Minimo <3 Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 Hva skjer når man får svangerskapsforgiftning? hva bør jeg kjenne etter osv? var jo hos legen og han ba meg kjenne etter om jeg har vondt i siden og vondt mellom eller bak øynene :S
utrolig78 Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Merkelig lege du har, som sier slikt til deg:p Ikke gøy å bli skremt... Sv.skapsforgiftning/preeklampsi er en tilstand som kan skje under graviditeten som man egentlig ikke kan forklare hvorfor skjer. I alvorlige tilfeller kan det være farlig for mor og barn. Men det er laangt ut i forløpet. Tegn på forgiftning er høyt blodtrykk, proteiner i urinen og ødemer (hevelse/vann i kroppen). Dette blir jo sjekket hver gang du er hos lege/jm Vondt bak øynene er noe man KAN få ved veldig høyt blodtrykk, men er ikke vanlige symptomer på forgiftning. Slapp av du, og ikke ta sorgene på forskudd:) Jeg fikk selv sv.skaps.forgiftn. med førstemann, og jeg merket ingenting selv, men hadde høyt blodtrykk og proteinuri. Ble innlagt straks blodtrykket ble for høyt, så dette er noe leger/jm følger nøye med på. Håper du ble litt klokere. Ellers kan du google det for enda mer info.
Minimo <3 Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2010 takk for svar Har ikke høyt blodtrykk, men har ørlitegrann protein i urin.. har fått skikkelig bekkenløsning og
Dragen... Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Svangerskapsforgiftning er at immunforsvaret ditt ikke skjønner at fosteret får "lov" til å være der, og begynner å føle at det er et fremmedlegeme. Hos de aller fleste resulterer det i høyt blodtrykk og litt tettere oppfølging. For de som utvikler forgiftning betyr dette at kroppen ikke godtar fosteret og prøver å kvitte seg med det..... Da spørs det litt hvor lang man er på vei hva som gjøres.... tipper det går bra med dere, ellers hadde legen vært stressa.. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå