....mammatilto... :))) Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Jeg har termin 26juli og venter da nr.2. Jenta våres blir 3år i Oktober, og jeg sitter og grubler på om vi får behov får en ny vogn eller om vi skal kjøpe tvillingvogn. Mannen min har en slik jobb at han jobber sent av og til og da må jeg gå til barnehagen og hente jenta våres, så sitter og lurer på om det da hadde vært kjekt med ei tvillingvogn. Eller så har vi Qunny xl vogna med hardbaggen, har sportsdelen nå som jenta våres bruker og sove i i bhg. Men vist vi kjøper ny enkel vogn så må vi kjøpe en ny lettere vogn slik at ho får sove i bhg, eller så blir det tvillingvogn og da kan ho fortsette bruke den ho har nå. Uff vanskelig altså,har ikke plass til tvillingvogn i bilen så blir bare til og fra bhg - til byen osv .... Har heller ikke råd til ny bil enda. Men det enkleste blir vel og bruke vogna etter storesøster og finne en enklere vogn til henne :-))
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Her en storesøster 21 måneder, så vi har kjøpt en tvillingvogn, men vi har ikke brukt den så veldig mye enda. Men, vi har ikke så lang vei til barnehagen, så det hender hun går. Ellers så synes jeg det er enklere å ha mini i et sjal. Siden du ikke har termin før i juli hadde jeg sett det an litt, mye kan skje før den tid, kanskje jenta deres kan gå til barnehagen selv innen den tid...?
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 ville brukt vognen etter storesøster og kjøpt ett søskenbrett til den. så ville jeg aventet situasjonen med å kjøpe ny vogn til henne før det nærmer seg.. Det er jo godt mulig hun har sluttet å sove til den tid. vi venter nr 2 i juli og vesla blir 3 i august, jeg skal kjøpe ny vogn men det er fordi vi ikke har bag til den vognen vi har no, så den selger vi sikkert. vesla skal da få ett ståbrett til vognen til babyen. men vår datter sover ikke i bhg lengre og vil aldri sitte i vogn, så det er nok individuelt.
Gjest mphs Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Tror du hun vil sove i bhg. så lenge? Hun er jo nesten 3 år etter sommerferien. Vi har 2,5 år mellom våre og har ikke brukt tvillingvogn. Vi går til og fra bhg. hver dag. På vinteren kan du f.eks bruke enkeltvogn og akebret, og ellers enkeltvogn og sykkel. Det er det vi har gjort.
....mammatilto... :))) Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. februar 2010 Hvorfor har ikke jeg tenkt på ståbrett - så smarte mammaer dere er da ... hehehe )
....mammatilto... :))) Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2010 men kan bruke stårbrett til trehjulinger da???
Mammarama=) Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Jeg har teutonia s3 og til den har jeg kjøpt en sånn sykkel som vi henger fast på vogna..Den er kjempe grei... Måtte spesialbestille ståbrett til den siden bremsa er på midten og det er der de fleste bretta festes.. "sykklene" festes på siden av styret..
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 10. februar 2010 #8 Skrevet 10. februar 2010 Hadde søskenvogn til mine da de var mindre. Er 2 år og 4 mnd mellom dem. Vogna var grei å bruke på ferie i Dyreparken, da vi skulle ut å gå tur, på senteret osv. Hadde en 2 åring som var glad i å sitte i vogn da;) Kjøpte dog en billig søskenvogn så angrer absolutt ikke:)
rosa og en blå Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 tsja.. om du er alene og MÅ trille dei alene hver dag - JA om du får en unge som griner mye, du må ta hastekeisersnitt eller du tar vakum fødsel, kommer du ikke til å gå så mye turer før den eldste rekker å fylle 3 år, og då går han vel mye selv.. det er 16 mnd mellom mine. eg datt i en fødselsdepresjon, eldste jenta mi måtte i b-hagen for at eg skulle klare å ta vare på den lille som ikke sov om natta og var konstand syk og grinnette, eg hadde en grusom fødsel og ikke klarte å gå på 3 mnd. når vi da skulle ta med begge ungene ut å trille, så hadde vi hver sin vogn og to voksne på tur.. vi hadde tvillingvogn men trur eg he brukt den 10 ganger.
GuttemammaX3 Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 Gutten min er 3 og et halvt år, og det er i hvert fall et år siden sist vogna vår var i bruk. Jeg har termin en mnd før deg, jeg har vel aldri tenkt tanken på vogn til begge. Skal vi ut å gå så får eldste gå eller sykle ved siden av:) Nå går ikke vi til og fra barnehagen, men det kan du jo ordne med babyen i vogna og største på et sånt ståbrett / søskenbrett... Ellers tror jeg ikke det er lenge før eldste går selv, og heller ikke sover i barnehagen lengre...
It's all about me Skrevet 10. februar 2010 #11 Skrevet 10. februar 2010 er veien grei til barnehagen holder det nok masse med et ståbrett. Jeg kjøpte søskenvogn til mine med 2 år og 3 mnd imellom, men det var fordi veien til barnehagen ikke egner seg til brett. Så vent heller og se det an med ny vogn. Et søskenbrett er uansett nyttig.
Makko med to små gutter Skrevet 10. februar 2010 #12 Skrevet 10. februar 2010 Her i hus hadde det ikke kommet en tvillingvogn om det hadde kommet en ny nå, og mini er 1.5år. Orker bare ikke ha et så stort drog i hus, synes det er nok med en enkelt vogn. Mini vil faktisk helst gå, så fram og til barnehagen, lekeplassen ol GÅR vi begge to. Bruker vogn kanskje i snitt en gang pr uke, men det kan gå 3uker mellom hver gang vi tar ut vogna.
Siljev85 Skrevet 10. februar 2010 #13 Skrevet 10. februar 2010 kjøp deg ei brukt tvillingvogn, eg fann ei til 500,- som er heilt supert til levering i bhg osv. og den blir faktisk mindre enn simo vogna vår, så det e god plass i bilen og
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #14 Skrevet 10. februar 2010 Hadde ikke kjøpt tvillingvogn. Har 17 mnd mellom mine og brukte vår tvillingvogn nå og da det første året. Nå som minste er ett og eldste 2 1/2 er vognen solgt. Storebror er kjempeflink til å gå selv så det var aldri noe behov for den. Siden din eldste er 3 år hadde jeg ikke brukt penger på tvillingvogn. Dersom det viser seg at hun ikke er i stand til å gå så mye/langt som dere har behov for hadde jeg heller kjøpt et ståbrett til den gamle vogna.
Supermamm Skrevet 10. februar 2010 #15 Skrevet 10. februar 2010 Eldste vår var 2 år og 3 mnd da minste kom og vi har hatt god bruk for søsken vogn:) Deilig å kunne gå lange turer med begge ungene synes jeg.
Gjest Skrevet 10. februar 2010 #16 Skrevet 10. februar 2010 Vi kjøpte søskenvogn etter mye grubling, men nå er største jenta veldig glad i å sitte i vogn. Hun er 3 år. Har brukt den på turer og som "trille" for 2 på kjøpesenter. Kjøp evt en enkel som ikke koster for mye. Ståbrett er sikkert et flott alternativ hvis dere skal korte turer på fin vei.
♡ A & E ♡ Skrevet 10. februar 2010 #17 Skrevet 10. februar 2010 Jenta vår kom en måned før storebror fylte tre. Hver dag spaserte vi til barnehagen, ca 20 minutt gange. Vi kjøpte brett og det brukte han tre ganger men gadd ikke mer. Prøv først uten så kan du heller kjøpe brett eller vogn etterpå
ano`num *17.03.10* Skrevet 10. februar 2010 #18 Skrevet 10. februar 2010 Minsta vår blir 2,5år når babyen kommer og jeg har ikke engang tenkt på søskenvogn! Har tenkt på ståbrett. Men i dag skulle jeg ha henne med meg på en kort handletur på senteret, hvor vi vanligvis har henne i vogn. Hun slo seg helt vrang fordi hun ikke fikk sitte i vogna :/ Først prøvde hun å legge seg ned på parkeringen å gråte (første gang jeg har opplevd fra henne) Når hun skjønte at det ikke funket stakk hun av. Hun vet jeg ikke greier å løpe etter henne, og hun løp rett til steder hun vet hun ikke skal. Som rulletrappa. Stoppet å kikket på meg og lo underveis. Traaaavelt! Ser for meg at jeg skal måtte løpe etter henne med barnevogn og ikke stor mage etterhvert. Blir vell neppe bedre det. Så jeg lurer på om vi kanskje bør vurdere det likevell. Men. Det er ikke en avgjørelse jeg gidder å ta bare basert på denne ene hendelsen. Vi venter til etter fødselen og ser. Kanskje står hun helt fint på ståbrettet, eller som andre her sier, jeg ikke kommer meg ut med begge to den første tiden uansett. Blir det et kjøp, tenker jeg vi handler brukt. Men, jeg kan ikke si jeg ser for meg det helt store behovet. Når de er i den alderen her utvikler og forandrer de seg for hver dag som går! Neste gang vi skal på shopping kan det være at hun nekter å sitte i vogn og går helt fin sammen med meg igjen Det er nå det beste!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå