Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Har du fått en negativ reaskjon på ditt navn, eller ditt barns navn? Har du opplevd mobbing kun pga navnet? Jeg har et helt normalt fornavn føler jeg selv, og har ikke fått noen reaskjoner på det. Ikke så mange som heter det, men det er vanlig for det om. Kort og greit. Har lest her inne at det er fælt da, men men.. Babyen min sitt navn har jeg derimot fått reaskjoner på, men det er et helt normalt navn, bare litt "ukjent" her, også har jeg og mannen valgt en stavemåte som er mer britisk enn norsk, for mannen er halvt britisk. Er kun fra min familie de reaskjonene har kommet. Navnet kan staves på mange måter. Men det er ikke slik at han vil ha problemer med å stave det, eller at måten er fancysmancy.
♥Nemi♥ Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Har aldri fått negative reaksjoner på mitt navn, men forventer det på barnet mitt sitt navn hvis vi får ei jente. Grunnen for dét, er fordi det mest sannsynlig blir for sjeldent.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Har lest her inne at navnet vi har valgt til vesla i magen er fullstendig oppbrukt osv, men jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre. Vi og resten av familien syns det er et navn som passer oss og ikke minst den lille i magen
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Yngste heter Marianne og et par venninner av meg har hatt nerver til å si at vi valgte et alt for kjedelig navn.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Ja, jeg har fått mye rare kommentarer på mitt eget navn. Ikke blitt direkte mobbet, men jeg hadde perioder i tenårene hvor jeg kviet meg enormt for å presentere meg, og noen ganger sa jeg at jeg het noe annet for å slippe reaksjonene. Jeg har et oldnorsk navn som mange syns er rart eller stygt. Det er først nå når jeg nærmer meg 30, at jeg har begynt å akseptere navnet mitt og er til og med litt stolt av det. Men har vært mye bitter på foreldrene mine for valget av navnet mitt Så da jeg fikk datteren min, ga jeg henne navnet jeg selv ønsket meg hele oppveksten. Verdens vakreste navn, men mye brukt de siste årene. Ligger vel på topp 20 lista over navn. Men har også gitt henne et mellomnavn som er ganske sjeldent. Så kan hun få velge selv hva hun vil bli kalt
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Jeg elsker sjeldne navn!! Har valgt et spesielt navn til sønnen min, og får maaaange dårlige responser på det. Utrolig hvor frekke det går an å være :-(
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Jeg har et sjeldent navn, og er ikke akkurat blir på foreldrene mine for det. Mange som ikke oppfatter navnet, skolekamerater som sa at det ikke var et navn osv. En annen ting er at en blir så lett identifiserbar. Har hendt meg to ganger at eklinger jegikke har villet gitt telefonnr mitt til har funnet det ved hjelp av fornavnet. Skulle gjerne hatt et litt mer vanlig navn. Men ikke et på topp 20.
Gjest Skrevet 11. februar 2010 #8 Skrevet 11. februar 2010 Jeg har ogsaa et navn bare 5 i Norge har eller noe saant. Det er ikke bare en fordel det nei. Men navnet mitt virker normalt nok til at jeg ikke kan huske aa ha faatt noe saerlig kommentarer paa det da. Barna vaare har middels vanlige navn. De risikerer ikke aa vaere en av mange som heter xxx i klassen, men det er heller ikke slik at ingen heter det samme ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå