Pooh Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 ........oppkastet kun har vart få timer? Sønnen vår har kastet opp tre ganger i ettermiddag/kveld. Nå har han sovnet og har ikke kastet opp på ca 1 1/2 time. Kan det være at det blir med det? Og er det mange som har klart å slippe unna selv om barna har vært syke? Vet at det er vanskelig å svare på sånt, og at det sikkert kan komme mer, men alltid godt å høre hvis noen har opplevd at det har gitt seg så fort. :-) Jeg har omgangssykeskrekk. ;o)
It's all about me Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Her er det bare minstejenta som har hatt omganssyken. Hun kastet opp masse, men over få timer. Den delen varte vel bare en halv dag ca. Ingen av oss andre ble smittet.
FruTB Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Hehe, skjønner godt at du håper. Her er vi akkurat ferdige med omgangssyken. Første gang Bo kastet opp natt til forrige søndag) så gikk det faktisk hele 2 dager før han kastet opp igjen. Deretter gikk det 1 døgn, også kastet han opp 2 dager i strekk - så var det over. Diarebleiene varte i hele 8 dager. Dette var rota-virus (veldig vanlig omgangssykevirus). Vi har bodd på sykehus i et par uker nå, og jeg har delt seng med ham, men det eneste jeg har merket har vært at jeg har vært litt løs i magen noen netter. Pappan ble ikke smittet i det hele tatt. Tror vi voksne tåler det litt bedre
*Bo*og*Junior* Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Hadde omgangssyken i hus for ett par uker siden, og det var jeg som fikk det værst. Jeg spydde i ca 12 timer, å så ga det seg. Men hadde da diare i en uke. Mini på 5mnd spydde 2 ganger, å så diare i en uke. Heldigvis så ble mini syk når jeg var ferdig, men han var i fin form og oppførte seg som normalt ellers.
*smula* Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Lillegutt kastet opp 3 ganger mandag, så ingen ting før natt til onsdag igjen. Det har ofte vært sånn her hos oss, at han kaster opp mye en dag, så går det en stund før han begynner igjen. Tror det er ganske vanlig, derfor 48timers-regel i barnehagen.
kitty08 Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Det følger gjerne diare etter oppkast, og den varer lengre ... Her var det oppkast på søndag. Dårlig appetitt og løs mage hele uka. Frisk igjen på lørdag. Så en hel uke hjemme ... God bedring til lillegutt!
♡ A & E ♡ Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Jeg fikk omgangssyken. Kastet opp tre ganger i løpet av 4 timer. Ingen av de andre fikk det (vasket og brukte sånn steriliseringskrem for hver "omgang" og vasket toalettet. Ja, jeg har en smule angst for denne omgangssyken )
___ Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Her hadde ene jenta 3 timer med kvalme og oppkast deretter en dag symptomfri før hun fikk diare i 4 dager. Legg til 48 timer symptomfrihet før hun kan gå i barnehagen så betyr det 8 dager hjemme etter at hun har følt seg dårlig i 3 timer. Håper ikke vi andre får det samme.
Tante Gustava Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 Eldstegutt var sutrete og kastet opp 2 ganger. Jeg hadde diare en dag, og kastet opp en gang på kvelden. Fin form dagen etter. Pappaen og lillebror fikk det ikke
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 11. februar 2010 #10 Skrevet 11. februar 2010 Eldstemann kastet opp forrige onsdag morgen mellom 04.30 og 07.30. Var jo ute av form et par dager, men altså ikke mer oppkast. Både Bestemor, Pappa og jeg har vært uggene etterpå. Lillebror har klart seg fint. Trodde det var over, men Pappa har vært sjuk siden mandag. Kun oppkast mandag på han, men nå er han hos legen... Oppkast er det verste!!!!
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. februar 2010 #11 Skrevet 11. februar 2010 Guttungen kasta opp hele natt til onsdag forrige uke, og var fin igjen dagen etter. Jentungen kasta opp lørdagskvelden/natta nå i helga, og var fin på søndag. Kasta opp igjen på mandag og har liggi på sofaen siden... prøvde seg en tur i bhg igår, men det spørs om hun ikke syntes det var litt i meste laget. Nå er hun hos pappaen, så aner ikke hva slags form hun er i... Jeg kasta opp i går ettermiddag, og var noget slækk utover kvelden....Er mye bedre idag, og har klart å spise 2 brødskiver! Lykke!
melkekua™ Skrevet 11. februar 2010 #12 Skrevet 11. februar 2010 Snuppa mi hadde det slik som din.....kastet opp 3 ganger og så sa hun: nå er jeg frisk. Ikke noe som antydet på at det kom noe mer etterpå. Alt hun begynte å spise på holdt seg nede, måtte holde igjen mat for hun var så sulten. Det skjedde aldri noe mer.... det er 1 uke siden. Men nå kan det virke som hun brygger på noe igjen.....de ringte fra bhg nå nettopp, hun virket ikke i form, frøs og sov :-s (hun er 4,5 år). Gubben er og henter henne nå, så får vi se hvordan dette går. Vi andre har forresten ikke blitt syke....ennå.....
2søtesmåh Skrevet 11. februar 2010 #13 Skrevet 11. februar 2010 Man tror det er det "andre" viruset som går..Ikke NORO, men det på R.... Det smitter lettest hos eldre folk og små barn..Derfor sykehjem og barnehager er hardt rammet.... Det er et virus som ofte varer lenger, ikke "ferdig på få timer";- det vil si det kan ofte starte med oppkast og så diare i noen dager etterpå..Eller oppkast flere dager på rad... Det positive er at skolebarn og voksen ikke smittes like lett, og får ofte "bare diare"/løs mage.....Om man ikke er skikkelig uheldig og får i seg mye eller har redusert immunforsvar/mage...Da blir man som regel mer langvarig og VERRE syk med detet viruset..ER det jeg har konkludert med etter å ha lest om de, og sett hvrodan denne omgangssyka sprer seg vs den "vanlige NORO":... Noro viruset er hissigst og lettest smittsomt blan skolebarn og unge voksne..... Jeg har også "spyskrekk"::.Passer seg aldri..Men om vi berger bare ei uke til hos oss, så skal jeg prøve og slappe av, for da er det ingenting "viktig" på tapete, så jeg kan ta en fridag eller 5 grunnet egen og barns sykdom uten at det blir "krise" eller vi går "glipp" av noe viktig...) Sender min dypeste sympatierklæring til alle dere som henger over bøtta eller sitter fast på do ( eller *skrekk og gru* begge deler) i disse dager....Dere har min medfølelse til de grader.
Pooh Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #14 Skrevet 11. februar 2010 Takk for alle tilbakemeldinger! Jeg var nok litt vel optimistisk i går kveld. Sønnen vår, som er 6 1/2 år, kastet opp noen flere ganger utover kvelden, men heldigvis bare et par dråper i løpet av hele natten. Han var fryktelig slapp og blek på morgenen i dag, men fikk etter hvert lyst på litt mat. Han fikk akkurat det han ville ha og spiste (jeg krysset fingrene for at det ikke skulle komme opp igjen). Nå er dette flere timer siden, og jeg merker at humøret hans stiger og ser at fargen er på vei tilbake i kinnene. Deilig. Så nå krysser jeg fingrene for at det blir med det!!!! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå