to dager før den som står her på BIM. Har vært til spesialist som også sier det sammen som fastlegen. Du går bare ut i fra første dag i siste mens. Og de terminene jeg har fått fra legen har også stemt med ul termin.

Hjalp det!?

Skrevet

Jeg får likt svar både på babyverden og her inne. 17 uker og 5 dager på vei.Legen min sier jeg har termin 19.juli og her inne er det 21.juli men det er så likt så når andre spørr så har jeg termin 20.juli :)

Skrevet

Svangerskap i Norge regnes som 40 uker og 2 dager, og det varierer litt om de teller de to dagene på begynnelsen eller slutten eller teller dem med i det hele tatt. Babyen kommer uansett stort sett når det passer ham/henne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...