venter på den lille :) Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 For å ha krav på foreldrepenger må man ha jobbet minst 6 av de 10 siste månedene før permisjonen. Betyr dette at man nødvendigvis må ha jobbet de 6 siste månedene i strekk før man går ut i permisjon? Jeg sitter i klemma litt føler jeg. Jobber som tilkallingsvakt, og er ikke fas ansatt. Jobben jeg har er meget krevende, jeg jobber med psykisk syke ungdom, hvor det er mye utagering/vold etc. Har blitt rådet av mine kolleger å begynne å tenke på å slutte å jobbe der mens jeg er gravid, for å unngå fare for spark og slag. Hadde jeg vært fast ansatt, hadde arbeidsplassen tillrettelagt slik at jeg hadde fått andre arbeidsoppgaver. Men som tillkallingsvakt ser det værre ut. Får man sykepenger når man ikke er fast ansatt? HVA skal jeg gjøre?? Dersom jeg ikke har krav på sykepenger, hvordan blir det da med foreldrepenger? Komplisert dette.. må jo nesten ha inntekt. Er søkkfortvila Er 18 uker på vej.
ma:) Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Dette hørtes jo en smule komplisert ut, ja. Jeg kan ikke gi deg svar, men hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med nav. Kanskje kan de svare over telefon eller kanskje kan det være like greit å få et møte der de forklarer.
venter på den lille :) Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2010 ja jeg må gjøre det den dag i morgen! måtte bare skrive ett innlegg, fordi jeg finn skikkelig angst ista av å tenke på det