Anonym bruker Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Jeg lurte litt på...jeg har gått 2 år på sykepleiehøgskolen,har igjen en muntlig eksamen før jeg får begynt på 3 og siste året.Jeg sluttet i 2007,uten permisjon,og fikk to tette barn,og nå lurte jeg på om man må ta mye på nytt eller ta opp igjen osv,,eller om det bare er å hoppe på igjen? noen som vet? takknemlig for svar;)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2010 #2 Skrevet 25. mars 2010 Tja, har ingen erfaring akkurat med sykepleierutdanning, men det pleier jo å være sånn at høgskolene har "konte-eksamener" om sommeren/tidlig på høsten for de som strøk eller av en eller annen grunn ikke kunne møte på vårens eksamener (f.eks. pga sykdom). Så jeg vil egentlig tro at hvis du bare tar kontakt med en rådgiver på skolen (snarest!), så bør det være mulig for deg å begynne på igjen i 3. klasse til høsten, forutsatt at du f.eks. tar denne siste eksamenen til sommeren/høsten. Eller kanskje du kan ta den som privatist alt nå til våren, hvis du tror du rekker å lese nok til da? Kjenner mange, deriblant meg selv, som har fått laget ganske så spesialsydde opplegg for studiet når barnefødsler, sykdom o.l. har kommet i veien for å følge standard framdrift. MEN, det krever at du selv står på og maser på skolens rådgivere og faglærere! Det beste hadde selvfølgelig vært om du søkte om permisjon fra studieplassen da du ble gravid, skjønner egentlig ikke hvorfor du ikke gjorde det? Det beste nå er kanskje å snarest avtale et møte med noen på skolen og møte opp selv en dag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå