Gå til innhold

Flere som gruer seg til etterrier??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gruer meg til disse kommer. Jeg var helt uforberedt sist gang, for hadde jo ingen etter første fødsel. Og det sies at de gjerne bare blir værre og værre for hver fødsel Gruer meg skikkelig!!!!

Noen som hadde sterke etterrier etter nr 2, men ikke like sterke etter nr 3? Får sørge for å ha nok smertestillende i hus ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du på når livmora begynner å trekke seg sammen??

Kan ikke si jeg gruer meg noe spesielt, kjente det bare som litt mensmurringer forrige gang..

Skrevet

ja, jeg gruer fælt.. Min nummer 3 også, og jeg husker det var fælt med nummer 2.. Takk og pris for smertestillende!! :)

Og man må ligge maaassse på magen slik at livmora trekker seg fortere tilbake. :)

Skrevet

nei det merka jeg ikke noe til.....fødselen var så jævlig at jeg hadde vel ikke merka noe etterpå uansett....

Skrevet

Ja jeg gruer meg til det!! Hadde masse etterrier og mye vondt etter nr 1, var sånn at tårene spratt. Så jeg har vel antatt at det blir det samme eller verre med nr 2. Men så leste jeg på anonymforum eller var det skravlesiden om flere som hadde hatt vondt med nr 1 og 3 og ikke med nr 2 og 4 og lignende, så man kan jo håpe at det ikke oppstår hver gang eller blir verre for hver gang. Lenge leve optimismen!

Skrevet

Hørtes ikke noe særlig ut. Jeg hadde ingen etterrier som jeg merket med første mann, men om det kommer denne gangen har jeg ikke tenkt på...

Har det vart lenge? Mange dager? Apotek og smertestillende here I come!!!!

Skrevet

Vet om ei som fikk det timer etter KS. Hun lå å skrek lenge da ja...

Skrevet

Ja! Husker med de to første at det var sinnsykt vondt!! Med førstemann visste eg ikkje om det ein gong, så trudde noe var alvorlig galt med meg...

Skrevet

Det hjelper ikke med smertestillende uten resept, hvis det er skikkelige etterrier:(

Flere som har fått morfin for å "overleve"

Gruer skikkelig til denne tredje gangen, for det gikk fra ille til utholdelig fra nr en til nr to....

Skrevet

Gruer meg også. Nesten mer enn til selve fødselen. Da vet du jo att du har noe fantastisk i vente. Men når etterriene kommer så vil du bare vere i fred og slippe mer smerter. Syntest det gikk greit med første mann. Men med andre mann var det helt grusomt. Livmoren trekte seg ikke sammen skikkeligt med andre fødsel. Så fikk en sprøyte for att livmoren skulle trekke seg sammen. Fikk beskjed om att etterriene sikkert var ekstra intense pga det. Så nå håper jeg bare att det ikke skal bli fullt så vondt denne gangen. Men visst det bare blir verre og verre for hver fødsel, så er vel det lite sannsynlig.

Skrevet

Jeg hadde faktisk ikke tenkt noe over det før jeg lå og amma på barsel etter fødselen.

Guuuuuuuuri hvor vondt.

Nå skal det sies at dette var etter fødsel nummer tre.

Skrevet

Jeg hadde etterrier som var like ille som riene under fødselen. (De siste riene før 10 cm) Og jeg lå og vrei meg hele natten. Så på morgenen kom det en pleier og gav meg tabletter.. Denne gangen skal jeg ta tabletter med en gang tenker jeg, hvis de blir ENDA værre en sist.. Huff og gru!

Skrevet

Fikk noen fine grønne piller jeg:-) Det er bare å spørre etter smertestillende, så får du:-)

Skrevet

Jaaaaa, det gruer jeg meg til! Var helt ufoberedt med førstemann. Hadde keisernsitt og trodde ikke man fikk etterrier da, men gjett om! Var ikke så jeg skreik, men det ble dårlig med søvn den første natta, ja...

Skrevet

Nei gruer meg ikke til etterrier - kanskje fordi jeg ikke aner hvor vondt det gjør ^_^

Skrevet

Jeg har begynt med forberedende homeopatisk behandling. Arnica montana. Dette hjalp meg forrrige gang da jeg grudde veldig for etterrier. De hjelper livmoren til å trekke seg sammen ,men uten de vonde etterriene. Jeg hadde bare blødning i en uke etter fødselen også, noe jeg velger å tro har sammenheng med denne medisinen. Ring en homeopat, det skader ikke!!

Skrevet

er det ikke mest vanlig med etterrier når du har tatt ks,lurer jo kroppen på en måte da,så da kommer de vell uansett ??

Skrevet

etterrier er noe alle har men som de fleste førstegangs ikke kjenner stort til. det er jo når livmora trekker seg sammen etter fødselen. det blir visstnok verre etter hver fødsel men ingen regel uten unntak. man kjenner det spesielt godt når man ammer. alt fra svake menssmerter til skikkelige rier.

ikke mest vanlig ved ks nei. livmora skal jo trekkes sammen uansett og har ingenting med fødselsrier å gjøre så da spiller det fint liten rolle om man har "lurt" kroppen for fødsel.

men nei, jeg gruer meg ikke enda. jeg kjente ikke så veldig mye annet enn litt menssmerter etter førrige fødsel og kun når jeg ammet så har ikke peiling på hvordan skikkelig etterrier kjennes ut. men kan godt hende jeg gruer meg til nr3 dersom det blir ille etter denne;)

Skrevet

´JA. Jeg gruer meg villt:( Gruer meg mer til de enn selve fødselen. Med nr 1 og nr 2 var det bare som svake menssmerter.

Men med nr 3.....å hjelp. Det var som å ta fødselen en gang til, men denne gangen uten bedøvelse. Smertestillende hjalp en times tid, også var det like ille igjen.

Tror nok det blir verre for hver fødsel dessverre. Jeg får krysse fingra for at 4.gangen merker jeg litt mindre.

Skrevet

Huff har ikke tenkt på disse etterriene engang jeg!! Har liksom trodd at de ikke var verre enn at man kunne ta seg et par paracet, uvitende og naiv førstegangs vetu...

Er det noen smertestillende medikamenter som går over i morsmelka? Samboeren min har tramadol og tramagetic liggende her hjemme, kan jeg isåfall ta dem? De er ganske sterke og det er en sånn trekant på dem om at det er bilkjøring forbudt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...