Gå til innhold

Hvor ofte går dere til sv kontroll fra uke 38?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte har dere svangerskapskontroller fra uke 38? Jeg var på siste kontroll går, uke 38+5 og dette var min siste kontroll. Nå har jeg ingen flere satt opp og skal bare kontakte legen min hvis jeg ikke har født i uke 40. Hvordan har dere det ang dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg var på kontroll i dag, er 37+6 nå.

Fikk ny kontroll om 1 å en halv uke. (uke 39+4)

fikk også beskjed om at hvis jeg hadde født før den tid, var det ingen vits i å komme på kontrollen ;)

Mvh

Skrevet

Jeg har fått beskjed om kontroll minimum to ganger i uka fra uke 36 (er 37+4 nå), men det er pga høyt blodtrykk og tidligere HELLP+preeklampsi. Vet ikke hva som er normal praksis.

Skrevet

Jeg skal på kontroll hos jordmor idag, 38+1, og legen ville ha meg til kontroll neste uke også, 39+1.

Skrevet

Man skal vel egentlig på kontroll en gang i uken fra uke 37?

Jeg har i alle fall fått beskjed om det, og dette er mitt andre, problemfrie svangerskap, så ingen grunn til at jeg skal ha ekstra oppfølging heller...

Skrevet

Har vært på kontroll hver uke annenhver gang hos jm og fastlege siden uke 36. Er 39 uker i dag, skal til fastlegen igjen på mandag, og har allerede blitt satt opp til time igjen etter det hos jm to dager etter termin:-)

Skrevet

Denne jordmoren din ninayngve.... hmmmmm jeg ville bestilt en sv.skapskontroll hos fastlegen i uke 39 jeg!

Skrevet

Ble kalt inn 1 gang i uka fra uke 37. De må sette deg opp til time og hvis du ikke kommer vet de jo hva som har skjedd eller holder på å skje. Jeg er på overtid nå og fra uke 40 har jeg vært til kontroll hver 3-4 dag. Skal til legen i dag og overtidskontroll på sykehuset på mandag.

Skrevet

I følge "Retningslinjer for svangerskapsomsorgen" så er det anbefalt kontroll i uke 8-12, (ultralyd i uke 18), 24, 28, 32, 36, 38, 40 og 41 (deretter overtidskontroll på sykehus). Individuelle grunner kan gi hyppigere kontroller, og det er heller ingen krise om noen blir forskjøvet litt.

Selv har jeg gått hver måned gjennom hele svangerskapet pga høyt blodtrykk, og skal nå gå minst en gang i uka (er i uke 36+2).

Skrevet

Er i uke 36 og går til kontroll hos lege hver uke. Etter hva jeg har forstått skal man til kontroll hver uke frem til fødsel.

Skrevet

Jeg er 37+4 i dag, var hos JM på tirsdag som var, skal igjen på torsdag 18 feb, så skal jeg til legen 22 feb. og ny kontroll hos JM på termindatoen 2 mar. så jeg skal til kontroll hver uke frem til termin.

Skrevet

Hehe Helverine:) Det er stor forskjell på praksis til jordmødrene og legene:) Men i dette tilfellet mener faktisk jordmor at jeg burde satt opp ny time, men hun reiser på ferie.. Så jeg må ringe legen. Heldigvis er jeg ikke redd for å ringe å mase på legen da, så jeg tar en tlf til uken... merkelig, virker som de ikke vil sette opp time på legekontoret sånn i tilfelle jeg har født for å slippe at en pasienttime går til spille...:)

Skrevet

jeg hadde kontroll på onsdag, og skal ha en neste uke...og uka etter der skal jeg ha planlagt keisersnitt....så ble 2 kontroller på slutten:)

Skrevet

den siste mndn så går du en gang i uka helt til babyen kommer...

Skrevet

Jeg går til gynekolog og er hos han 1 gang pr uke fra uke 38. Det var jeg sist og.

Har ingen problemer i svangerskapet.

Skrevet

Jeg er i uke 32 nå og går kun til lege. Når dere sier dere er på kontroll hos legen, hva blir gjort på den kontrollen?

Er det kun blodtrykk, urin, hjerte osv..eller er det gynokologisk undersøkelse i tilegg?

Skrevet

Jeg er 37 uker på tirsdag og min jordmor har satt opp kontroll hver uke framover nå.

Skrevet

Legen min sjekker blodtrykk,urinprøve, måler magen og tar ultralyd.

Dette er en gynekolog, ikke fastelegen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...