Gjest Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Litt sutring fra denne snuppa og kanskje fler som kjenner seg igjen? Jobber som personlig trener, instruktør og gymlærer. Og merker nå at kroppen min takler det styret ganske dårlig. Legen kjefter og ber meg vurdere sykemelding, fordi jeg presser meg selv for hardt. Men så møter jeg de "perfekte" gravide på jobben som klarer å holde timer, husarbeid og energien på plass mens de sjonglerer med tusen andre ting. Og saken ble ikke bedre da jeg fortalte at jeg måtte snart gi meg med dette. Da sa hun ene instruktøren: ja jeg hadde timner til dagen før jeg fødte. Men det er jo forskjell pp folk så.....GRRRRR, ja jeg vet det og jeg føler meg ikke særlig bedre av sånne kommentarer..............hormonell og jævlig som jeg er
utrolig78 Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Føler med deg:) Man må rett og slett bare ignorere slike kommentarer. Svangerskap er like ulike som oss damer, så det som passer for en, funker muligens helt elendig for noen andre. Sånn er det bare!! Sliter selv med at jeg, som alltid er i 120 og kan gjøre tusen ting på en dag, nå er i -20... Hmf.. Men sånn er det bare! Vi får bare lytte til kroppen, og heller komme sterkere tilbake ) Man kommer ingen vei med å presse seg for langt, det resulterer bare i negative ting, både for mor og barn. Trøst deg med at vi er flere som ikke kan holde på som før:) Lykke til med resten av graviditeten )
Monique8 Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Skulle tro at instruktører ville ha nok kunnskap om kropp osv til å vite bedre enn som så. I mitt 4.sv,sk trente jeg irsk dans(riverdans) til 3 dager forbi termindato, super form hele veien. Men det neste sv.sk satt jeg på rævva hele veien fra jeg var 3-4 mnd på vei. Kunne knapt gå 50m uten å holde på å dø. Ikke bare forskjell på folk, men kan og være enorme forskjeller fra sv,sk til sv,sk hos samme person. Hør på legen din, og gi en stor f*** i sånne "perfekte" (les: ignorante) mennesker )
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 11. februar 2010 #4 Skrevet 11. februar 2010 Du har min fulle forståelse!! Skal sies at jeg var en av de som kom med kommentarer før.. MEN det var før jeg ble gravid med nr.3! Etter 2 spreke og sunne svangerskap, fikk jeg et helt grusomt ett, med oppkast, lavt BT og massevis av plager! I ettertid ser jeg nesten at jeg hadde godt av det.. Trodde nemlig at gravide som var sykemeldte var hypokondere.. Det tror jeg min mannlige lege tror også.. siden han presterte og gi meg diagnosen "deprimert" fordi jeg var dårlig!! (Er det rart man blir lei, når man må ta sats fra senga og inn på sofaen for å komme seg dit uten å gå i gulvet?!)... I tillegge hadde jeg såklart dårlig samvittighet ovenfor de to andre barna mine, som jeg følte ble forsømt, siden jeg hadde mer enn nok med megselv.. Jaja, nei... vi gravide må lære oss å drite i hva andre sier og tror. BLir også irritert av at alle skal kommenterer str på magen hele tiden.. enten er den for stor, eller for liten! OG ALLTID er det tykke folk som sier at man er stor... (Hallo, jeg var ikke stor i det hele tatt... 56kg i uke 25...?)... nei, dette er mitt siste svangerskap, og det skal NYTES!! =)=) Sykmeld deg hvis det er legens anbefaling! Du kan føde for tidlig hvis du tar deg vann over hode. Det kan det umulig være verdt!
nicki82 Skrevet 11. februar 2010 #5 Skrevet 11. februar 2010 Har ingenting annet å si enn at det finnes en del dumme folk der ute!! Lykke til med svangerskapet, og vit at du har mange på din side Kleeeemmmm
FrkVips Skrevet 11. februar 2010 #6 Skrevet 11. februar 2010 Hei. Jeg jobber også som instruktør. Er gruppetreningsinstruktør på SATS ved siden av vanlig kontorjobb. Selv ga jeg meg med egne faste timer da jeg var i 24. uke. Begynte å kjenne at kroppen ikke var like "gira" på å ta i like mye lenger. Jeg trener fremdeles flere ganger i uka, men trenger å roe tempoet og gjøre ting litt roligere enn jeg føler jeg kan gjøre når jeg er instruktør. Da skal man jo stå foran og inspirere alle andre. Personlig har jeg bare møtt forståelse fra kollegaer på senteret, så der er jeg tydeligvis heldigere enn deg. Blir sinna på dine vegne når jeg leser det du skriver. At folk skal mene så veldig mye hele tiden.... Hver graviditet er jo så forskjellig. Ønsker deg lykke til. Tenk på deg selv og gjør det du synes du må for å få roet tempoet. Ingen kommer til å takke deg om du sliter deg helt ut.
