Gå til innhold

Smertefri fødsel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står all respekt av denne dama synes jeg! At det går an:-)

Ikke noe problem å tenke på neste fødsel hvis den kunne blitt slik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun fødet jo alene? Det hadde jeg aldri greid.

Takker jordmora for at hun var der.:)

Skrevet

Ja, hun tok i mot babyen selv...og det var ikke lege eller jordmor tilstede. Kun hun og mannen...respekt for dama.

Skrevet

En fødsel er jo faktisk helt naturlig da. Går fint å føde alene med bare mannen til stede.

Skrevet

Å jøssameg. Skjønner ikke det går an jeg. Helt rolig hele tida jo.. Jaja, noen som har det, hehe..

Skrevet

oktaviastar, har du gjort det?

Fantastisk video! Det får en virkelig kalle drømmefødsel.

Skrevet

Har født hjemme alene med bare mannen tilstede 4 ganger. Mine beste fødsler, helt herlig.

Skrevet

Det var akkurat som å se meg selv da veslejenta kom, ha ha ha.

Skrevet

Jeg hadde ikke turt jeg. Spesielt ikke siden jeg måtte ha hjelp til å få ut han vi har (men det var ikke kritisk da, så vi hadde vel fint kommet oss til sykehuset).

Men med neste (om vi får det til igjen!) skal jeg helt klart være hjemme lenger, og la bikkja få ennå flere turer ;-)

Skrevet

Fødte på sykehus og takk gud for det fordi frøkna havnet rett på respirator, klarte ikke å puste selv. Men selve fødselen var faktisk ikke så ulik denne, helt fantastisk :))

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Hadde jeg aldri turt... Men nå har jeg en ganske så dramatisk fødsel bak meg da, og hadde vi ikke vært på føden med alt tilgjengelig hadde babyen dødd ganske fort - hadde aldri i verden rukket frem til sykehuset før det var for sent... Men det er jo sjelden sånt skjer, da.

Tenkte helt annerledes etter nr 1 da, da kunne jeg faktisk vurdert det...

Skrevet

Jeg har faktisk tenkt at hvis jeg skal ha flere barn og svangerskapet er normalt, saa blir jeg bare hjemme. Sist rakk jeg bare saa vidt til foedestua og det er bedre aa foede hjemme enn paa gata :) Jeg har hatt greie foedsler da.

Skrevet

Fantastisk at hun har klart å vende tankegangen sin helt på den måten!!

Når det er sagt, har vi et veldig flott og differensiert fødselstilbud her i Norge, i hvertfall i de store byene. Man kan velge en mellomting mellom hjemmefødsel og skummel sykehusfødsel, ved de såkalte mykenhetene (ABC, Storken, Fødeloftet, Føderiket o.l.).

Skrevet

Vel, for oss som kunne tenke oss hjemmefoedsel synes jeg ikke tilbudet er saa fantastisk. Jeg klarte ikke aa finne en jordmor med kapasitet til meg sist jeg gikk gravid.

I Nederland derimot, der er det fint aa ville foede hjemme :)

Skrevet

Wow!

Jeg fødte selv uten smertestillende på ABC og ville aldri ha valgt noe annet for meg, men dette var imponerende. Jeg hadde nok ikke vært så rolig uten å ha jordmor tilstede. Trygt at noen passer litt på :-)

Skrevet

Jeg skjønner faktisk ikke folk som vil føde alene, og ser på det som en relativt egoistisk handling.

Ok, for det meste så går fødsler helt fint, men en fødsel kan også snu fra udramatisk til dramatisk på sekunder.

Skal man virkelig ta sjansen på ikke å ha medisinsk kompetanse i nærhten hvis man er en av de uheldige dette skjer med? Er det verdt det bare fordi man skal ha en fantastisk hjemmefødsel med mannen? Hvorfor kan man ikke føde, for så å dra hjem fra sykehuset? Det er jo snakk om maks et døgn liksom (jada jada, noen fødsler varer over et døgn).

Selvsagt går det fint for det meste, men alle vet at ting kan snu fort når det gjelder fødsler..

Skrevet

Jammen glad jeg fødte på sykehuset jeg, siden jeg revnet omtrent hele veien.... Dessuten ville jeg vel ha blødd ihjel, så mye blod som jeg mistet....

Men står respekt av de som tør å føde hjemme altså! Jeg bøyer meg i støvet ;)

Skrevet

Hverken jeg eller lille jenta hadde nok overlevd om vi hadde født hjemme med bare mannen tilstede. Men de er heldige de som får lov til å oppleve så enkle og rolige fødsler. Så vet ikke om jeg ville si at en skal ha respekt kun for denne dama. Nei, respekt til alle som føder uansett hvor. For en kan jo ikke noe for om ting går galt. Er ingen skam å trenge medisinsk hjelp!

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det står så mye mer respekt av kvinner som føder hjemme?

Skrevet

Fantastisk flott fødsel!

Men jeg tror det er sjelden at kvinner har fødsler som varer i 2 timer og er såpass lite smertefulle. Man kan selvsagt styre en del med avspenningsteknikker etc, men jeg hadde aldri klart noe slikt under mine rier.

Hjemmefødsler høres flott ut, men jeg synes det er greit å ha kyndig hjelp rundt meg i tilfelle komplikasjoner.

Skrevet

oktaviastar ... for noen vil det kunne gå helt bra, ja.

Min eldste hadde strøket med om jeg hadde prøvd meg på det samme.

Og etter en slik erfaring med førstemann hadde jeg aldri turt å prøve meg på egenhånd med andremann.

Vet ikke om jeg synes det er beundringsverdig eller dumskap å føde på egenhånd med mindre man er absolutt nødt.

Skrevet

Ja, ok, ser den ang respekt. Tenkte ikke godt nok gjennom det før jeg skrev ;)

Jeg har stooor respekt for at jeg klarte det selv jeg; på sykehuset ;)

Skrevet

Ja, det er jo ikke noe mindre vondt på sykehuset liksom;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...