Gå til innhold

Hatt menssmerter i hele natt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt har jeg sovet veldig dårlig.. Våknet etter kun en times søvn av at jeg hadde menssmerter..og sånn har det pågått i hele natt.. Har våknet flere ganger og hatt skikkelige mensmurringer.. Men, nå har det gitt seg..

Er 38+1 i dag.

Kjente jeg ble litt redd når jeg våknet i natt.. Redd for at det skulle være starten på fødsel.. Jeg vil jo ha babyen ut nå, pga mye plager..men, samtidig er jeg redd for det ukjente siden jeg er førstegangsfødende.. Redd for smerten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du har hatt maserier, ikke noe godt men hjelper i det minste på modning:O)

Jeg er sikker på at du klarer fødselen kjempefint når den setter igang!!! Det gjør jo selvfølgelig vondt, men smertene er der for en hensikt så det gjør det lettere å takle syntes iallfall jeg med førstemann. Jeg hadde en kjempefin og lett fødsel på 5 timer uten smertelindring den gangen. Ikke et sting heller kanjeg trøste deg med:O) Jeg var vel heldig, men jordmor mente at det hadde spilt en stoooor rolle at jeg klarte å være så avslappet og la kroppen gjøre jobben sin. Prøv å tenk sånn at du vet ikke hvordan det er, så du får bare finne det ut etterhvert og prøve å flyte med.

Tror egentlig vi alle er redde for smertene innerst inne da, selv om mange påstår at de ikke er det. Det er en underlig følelse av skrekkblandet fryd å tenke på fødselen:O)

Dette klarer du garantert finfint!!!!

Skrevet

Jeg har også hatt en dårlig natt i natt, er i uke 38 (37+3 tror jeg).. Det blir vel noen sånne netter framover tenker jeg! Jeg skjønner godt du ble litt redd i natt når du tenkte det kanskje var i gang.. Husker fra forrige gang når jeg skjønte at fødselen var i gang at jeg hadde en sånn følelse av skrekkblandet fryd. Denne gangen er jeg redd jeg kommer til å tenke: Åh, NÅ HUSKER jeg hvordan det var, og da vet jeg ikke om det blir så mye fryd der :D Men det er jo bare en kort periode vi skal ha så vondt, for så å endelig få møte babyen vår og få kroppene våre tilbake :) Lykke til når det starter...

Skrevet

Hei Egget!! Så gøy at du nærmer deg termin! Tiden går jammen meg fort!!! Sånne mensmurringer hadde jeg også noen dager før jeg fødte. Hele dagen hadde jeg sånn, men det gikk over dagen etter. Så er nok noe som skal modnes ja! ;)

Ønsker deg masse lykke til med fødsel! Går så bra så!! :)

klem fra oss

Skrevet

Takk for gode ord jenter!!

Veksler hele tiden mellom å "glede" meg til fødsel til å bli redd... Det er ganske skrekkblandet fryd dette her ja... Man gleder seg til å endelig få møte babyen i magen og til å få tilbake kroppen sin, samtidig som man skal gjennom en skikkelig smertefull fysisk utfordring... Huff... Skumle saker :-P Men, jeg skal prøve å slappe av, og det hjelper å tenke på at det er hensikt med smerten! Som jordmora mi sier, uten smerten kunne vi ikke født...smerten er til for å hjelpe kroppen og for å få ut barnet.

Skal til jordmor etterpå, får nevne denne natten for henne.. Har ikke kjent det så godt før.. Har hatt menssmerter innimellom, men ikke sånn som i natt.. I natt begynte jeg å kikke på klokka i tilfelle det var nødvendig å ta tiden..

Håper ikke det er så altfor lenge til fødsel.. Jeg vil få dette overstått :)

Skrevet

Hei Egget. Håper noe er på gang for din del så du slipper å gå med så dårlig form mye lenger! Sender deg masse fødselstanker:) Lykke til dersom noe skjer...

Skrevet

Jeg er 34 uker, og har allerede begynt med litt maserier. I natt har jeg våknet av at jeg har hatt skikkelig hard mage og mensmurringer et par, tre ganger... Synest det er litt tidlig med så kraftige kynnere, men det er kanskje vanlig som andregangs?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...