Corneliuss Skrevet 11. februar 2010 #7 Skrevet 11. februar 2010 Lener meg til resten og støtter kommentarene med at ikke alle er like veloverveide i kommentarene sine. Er jo ganske håpløst å si det de sier, men forhåpentligvis så er de bare korttenkte. Prøver kanskje å fremheve seg selv (at de er "tøffe og sterke") mer enn å trekke ned deg? Jeg tror jeg ville ha sagt noe neste gang du er med kollegene dine. Si det du sier til oss ("jeg kjenner meg virkelig ikke bra nok til dette og legen er helt klar på at kroppen min ikke tåler det. Alle har forskjellige graviditeter og vi har tydeligvis ikke samme type svangerskap. Jeg skulle gjerne ha fortsatt med full styrke - spesielt siden dere andre har klart det, for det føler jeg på. Men det går bare ikke"). Hvis ikke kollegene dine blir litt flaue og ser saken fra din side da så har de enten ikke folkeskikk eller noe form for empati... Og da er det i hvert fall bare å blåse i de for da er det helt mørkt hos de... =O)
Gjest Skrevet 11. februar 2010 #8 Skrevet 11. februar 2010 Må bare si tusen takk for varm støtte alle sammen!!! Det gjør det litt lettere å være den som ikke er i best form. Og ja, jeg skal nå våge å sykemelde meg, og høre på den snille legen min....
Corneliuss Skrevet 11. februar 2010 #9 Skrevet 11. februar 2010 Dessuten: ser en skriver om alle magekommentarene her... Ja, hva er det for noe...? Fader så frekt! Man kan vel si at magen er fin, ellers kan man i grunnen klappe igjen. Har en kollega på jobben som ble gravid i fjor. Ble helt indignert på hennes vegne og prøvde å si ifra til flere av kollegene mine at de måtte roe seg ned på kommentarfronten. Spesielt en eldre dame (uten barn selv) var helt ufin. Sa ting som "X er jo så stor at hun sprekker snart". "Lurer på hvordan X blir seende ut i 9. mnd når hun ser sånn ut nå". "Skulle tro at X hadde trillinger" osv osv. Det værste er at det trakk med seg flere andre. Riktignok hadde hun kanskje litt større mage enn gjennomsnittet, men my God! Man snakker da virkelig ikke sånn til hverandre??? Er jo bare frekt og "rude"! Er vel ikke lov om man er gravid eller ikke! Hadde vel aldri gått og sagt noe sånt til noen med store ører eller tykk mage eller noe annet... Er jo veldig sårende! Konklusjonen er vel at det er mye merkelige folk der ute...
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 12. februar 2010 #10 Skrevet 12. februar 2010 må bare si ti HI: Ta vare på degselv og babyen i magen. Det har ingen andre noen ting med. Gjør det som er rett for dere. -- jeg er sykemeldt... og til magekommentarer... må bare fortelle... hadde besøk av ei venninne, jeg har såvidt begynt å få babymage nå..., jeg ser hun ser på magen min...flere ganger... tilslutt sier jeg... ååå... jeg ser du ser på magen min.... men det du ser er nok bare den "gamle" magen min... ---- pipa fikk en annen lyd etterpå, da hun var avslørt ;-) Skal sies at jeg "ikke liker" magekommentarer... mulig det er sånn, siden jeg har litt mage fra før ;-)
rødt&blått Skrevet 12. februar 2010 #11 Skrevet 12. februar 2010 Kunne ikke sagt meg mer enig enn det alle sier her! Ta imot sykemeldingen når legen din anbefaler deg det, så skal du se du får en annen piff når du kan ta ting i ditt eget tempo. Ikke mange månedene av livet ditt dette, så ta vare på den tida du har som gravid og finn ut av å lytte til kroppen din! Og det er like stor forskjell på gravide som det er forskjell på pupper, tær og neser, det samme gjelder gravidmager! Kanskje du er i supeform neste svangerskap, det er jo ikke (dessverre) noe du kan bestemme selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå