Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Virker som nesten "alle" her inne er på UL allerede i uke 6-7, alle unntatt meg da:p Tenkte jeg skulle drøye UL litt- planen er å bestille en time i uke 12 for å sjekke at alt har utviklet seg som det skal, og enn så lenge får jeg bare leve i spenning og håpe på det beste;)
kmne+ida+sara Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Hei! Jeg har ikke vært på UL enda. Jeg har bestilt en tidlig UL til 12+0, før vi offentliggjør det for resten av verden... Les: jobb og venner! Hehe. Også fikk vi brev fra sykehuset igår at ordinær UL blir 12 april! Jippi, dette blir moro!!! Det er klart vi må håpe det beste! Nurket i magen kan visst bli påvirket av tankene våre allerede, så positive tanker!!!
WPW Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Nei, vi har heller ikke bestilt noe tidlig UL. Syns det er helt greit å vente til ordinær. Hadde ikke noe UL før ordinær sist heller, og det er jeg litt glad for, for etter UL'en ble jeg liksom så utålmodig etter å se mini i virkeligheten...
Sannellerslik? Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 hmmm.. er d vanlig att folk bestiller ul selv, utenom den ordinære? kanskje vi også skal vurdere d....;-) Synst d er så lenge til vi skal få "hilse" på nurke!
Tæggen Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Jeg har heller ikke vært på UL enda og jeg er ca 8 uker på vei ifølge det som kommer opp her inne.. Syns alle og enhver har vært på Ul,så jeg føler meg litt utenfor egentlig. Har egentlig de samme planene som deg.. Vil liksom ikke virke hysterisk heller. Må liksom prøve og holde roen nede. Lever med en forferdelig kvalme fra morgen til kveld(spyr ikke da) så jeg tar det med ro at den lille gjør det den kan for og bli.. Vi må bare krysse fingrene og håpe på det beste! Har fått et fint råd egentlig: Er du dårlig så har barnet det bra.... Denne kan tolkes begge veier,men jeg tar denne i den positive retningen
OktoberPrinsesse10 <3 Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Tæggen : Det har jeg også hørt. Jo kvalmere man er jo bedre er det Gjett om jeg trøster meg med dette hele dagen
LunaPuna Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Får man automatisk innkalling til ordinær UL?
Sannellerslik? Skrevet 11. februar 2010 #8 Skrevet 11. februar 2010 d er vel legen/jordmor som henviser deg... var vertfall de med meg=)
Monique8 Skrevet 11. februar 2010 #9 Skrevet 11. februar 2010 Ja, fastlegen sender inn til sykehuset som da sender innkalling til deg. Jeg synes det er flott at ikke alle hiver seg på "hysteri"-bølgen med tidlig ul. Det virker jo av og til som om det skaper mer uro enn det gravide hadde før en hadde mulighet til privat ul. Får nesten inntrykk av at nå er det en trend å tenke at det kan være noe galt til de får det motsatte bevist på ul. Heller enn at den lille har det bra. Disse forumene gjør jo at en egentlig tilegner seg "for mye" kunnskap om alt som kan skje, og så høres det nesten mer ut som normalen at ting går galt. Noe som slett ikke er tilfelle. Jeg er sjeleglad for at disse forumene ikke eksisterte da jeg gikk igjennom mine første sv.sk, for da tror jeg at jeg hadde hatt panikk hele veien ) Jeg er i mitt 7.svsk. nå, og her inne lærer jeg fremdeles om ting jeg aldri har hørt om før Men for all del, jeg skjønner godt at en er utålmodig etter å "se" den lille Det er vi alle
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 11. februar 2010 #10 Skrevet 11. februar 2010 håper dere ikke mener at alle som tar tidlig UL er hysteriske.... Siden du kaller det "hysteribølge" monique8.
kmne+ida+sara Skrevet 11. februar 2010 #11 Skrevet 11. februar 2010 Jeg mener iallefall ikke at det er hysteri når man har en historie som tilsier at tidlig UL er nødvendig!!! Jeg er i mitt 2. sv.skap, og har enda ikke sett en blodflekk eller hatt uvanlige smerter, derfor venter jeg til uke 12. I første sv.skap ventet jeg helt til ord UL. Men for de av dere som har opplevd er det både nødvendig og fantastisk at det finnes hjelp og få!
K ♥ tærten Skrevet 11. februar 2010 #12 Skrevet 11. februar 2010 Jeg syntes det blir litt feil å si at alle som tar tidlig UL er hysteriske, for det er ikke frivillig å ta tidlig ultralyd for alle. For min del engster jeg meg faktisk en del for at den lille kan ha tatt skade av alle ultralydene jeg har vært igjennom. Vi slet en stund med å bli gravide, og har"bare" hatt en SA før, men hatt litt blødninger denne gangen også og har derfor hatt hele 3 tidlige ultralyder. To har vært utført av gynekologen min som hjalp oss med å bli gravide og en på sykehuset. Skal på en siste sjekk om 2 uker. Hadde jeg kunne valgt selv ville jeg klart meg med kanskje en i uke 12 før vi fortalte det til alle.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 11. februar 2010 #13 Skrevet 11. februar 2010 Det var ikke sikkert at det var det monique mente om hele gjengen heller, så det var derfor jeg spurte. Men jeg kan være enig i at det er utrolig mange som løper hysteriske til UL bare fordi de er nysgjerrige eller lign. Men for oss som har mistet gjentatte ganger, har blitt behandlet med IVF eller hatt hormonstimulering, så er det faktisk medisinsk nødvendig med tidlig UL og ikke minst beroligende når man har opplevd å miste i MA/BO/EXU før og det kaller jeg på ingen måte hysterisk.
Sannellerslik? Skrevet 11. februar 2010 #14 Skrevet 11. februar 2010 De er vel en grunn til att noen leger/jordmødre vil att den ordinære UL skal bli gjort før, allerede i uke 12. Jeg skjønner godt att folk vil til ul før den ordinære. Jeg gjorde ikke d forrige gang, men vurderer å gjøre de nå=)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #15 Skrevet 11. februar 2010 Jeg skjønner godt hva monique8 mener, og er tildels enig. Forum som dette er jo godt egnet til å skape mye unødvendig engstelse og bekymring, og derfor føler kanskje mange at de bør ta en tidlig UL allerede helt i starten, fordi man er "sikker" på at det ikke er liv der inne osv osv. Jeg hadde det ihvertfall slik i mitt første svangerskap, jeg tenkte først at alt ville gå bra og at det var null stress- men det var før jeg begynte å henge her inne, hehe. Da ble jeg plutselig urolig og ønsket meg sterkt en tidlig UL. Nå derimot tar jeg det hele mye mer med ro, og det er deilig!! Men jeg har selvfølgelig full forståelse for at folk med en spesiell forhistorie med aborter, blødninger osv benytter seg av muligheten til å ta tidlig UL, det hadde jeg sikkert gjort selv også hvis jeg var i samme situasjon. Hver og en må gjøre det de føler seg mest komfortable og trygge med, enten det er å vente til den ordinære UL eller tjuvstarte litt før;)
jennte78 Skrevet 11. februar 2010 #16 Skrevet 11. februar 2010 hysteri!!! hadde ikke tatt tidlig ultralyd jeg eller, hadde det ikke vært for att jeg har mistet noen ganger, for meg er det en trygghet:) Hadde jeg aldr mistet hadde nok ikke jeg tatt det eller, for da hadde jeg jo ikke vært engsteli :/ lykke til alle dere andre mammaer, tiden her skal egentlig nytes <3
2 boys & now pink Skrevet 11. februar 2010 #17 Skrevet 11. februar 2010 Ikke jeg heller. Jeg følte meg litt ensom... godt å se det er flere av oss.
Monique8 Skrevet 11. februar 2010 #18 Skrevet 11. februar 2010 Nei, selvfølgelig gjør jeg ikke det. Mange har jo en god grunn for det. Bl.a blødninger, tidligere Sa osv. Det har jo intet med hysteri å gjøre Nå skrev jeg det i anførselstegn også. Jeg sikter til alle de ul der det ikke er noen som helst forhistorie eller medisinsk begrunnelse for at det skulle være nødvendig. De aller fleste trenger jo ikke mer enn den ordinære ul. Det var ikke verre enn det
Monique8 Skrevet 11. februar 2010 #19 Skrevet 11. februar 2010 Håpefulle K ♥ med sept.tært Jeg skrev ikke alle, og mente heller ikke det. Som jeg sier så har jo mange de beste grunner for at tidlig ul er nødvendig. Det var ikke noen av disse jeg siktet til. Jeg skrev jo noe om alt en får inn av alt som kan gå galt i disse fora og, og vi ser jo stadig at folk blir unødig engstelig pga det og. Det er ikke så svart hvitt som det kanskje kom frem i innlegget mitt Og som i ditt tilfelle her, èn SA før er ikke 'bare' det, og når du i tillegg har blødninger denne gangen så har du jo en veldig sterk grunn for å få sjekket med ul hvordan det står til der inne. Kanskje jeg uttrykte meg litt dumt i den første posten min her )
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 12. februar 2010 #20 Skrevet 12. februar 2010 Monique8; men da er vi jo enige da jo:) Det er fort at ting kan bli misforstått når man skriver faktisk.... Sånt skjer:) Ha en fin dag! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå