Gå til innhold

noen med lavt jern inhald i blodet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vert hos jm i dag, er plager med svimmelhet i sv .skapet.....siste mnd. er i uke 24 nå.....

Lurte på om det kunne vere lavt jerninnhald, men det måtte jeg til legen for å sjekke.....

hvordan tar de d? får man svar med en gang???

flere som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er vel bare ett lite stikk i fingeren? og man får svar nestenmed en gang...kan være lurt å sjekke opp om det er en stund siden sist sjekk... og er ett problem det er forholdsvis lett å gjøre noe med!

lykke til

Skrevet

Jeg måtte først sjekke hb (stikk i fingeren) og deretter sendte de inn blodprøve for å sjekke jernlageret?! tror det var slik.. fikk ikke lov til å begynne med jern før jeg fikk svarene på den. Hadde lite jern (noe jeg visste) og begynte deretter å ta jern daglig.

Skrevet

De sender inn en blodprøve, og du får svar i løpet av 1 til 2 dager. Jeg hadde lite jern og kunne da begynne med jerntabletter. Høres ut som om du har lite jern også. De samme symptomene som jeg hadde.

Lykke til.

Skrevet

Hei

Har lave jernlagere jeg også. Stikk i fingeren gir svar på HB, dvs hemoglobinet i blodet. Den kan være lav. Men selv med normal HB kan jernlagerene være lave.For å påvise lave jernlagere (serum ferritin) må man sende inn blodprøve. Det tar noen dager å få svar på. Jeg har normal HB men lave jernlagere og må ta jerntilskudd. Ta jerntabletter med et stor glass appelsinjuice på tom mage. F eks på morgenen, og drøy frokosten en time om mulig. Da taes jernet best opp i kroppen.

Lykke til og håper svimmelheten gir seg!

Skrevet

hehe ringte legen og lurte på om de kunne sjekke jernlageret mitt..... fikk beskjed om at de ikke tok jernlageret på gravide...... ??????????? måtte ordentlig krangle for å få dem til å gjør det..... hafff!!!!

Skrevet

Hæææææ! Meget merkelig. Er faktisk en standard blodprøve som skal er en del av "pakken" med blodprøver som taes på første svangerskapskontroll. Svært merkelig. Bra du stod på ditt!

Skrevet

godt å høre det er andre som reagerer på dette au!! heheh trudde e hadde blitt gærn e nå.... hahaha!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...