Gå til innhold

Dere som har bekkenløsning...si meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan plager har dere og hvem uke er dere i? Jeg er selv i uke 36+4 og har hatt bekkenløsning siden uke 13.Men har holdt det i sjakk med fysioterapi og det har fungert greit...helt til nå,den siste uka har jeg fått så vondt i ryggen og den venstre hofta,og skammbeinet er heller ikke noe godt.Jeg har to gutter fra før og orker nesten ikke å ordne med dem heller.Er fortvilet for det er jo ennå en mnd ca til terminen...den siste uka her har jeg å vært så vanvittig sliten og lite energi,bare det å gå på wc er et ork:-( Blir slitsomt å hangle sånn frem til fødsel om ca 4uker....Hadde lavt overtrykk på blodtrykket mitt nå å så kansje det sier noe om slappheten?!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min bl sitter i symfysen og nedover på innsiden av lårene. etter en hard dag på jobb kjenner jeg det også veldig godt i baken og i hoftene. er i uke 29. får ikke noe behandling for det fordi det er veldig mildt til daglig. kun etter litt tøffe dager at jeg har så vondt at jeg knapt kan stå oppreist. kjenner jo bl hele tiden men er ikke verre enn at jeg takler det foreløpig bra.

det er vel sånn at det gjerne blir verre siste mnd fordi det er da bekkenet virkelig gjør seg klar til fødselen. du kjenner det nok godt da. huff... høres ut som du har det litt slitsomt om dagen.

kanskje snakke med jordmor/lege om det? er jo mange som ordner seg avtaler om at man ikke skal gå lenger enn termin eller at man kan bli satt i gang før termin dersom plagene blir for ille osv osv

Skrevet

Jeg har bekkenløsning som begynte bak ved halebenet i uke 19. Nå som ungen presser nedover har jeg vondt rundt hele bekkenet, foran på skambenet, og er ømt på innsiden (kjennes ut som om noen noen ganger skjærer med kiv på innsiden av bekkenet) også kjennes det ut som om jeg skulle ha vært på spinningmaraton uten sykkelbukse. Det verker og oppover ryggen og har fått en "stikke" som sitter i en muskel midt på ryggen og inn i lungene. Det hjelper å gå til manuell terapaut. Men jeg hadde en mildere bekkenløsning sist enn nå og det var et smertehelvete uten like de siste ukene så jeg kan ikke si jeg gleder meg til det... Jeg husker at jeg ikke fikk sove, klarte ikke å sitte eller stå og lengtet bare etter smertestillende med gråten pressende på hele tiden. Er gått inn i uke 32 nå og gruer meg som bare det.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...