Gå til innhold

tidlig ultralyd


MammaLinda

Anbefalte innlegg

Noen som skal på tidlig ultralyd?

Jeg skal den 19, altså ikke imorgen men neste fredag:)

Gleder oss:)

Lurer på om det er 2 stykker der inne, magen min er jo synlig allerede.

Klarer ikke gå med vanlige klær lenger, spesielt bukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt er du på vei da tro?

 

Jeg tenkte jeg skulle ta en privat ultralyd ca i uke 12. Vil se at alt er ok før jeg forteller det videre til familie og venner. Men det er en hard hemmelighet å holde på fram til siste uka i mars synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på ul i dag pga smerter.. 5 uker i dag! Fryktet exu.. men alt var i orden og spira sitter der den skal :)

 

For tidlig å se hjerteslag da..

 

Skal tilbake til ul i uke 9 - det har vært planlagt lenge fordi jeg mistet i uke 9 i oktober..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mulig å ta UL så tidlig altså? etter mine beregninger har eg termin 15.10. HAr ikkje fått legetime før 15. mars.. leeeeenge til! Syns det er litt skummelt å gå så lenge siden det er første barnet. Men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er bare 4+5 ,men kjenner jeg har veldig behov for å "vite",så jeg kommer til å sjekke opp muligheten for tidlig UL her,kjenner jeg.

Tenkte da forsøke å få det til i uke 9-10. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig ingen vits å ta ul så tidlig som jeg gjorde.. det ble gjort bare pga smerter og for å se om det var utenfor livmora..

 

Etter uke 6 kan man visstnok se hjertet slå.. og det kan jo være betryggende å få bekreftet! Min gyn anbefalte å komme tilbake i uke 9 for da kan man se en del mer.. Men hvis det ikke er noe spesiell grunn til tidlig ul, så er det nok ingen grunn til å stresse med det.

 

I forrige svangerskap tenkte jeg hele tiden at jeg ville ta en ul rundt uke 12..for å få bekreftet at alt så ok ut før vi fortalte hele verden :)

Men fordi jeg mistet da (ma som ble oppdaget i uke 10) velger jeg nå å ta en ekstra ul i uke 9.. men dropper da den i uke 12 tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mammaLinda =) Å,det er så godt noen andre skriver dette...trodde jeg innbilte meg at magen er synlig allerede jeg! Jeg er i 6 svangerskapsuke nå,og magen er synlig! Syntes da det var veldig tidlig?! Men skal til legen i slutten av februar da,så blir spennende å høre hva han sier :) Lurer også på om det er to,for det ligger ann til tvillinger både på min og min manns side...litt skummelt å tenke på,hehe =)

Hvor langt er du på vei og når har du termin? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+5 uker idag.

neste fredag jeg skal på ultralyd så da er jeg 7+5 uker.

Jeg har mistet 4 ganger før, derfor tidlig ultralyd.

Går til en privat klinikk, enn trenger ikke ha noen spesiell grunn til å få ultralyd der, er vel bare på sykehusene de er mer strenge.

Betaler enn for seg får enn det enn vil (da altså privat klinikk)...

Jeg har tatt masse spøyter, hormoner i forbindelse med dette svangerskapet, å ja det er en stor risiko for tvillinger.

Å i og med magen min viser så godt allerede nå blir jeg ikke overasket om det er tvillinger.

Folk kommenterer det jo til meg, at skal du ha barn??? er du gravid...

ja så det er med andre ord veldig synlig.

Sikkelig tutt på magen...

Håper det går bra denne gangen, alt er i vartfall lagt til rette for at det skal gå bra:)

kysser fingerene.

 

For dere som vil ha en ultralyd tidlig for å se om alt går bra, så unner jeg dere det, grufult å gå å vente helt til uke 18 hvis enn er egstelig...

Gleder meg til neste fredag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forstår eg at tidlig ultralyd er på sin plass!

Eg er 5+2. Å føler alle bukser strammer.. med ein gang eg kjem heim fra jobb er det på med lause joggebukser som ikkje presser på magen. Heldigvis ingen som har kommentert noko enda, men får stadige kommentarer på "Er du trøtt?" "Er du ikkje i form?". Det er jo sant og, men prøver fungere så normalt som mulig.

 

Korleis er det eigentlig hos legen? kan me høyre hjertelyd der?

er det gynekologisk undersøking første gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig UL idag pga jeg bekymret meg så mye.

Fikk se et fint litet hjerte banke, nå kan jeg endelig roe meg ned å bare nyte av å være gravid :o)

Er ca 6 uker på vei. Vanskelig å si akkurat så tidig i følge jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De ringte fra sykehuset i dag, og har satt meg opp på tidlig UL nå på mandag :) Da er jeg 7+3. Spent på hva vi får se da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grensen for selvbestemt abort er vel (hvis jeg ikke husker feil) uke 11+6, etter dette må det settes ned en nemd som skal vurdere hvorvidt du får innvilget abort eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestillte en tidlig UL idag.. så når datoen kommer så er jeg 7 uker på vei. :) Blir spennede!

 

jeg vil bare sjekke om hjertet slår og alt er bra.

Men fikk beskjed om at de ikke hadde lov å sjekke nakkefold o.l..?

når blir dette sjekket da?

 

Det spiller jo ingen rolle det da,men jeg trodde på en måte det var opp til foreldrene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+2 og har vært på UL i dag pga smerter. Fikk bekreftet at alt så bra ut og skal tilbake for en sjekk neste uke også. Da kanskje det er mulig å finne hjerteslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakkefold o.l. sjekker man i uke 13, men det er vel også bare private sykehus/gynekologer som gjør denne undersøkelsen. Det er nok en del jordmødre og folk i helsesystemet som ikke er begeistret for denne undersøkelsen, siden det er en del av prænataldiagnostik, og det er jo ganske omdiskutert om dette er etisk "ritkig".

Vi tok ul med førsteman i uke 13 og sjekket om alt var i orden - synes det var veldig godt å vite at alt så bra ut, så jeg vil vel i utgangspunktet anbefale det.

Men samtidig må man jo være klar over at man kan få et annet svar også, og da står man plutselig ved det spørsmålet "Hva gjør vi nå?".

 

Lykke til med 1.ul i hvert fall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskinger. :)

 

ja,det er klart man kan få et svar men ikke hadde håpet på.

Som jeg ser det så hadde det for min del vært bedre å få vite at barnet ditt ikke er helt friskt tidlig,og så bære det frem,enn å få vite det under fødselen.

Det må være et større sjokk tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...