3 gullskatter Skrevet 10. februar 2010 #1 Skrevet 10. februar 2010 en nyyydelig helg er i vente. Hele familien skal på fjellet, og jeg vil være med på moroa.. Men selvfølgelig vil jeg ikke utsettebabyen for noen fare. Så her er saken. Noen som vet om det er farlig å gå på ski?? Jeg har ingen bekkenplager eller noen andre former for vondter ennå. Jeg er meget sikker på ski, dvs at jeg ikke kommer til å falle.( skal bare gå på flaten) Jeg har to barn på 4 og 2 år, så det blir ikke akkurat den største utfordringen... Jeg er 32 uker i morgen:) Så vil jeg ogsålegge til at jeg gikk på ski i romjulen og det gikk fin fint det. Men nå er jeg kommer noe lenger i svangerskapet...
luva* Skrevet 10. februar 2010 #2 Skrevet 10. februar 2010 Hadde jeg vært i så god form at jeg hadde orket å gå på ski, så hadde jeg stått først i køen. Skitur med 4 og 2 åring høres ut som en veldig god måte å få beveget seg litt på.
lykkeligmor til to<3 Skrevet 10. februar 2010 #3 Skrevet 10. februar 2010 Det bør da vel ikke være noe problem vil jeg tro:) forsiktig i bakkene!!!!;D sukk... Jeg og vil!!!!!! kos deg på tur med familien din og nyyyyyt det fine vinterværet:O)
Bareglad Skrevet 10. februar 2010 #4 Skrevet 10. februar 2010 Jeg er i uke 30 og var senest på ski søndag og gledere meg allerede til ny helg med nye skiturer. Det blir ikke akkurat 5 mila, men en time - halvannen er bare godt for kroppen. Jeg har nevnt dette for min lege som synes at det var fantastisk at jeg fortsatt har muligheten til å på ski til tross for magen. Jeg har heller ingen plager av noe slag, og storkoser meg med at jeg er så heldig å være i så god form. Jeg tar selvsagt forhåndsregler som å ta av meg skiene ned de bratteste bakkene etc, og holder meg til skiturer i dagslys. Det eneste hun bemerket var at dersom jeg skulle falle på magen måtte jeg ta kontakt med føden, selv om jeg selv ikke følte noe ubehag! God skitur til helgen!
Bumblebeee Skrevet 10. februar 2010 #5 Skrevet 10. februar 2010 Det tror jeg er veldig sunt! Så du skal bare kose deg sammen med familien i det nydelige været:) Selv tør jeg ikke ut på ski, jeg er så klønete at jeg kan fint falle på flat mark. Hehe.
korn Skrevet 10. februar 2010 #6 Skrevet 10. februar 2010 Jeg gikk på ski da vi fikk vårt første barn. Jeg var i god form, 35 uker på vei, og det var påske og sol og nyyyydelig føre. Vannet gikk mens vi var på tur, men alt gikk bra likevel. Anbefaler deg derfor så lenge formen tillater deg det:-)
kakkabette mai10+april12 Skrevet 10. februar 2010 #7 Skrevet 10. februar 2010 Det er absolutt ikke farlig å gå på ski, både kiropraktoren min, fysioterapeuten og jordmor synes det er helt supert at jeg gjør det, og jeg har ingen vondter når jeg går på ski så det er så deilig!! (er selvfølgelig mer forsiktig i bakkene enn før, men har fortsatt god balanse, så det er ikke noe problem). Det som begrenser seg nå er den generelle formen min, får fort kynnere om jeg anstrenger meg litt... God tur til fjells :-)
3 gullskatter Skrevet 10. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. februar 2010 kjekt å høra at andre gravide også nyter dager på fjellet. Som sagt så er formen mer enn god nok til å spenne på meg skiene. Nå bare gleder jeg meg til helgen. Bare to dager igjen på jobb, så venter hyttekos og skitur på meg.
MissG Skrevet 10. februar 2010 #9 Skrevet 10. februar 2010 Hei! Jeg er 38 uker og gikk på ski i helga. Får mer vondt i bekkenet av det, men synes det er verdt det likevel. Det eneste du bør passe på er å ikke falle (hverken på ryggen eller magen).
rampete robin Skrevet 10. februar 2010 #10 Skrevet 10. februar 2010 Du må jo bare komme deg ut på ski!!! Jeg har en unge som ligger i tverrleie, og bør ikke være langt unna allfarvei hvis vannet går. Må legge meg ned med noe under rompa.. Savner å gå på ski, er 3 uker siden sist nå. er 38 uker. Bare ungen er ute, så skal skia på beina igjen. Jeg faller heller ikke. Har merket at skøyting ikke er det beste for bekken, selv om jeg ikke har plager, så får holde meg til klassisk i første omgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå