carinaol Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Usch da sprakk en hemorroid idag, ikke stor blødning men en sprekk. Begjynte med Alco.anal salve i går. Kan fortsatt trykke inn de to hem. så det gjør ikke vondt. Må man søke lege for dette eller skal jeg ta en sjanse på at det går over så fort trykket forsvinner? Man vil vel ikke operere en gravid? Tips på lindring?
nina__marita Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Det beste som jeg har prøvd er rett å og slett å legge en ispose på hemoridene..det trekker dem sammen og stopper blødninga..men husk å ikke legge isen rett på huden også smøre med krem..
Bellbaby Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 Jeg har også fått tips om å ise de ned. Det startet på meg i forrige svangerskap og de skrumpet nesten helt inn i løpet av 1 års tid etter fødsel. De forsvant aldri helt, og jeg vurderte operasjon. Men siden jeg skulle ha et barn til gadd jeg ikke det, og nå som jeg er gravid igjen har det kommet tilbake for fullt. Når jeg har født dette barnet skal jeg daglig legge is på (for øyblikket orker jeg ikke, det er ikke behagelig og kommer sikkert igjen etterhvert som jeg blir større), ifølge jordmor skal de da etterhvert kunne forsvinne. Siste utvei blir operasjon (laser..?). Fikk tidligere tips her inne om å prøve Xyloproct rektalsalve, men har ikke somlet meg til å kjøpe det ennå og er skeptisk til å bruke det mens jeg er gravid. Men det er også en mulighet som kan prøves :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå