zadine Skrevet 11. februar 2010 #1 Skrevet 11. februar 2010 Jeg er gravid, uke 13+4 og har de siste dagene hatt sinnsykt vondt i hodet. Det begynnte på lørdag kveld, men da med influensalignende symptomer, verken i kroppen gav seg på mandag, og gikk over i forkjølelse. I går hadde jeg vondt i hodet hele dagen, tok 6 paracet i løpet av dagen, men ikke noe hjalp. Jeg la meg med vondt i hodet, og våknet midt på natten med en sinnsyk hodepine. Sovnet igjen med en gang. Men våknet i dag morges med svak murring i hodet, og nå har det bare blitt sterkere. Jeg har tatt 2 paracet i dag også, men det hjelper ikke. Begynner å bli litt engstelig for om noe annet enn en forkjølelse kan være galt. Jeg kan ikke ringe legen fordi jeg sitter i nordsjøen, og skal ikke hjem før 23 febr. Noen som vet om dette er noe jeg bør være redd for? Jeg vet at man skal være obs på hodepine senere i svangerskapet, men usikker nå så tidlig...
Money Skrevet 11. februar 2010 #2 Skrevet 11. februar 2010 Hei! Hodepine kan komme når som helst i svangerskapet, og kan ha flere årsaker. Jeg har nå slitt med det i tre dager, er på fjerde dagen nå. Har ikke tatt paracet selv, prøver heller å "kurere" det ved å finne ut hva det kan være. Har passet på å drikke MASSE vann, og spiser også flere skiver med leverpostei og grønnsaker som inneholder mye jern i løpet av dagen. Hodepine kan forekomme ved jernmangel visstnok. Hodepinen har avtatt for hver dag, men er der fremdeles. Og jeg har som deg forskjølelse i tillegg. En plage dette, når jeg jobber skift og stirrer i en skjerm hele arbeidstiden. Er selv 15+1. Lykke til!
Reflexia Skrevet 11. februar 2010 #3 Skrevet 11. februar 2010 jeg er 15 +1 idag og har sliti med kraftig hodepine siden positiv test...er desverre noe som blir veldig plaget... prøv med maaasse vann,hvil så ofte du kan,spis små regelmessige måltider ofte...stå opp og legg deg til sammen tis hver dag om mulig...og så tar du kontakt med legen når du kommer hjem! forferdelig å gå rundt sånn! god bedring!!
zadine Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2010 takk for svar. Jeg har slitt med hodepine til vanlig, men pleier å være fri for hodepine når jeg er gravid. Det pleier å være en befrielse de månedene. Jeg klarer ikke å kurere med annet, jeg drikker på vann som det står etter. Spiser sundt og grovt. Har ikke jernmangel ifølge siste legesjekk. Ulempen med å være her ute er at arbeidstiden min er 12 timer pr dag uansett, jeg kan ikke bare hvile så ofte jeg føler for det. Jeg har sett meg nødt til å kutte treninga her ute for å få nok hvile, så jeg legger meg tidlig, og står opp like tidlig hver morgen. Fikk nettopp beskjed av sjefen at hvis jeg ikke klarte å yte 100% måtte de bare vurdere om jeg skulle være her ute i det hele. Hun kunne ikke gå med redusert crew. Men det måtte jeg jo kjenne på selv. (Jo, jeg skulle ønske jeg heller var hjemme, og jeg hadde nok hatt godt av å være hjemme, men jeg fikser ikke måten hun sier ting på. Ble kjempesåret jeg, for jeg har alltid ytt både 100% og 110% for firmaet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå