Piipii Skrevet 11. februar 2010 #26 Skrevet 11. februar 2010 Vi har alltid lest for våre barn og helt fra de var nesten nyfødt faktisk. Og syns det er en kjempe koselig avsluttning på kvelden og jeg ser hvor mye barna setter pris på det. Og ikke minst hvor glade de er i bøker. Vi bruker ikke lang tid på å lese, kanksje 5-10 min for minstemann, han er 2,5 år og ca 10 min på største som er snart 5. Var ikke noe problem når de lå i sprinkelseng heller, enten så satt de på fanget eller så satt de i sengen og jeg på utsiden og leste.
askeladda Skrevet 11. februar 2010 #27 Skrevet 11. februar 2010 Leser bok for gutten på 2,5 år ja. Synes det fungerer fint som kveldsrituale og har ikke noe problem med mas om å lese mer og mer. Gjør det mest for ritualets skyld, har blitt en vane. Leser mye llers i døgnet,blir bare litt på kvelden.
Odine! Skrevet 11. februar 2010 #28 Skrevet 11. februar 2010 Vi leser ikke på senga, men vi leser for dem på andre tidspunkter. Det er viktig at barna blir glad i bøker og lesing.
Simply Skrevet 11. februar 2010 #29 Skrevet 11. februar 2010 Nei, det tror jeg kun har skjedd ca. 10 ganger. Minsta på halvannet år river bare boka ut av hendene mine og vil lese selv, hvis hun ikke får boka så løper hun bare av gårde. Eldste på snart 4 år har vist litt interesse for det etter sommeren, men ikke før det. Når vi leste om kvelden så begynte han bare å turne rundt i senga, så da ser jeg ikke poenget. Men, vi leser gjerne på dagtid ol. Det MÅ ikke være ved leggetid for at det skal være kvalitetstid og for at barna skal lære nye ord : )
Mammaaaaaa Skrevet 11. februar 2010 #30 Skrevet 11. februar 2010 Leser av og til. Men no for tida er eg så sliten om kvelden at eg legger dei, koser litt og sier natta og går.. Prøver heller å lese litt andre tider på døgnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå